Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نادر منصوری گفت: این قرص‌ها در راستای اجرای طرح مکمل یاری درمیان دختران نوجوان و با هدف ارتقای سطح سلامت این گروه سنی توزیع شده و گام موثری در پیشگیری از کمبود آهن، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

وی با بیان اینکه این طرح هرسال از ۱۵ مهر آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد، افزود: در سال تحصیلی جاری و بدلیل کمبود اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی، تهیه و توزیع قرص‌ها از آذر ماه شروع شده و تاکنون ۳۵۰ هزار قرص آهن و ۱۱۰ هزار قرص ویتامین دی در بین دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در سال تحصیلی جاری قرار است ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم و ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول استان زیر پوشش طرح قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در فرآیند اجرای طرح قرص‌های ویتامین دی به صورت ماهانه و در طول ۹ ماه و قرص‌های آهن به صورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی بعد از صرف میان وعده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد ضمن اینکه تمام هزینه‌های مربوط به این برنامه بر عهده وزارت بهداشت است.

منصوری با بیان اینکه دختران امروز، مادران فردا هستند، گفت: اطمینان از دریافت ریزمغذی آهن در دوران تحصیل دختران بویژه در دوره متوسطه، علاوه بر تکامل توانایی‌های شناختی، ذخایر کافی آهن را برای دوران بارداری در آینده فراهم می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟