Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساحل زیبای مکسر واقع در بندرمقام به‌گفته شاهدان عینی در سکوت خبری، قسمت‌هایی از آن زیر تیغ لودرهای پیمانکار در حال تخریب جهت احداث سایت پرورش میگو و یا ماهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، اینگونه که از شواهد پیداست قسمتی از ساحل زیبای «مکسر» بندرمقام از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه جهت احداث سایت پرورش میگو به بخش خصوصی واگذار شده است که این واگذاری حواشی بسیارى را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساحل دست‌نخورده و بکر که به جرأت می‌توان گفت از بهترین و زییاترین سواحل جنوب کشور است به گفته شاهدان عینی در سکوت خبری، قسمت‌هایی از آن زیر تیغ لودرهای پیمانکار در حال تخریب جهت احداث سایت پرورش میگو و یا ماهی است.

تلاقی بی‌نظیر کوه‌هایی با اشکال مختلف، دریا، کلوت‌های بسیار زیبا، این ساحل دنج را به جاذبه گردشگری مبدل ساخته است.

به گفته اهالی و بومیان این منطقه با توجه به استقرار یک شرکت پرورش میگو از سال 84 تا کنون که هیچ سود و فایده‌ای برای بندر مقام و منطقه نداشته و تنها ضرر شوری مراتع و تخریب صیدگاه‌ها را به همراه داشته، این شرکت جدید هم که در غرب مقام واقع شده است دقیقا جایی مستقر می‌شود که از قدیم‌الایام محل صید و صیادی بوده و جایی که اکنون لودرها شروع به کار کردن نمودند دقیقا محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌هاست.

*بخشدار شیبکوه: ساحل واگذار شده، خارج از حریم دریاست

 فوأد مرادزاده بخشدار شیبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره اظهار داشت: تنها قسمتی از ساحل حوالی بندرمقام در قالب طرح سه هکتاری به‌منظور تولید لار‌و میگو و در خارج از حریم دریا نیز واگذار شده است.

 وی افزود: با حساسیت پیگیر موضوع مطرح شده در فضای مجازی هستیم.

*دهیار بندرمقام: برخی‌ها به دنبال فرار سرمایه‌گذارند

محمد اشکنانی دهیار بندرمقام نیز با اشاره به اینکه امروز از محل این طرح بازدید کرده است به خبرنگار فارس گفت: طبق مطالب منتشر شده در فضای مجازی مکان اجرای این طرح، محل زندگی لاک‌پشت‌ها نیست و قرار است این طرح برای جوانان مقامی ایجاد اشتغال کند.

وی اظهار داشت: طرح واگذار شده ۷۰ متر با ساحل فاصله دارد و حریم کاملأ رعایت شده است و از صخره‌های ساحل مُکَسر فاصله زیادی دارد و افرادی با اهداف خاص با انتشار چنین مطالب غیر واقعی قصدشان پشیمان کردن سرمایه‌گذار در این منطقه است.

 

 

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بندرمقام هرمزگان بندرلنگه پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد

وزیر کشور گفت: تمامی زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل به ویژه فضاهای متعلق به دستگاه‌های دولتی باید طبق قانون مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.

به گزارش میزان، احمد وحیدی، وزیر کشور درباره آزادسازی پلاژ‌های دولتی در سواحل مازندران به نفع مردم اظهار کرد: با توجه به این‌که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کار‌ها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کار‌ها را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضا‌ها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.

وحیدی، اظهار کرد: به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضا‌هایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • توقیف لودر ۹۰ میلیارد ریالی در فراشبند
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه