Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:48:47 GMT

استقبال گردشگری سلطانیه از بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۹۵۱۱

استقبال گردشگری سلطانیه از بخش خصوصی

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری، باید از توان بخش خصوصی بهره گرفت.

حسین رحمانی‌هزاررود در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موقعیت ترانزیتی و گردشگری شهرستان سلطانیه، عنوان‌ کرد: لازمه بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان سلطانیه که در مسیر توسعه گردشگری زنجان – سلطانیه – خدابنده – همدان قرار گرفته، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغوش باز حوزه گردشگری شهرستان سلطانیه به روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ادامه داد: برای تحقق این امر، محوریت مدیریت کلان شهرستان جذب توان بخش خصوصی برای احداث مراکز مختلف خدماتی، رفاهی، گردشگری و غیره شکل می‌دهد.

رحمانی‌هزاررود یکی از مهم‌ترین ضروریات حوزه شهرسازی در حومه شهر سلطانیه را طراحی نمای بناها با الهام گرفتن از معماری‌های اسلامی و آثار باستانی موجود در شهر سلطانیه دانست و تاکید کرد: موجودیت طرح‌های معماری الهام یافته از آثار باستانی شهر سلطانیه به‌ویژه بایستی در اماکن خصوصی‌ساز اعم از خانه‌های بوم‌گردی و غیره تجلی یابد.

این مسئول وجود آثار باستانی در شهر سلطانیه را ظرفیتی بی‌نظیر در راستای برگزاری جشنواره‌های معرفی مشاهیر گران‌سنگی چون مولانا دانست و گفت: بایستی با برگزاری هفته‌های متمادی فرهنگی، از پتانسیل‌های مختلفی مانند رسانه‌ها جهت شناساندن بیشتر صبغه تاریخی و گردشگری سلطانیه بهره‌گیری شود.

فرماندار شهرستان سلطانیه تاکید کرد: حوزه گردشگری این شهرستان برای رشد و پویایی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سلطانيه گردشگري بخش خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • (تصاویر) معبد داش‌کَسَن، شاهکار ایلخانی در سلطانیه