Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی امروز سه شنبه ۱۷ دی ماه را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

 

 

انتهای پیام/پ

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزنامه استانی مطبوعات استانی نیم صفحه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

 در سرتاسر جهان، مفهوم "راننده کامل" یا "راننده بی‌عیب و نقص" وجود ندارد، به این معنی که هیچکس عادت‌های رانندگی عالی ندارد.

به گزارش رویداد24، عدم استفاده از دنده عقب و فراموشی استفاده از چراغ راهنما اصولاً تأثیرات منفی بر رانندگی سایر رانندگان دارد. به عبارتی دیگر، برخی از عادات نادرست در رانندگی می‌توانند بر وضعیت رانندگی سایر افراد تأثیر بگذارند. در این گزارش، برخی از عادات نادرست در رانندگی که می‌توانند گیربکس دستی خودرو را خراب کنند، بررسی خواهند شد.

استراحت دادن دست بر روی دسته دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در حین رانندگی دست خود را بر روی دسته دنده قرار می‌دهند، اما آگاهی ندارند که این حرکت ساده می‌تواند در طولانی مدت باعث خرابی قطعات گیربکس شود. تعمیرکاران خودرو معتقدند که قرار دادن دست بر روی دسته، باعث اعمال نیروی بیشتری به اتصالات و چرخ‌دنده‌های هماهنگ‌کننده می‌شود، که ممکن است به آسیب دیدن این قطعات منجر شود.

توقف خودرو پشت چراغ قرمز بدون خلاص کردن

بسیاری از رانندگان، به ویژه کسانی که تازه کار هستند، عادت دارند پای خود را همیشه بر روی پدال کلاچ قرار دهند و حتی در زمان‌های توقف خودرو پای خود را از روی کلاچ بر نمی‌دارند. آن‌ها غافل از این هستند که اگر خودرو را در حالت دنده قرار ندهند، جعبه دنده سریع‌تر از حالت عادی خراب می‌شود و باید قطعات آن را به طور مکرر تعویض کنند.

گرفتن طولانی مدت ترمز در سرپایینی‌ها

همانطور که بسیاری از رانندگان عادت دارند پای خود را بر روی پدال کلاچ نگه دارند، برخی دیگر نیز عادت به گرفتن ترمز در زمان‌های طولانی در شیب‌ها دارند. اما تعمیرکاران خودرو می‌گویند که نگه داشتن ترمز برای کاهش سرعت در شیب‌ها باعث ایجاد فشار غیرضروری بر روی لنت‌ها و دیسک ترمز می‌شود. به جای این عمل، می‌توانید از دنده‌های سنگین استفاده کنید و با استفاده از ترمزگیری‌های کوتاه و سبک، سرعت خودرو را کنترل کنید.

عدم تعویض به موقع دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در یک دنده حرکت کنند، به عنوان مثال در دنده ۴ با پایین آمدن دور موتور، به جای تعویض دنده به ۳، در همان دنده ادامه می‌دهند و از انجام این کار خودداری می‌کنند. اما به نظر کارشناسان، اگر دور موتور از یک حدی پایین‌تر یا بالاتر باشد و در همان دنده شتاب‌گیری انجام شود، در واقع فشار زیادی بر روی موتور وارد می‌شود.

رانندگان باید به این نکته توجه کنند که باید به موقع اقدام به تعویض دنده کنند و این کار را به هیچ عنوان فراموش نکنند. در صورتی که دور موتور بسیار پایین یا بالا باشد، تعویض دنده به دنده معکوس (مثلاً از ۴ به ۳) به منظور حفاظت از موتور و جلوگیری از وارد آمدن فشار زیادی بر روی آن، ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • حمایت از فلسطین کارخانه تسلا کشیده شد! | ببینید
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • پاسخ نظامی یا بدرقه با انعطاف ؟ / بازارهای جهانی منتظر واکنش اسراییل به حمله ایران
  • نقص در ترمز، علت واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  • ترمز خیبر کشیده نشد!
  • جسد مرد ۴۲ ساله از چاه ۲۰ متری بیرون کشیده شد
  • تغییرات اقلیمی چگونه سبب تغییر طول و کیفیت فصل‌ها می‌شود؟
  • تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب