Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@11:21:00 GMT

حاج قاسم زنده‌تر از همیشه

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۰۰۵۹

حاج قاسم زنده‌تر از همیشه

خبرگزاری میزان- دیروز، روز اشک، آه، اندوه، خشم و انتقام بود. عاشقان سردار با چشمانی اشک‌بار، ناباورانه به تصاویرش نگاه و آرزو می‌کردند که دیدن قاب عکس او در کنار فرماندهان شهید، خواب و رؤیایی بیش نباشد. تاریخ انتشار: 09:54 - 17 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۴۲۰۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه حمایت برای شیفتگان مقاومت، سحرگاه جمعه تا سحرگاه دیروز، سراسر غمبار بود و هر صبح و شام را به سوگ بزرگ‌مردی نشستند که وجود و حضورش در هر کوی و برزنی، پیام‌آور شادی و صلح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غروب دیروز پس از رستاخیز پایتخت و سیلاب خروشان مردم اعم از مرد و زن و کوچک و بزرگ برای تشییع پیکر پاکش، گویا غم عالم بر شهر سرازیر شد؛ غمی که بار سنگین آن به‌مراتب از تاب مظلومان درد کشیده در فراق سردار دل‌ها سنگین‌تر بود.

از روزی که فرمانده از میان ما رفت و از شبی که شیر مرد طوفان‌های رعب‌انگیز و ابرقهرمان میادین آتش و خون به آسمان پر کشید و کربلایی شد، مادران، لالایی خنده‌هایش را در گوش فرزندانشان می‌خوانند و پدران، قصه رشادت‌هایش را روایت می‌کنند. پس از تشییع پیکر با شکوهش که حیرت جهانیان را برانگیخت، نارواست که در کنار قهرمانان شاهنامه، از شجاعت بی‌مانندش ذکری به میان نیاید.

رستم و سهراب هم اگر زنده بودند در برابر غیرت و حمیتش سر خم کرده و متواضعانه به او اقتدا می‌کردند. خروش و غیرت بی‌مثالش، دستمایه نگارش داستان‌هاست و هنرمندان انقلابی از تک‌تک رفتار و گفتارش، صد‌ها سوژه ناب برای بازآرایی پیام مقاومت استخراج خواهند کرد.

دشمنانش از وحشت انتقامی که دیروز میلیون‌ها ایرانی آن را در پیشگاه مولا و مقتدایشان فریاد زدند، به کنجی خزیده و خود را به دیوانگی زده‌اند.

سلیمانی در زمان حیات، طرح جدیدی در مقابل طرح‌های کذایی غرب و آمریکا درانداخت و بعد از شهادت نیز ترسی بی‌پایان و موجی از نگرانی را به دل دشمن افکند. همه این‌ها یعنی او زنده‌تر از همیشه است و روح بلند او همچنان بر جغرافیای دل‌های مؤمنین و دشمنان حکمرانی می‌کند.

جمعیت سوگوار سردار دل‌ها دیروز همه یکپارچه در انتظار خونخواهی و انتقام بودند. تا زمان رجعتش در عصر ظهور مهدی موعود (عج)، داغ او بر دل‌ها خواهد ماند و هر کس به‌قدر وسع خود، منتقم خون او خواهد بود. میدان جهاد برای هیچ‌کس تنگ نیست و تک‌تک سربازانش در هر عرصه‌ای می‌کوشند تا با پیشبرد اهداف بلندش، به‌رسم خود انتقامش را بگیرند و ادامه‌دهنده راهش باشند. کسی می‌تواند خونخواه او باشد و ادعای پوشیدن کسوت انتقام را بکند که به سیره و روش این قهرمان بزرگ، اقتدا کرده باشد. سلیمانی اهل وادادگی در برابر دشمن نبود. او در میدان نبرد همچون شیر می‌غرید و از‌های و هوی دشمن، ترسی به دل راه نمی‌داد.

بیشتر بخوانید: تروریسم دولتی آمریکا، محور رایزنی تلفنی «ظریف» و «مقام اروپایی»

وقتی داعش در عراق در آستانه سقوط بود، به نامه‌ای که از سوی وزیر دفاع آمریکا برایش رسید، به چشم غضب نگاه کرد و کلمه‌ای از مذاکره به میان نیاورد. همان‌گونه که در معرکه، فرمانده‌ای کارکشته و آگاه به حرکت‌های بعدی حریف بود، در میدان سیاست نیز دست دشمن را می‌خواند. برجام‌های منطقه‌ای و موشکی را رد می‌کرد، صراحتاً و بدون لکنت زبان به غداره‌کش‌های آمریکایی می‌تاخت و آینده‌ای تاریک در منطقه را به آن‌ها وعده می‌داد.

فرمانده شهید، تنها راه ظفرمندی کشور را «مقاومت فعال» می‌دانست. بر مبنای «بیانیه گام دوم انقلاب» که تحرک جدید نهضت بیداری اسلامی را برآمده از «الگوی مقاومت در برابر سلطه آمریکا و صهیونیسم» می‌داند، اعتقاد راسخ داشت که سینه سپر کردن در برابر بدخواهان و پیمودن راه‌حل مشکلات در داخل، پیروزی قطعی را تضمین می‌کند. در مفاهیم و آموزه‌های روشن دینی اجتهاد نمی‌کرد و هر آنچه، ولی امر دستور می‌داد، بی کم و کاست به مرحله اجرا می‌گذاشت.

رمز محبوبیت او در واقع، گوش به‌فرمان بودن محض و تبعیت بی‌چون و چرا از سکان‌دار انقلاب در مقام عمل بود. کم سخن می‌گفت و بسیار عمل می‌کرد. عملش چه در میدان جنگ و چه در پشت جبهه‌ها، چون آمیخته به شهد اخلاص بود، به جان‌ها می‌نشست و نوش می‌شد.

او به قدرت الهی ایمان داشت و دل‌خوش به وعده‌های آسمانی بود. قول و قرار و امضای ناکسان و جنایتکاران را تضمین نمی‌دانست و برای آن‌ها پشیزی ارزش قائل نبود. او به قله نگاه می‌کرد و در کنار تدبیر قوی برای طراحی راهبرد‌های منطقه‌ای و اتقان آن‌ها، از امداد‌های غیبی بهره‌مند بود. اگر کسی مدعی عزادار بودن برای سردار است، پس در مقام عمل نیز باید روح و قلب و کلام و رفتار خود را به این خصلت‌های جوانمردانه متخلق کند و از هر آنچه او گریزان بود، دوری نماید؛ و بالاخره اینکه اگر بنا بود تشییع پیکر فرمانده در یک روز و در سراسر ایران برگزار شود، شاید دشمنانی که درجه تعقل آن‌ها از دریچه نگاهشان فراتر نمی‌رود، غلیان خشم انقلابی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی را یکجا مشاهده می‌کردند؛ اتفاقی که در تهران و دیگر شهر‌ها به شکل اعجاب‌آوری رخ داد و باید درست عبرتی برای اندک عقلای قوم در ینگه‌دنیا باشد.

تاریخ گواهی می‌دهد که فرزندان روح‌الله و پیروان مکتب سلیمانی هم‌قسم شده‌اند تا امپراتوری متزلزل ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان را نشانه بگیرند، تا نابودی این مثلث شرارت و تفاله‌های آن‌ها از پای ننشینند و تمام قدرت و قوت خود را در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی بسیج کنند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار دل ها روزنامه حمایت شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تلخ ناامیدی ابرستاره کشتی جهان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیوید تیلور که یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های رشته کشتی در آمریکاست نتوانست مجوز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد.

او که در حال حاضر دو عنوان قهرمانی جهانی را در کارنامه دارد و مدافع عنوان قهرمانی در رقابت‌های المپیک است، پس از قبول شکست برابر آرون بروکس در مسابقات انتخابی المپیک پاریس که شب گذشته در آمریکا برگزار شد، از حضور در این رقابت‌ها بازماند.

این کشتی‌گیر 33 ساله به واسطه عملکرد خوبش در چند ماه گذشته توانسته بود به‌صورت مستقیم به مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک راه پیدا کند و تنها لازم بود در دو کشتی از سه دیداری که برابر بروکس داشت به پیروزی برسد تا یکی از اعضای تیم ملی آمریکا در پاریس باشد.

اما شرایط به شکل متفاوتی پیش رفت و او در اولین مسابقه وزن ۸۶ کیلوگرم که صبح روز گذشته به وقت آمریکا برگزار شد با نتیجه 1-4 شکست خورد. تیلور همچنین در دیداری که شب گذشته برابر این حریف قدرتمند داشت با نتیجه 1-3 بازنده میدان بود تا تماشاگرانی که برای تماشای این مسابقات راهی ورزشگاه شده بودند را در بهت و حیرت فرو ببرد.

بروکس پس از پایان این بازی گفت: «او یکی از اولین کسانی است که باعث شده است این ورزش به اینجا برسد. حتی بودن در اطراف او و تماشای کارهایش هم برای من باعث افتخار بوده است.»

بسیاری معتقد بودند که تیلور قدرتمندترین کشتی‌گیر چند سال اخیر در آمریکاست و لقب مرد جادویی را به او داده بودند. او پیش از مسابقات انتخابی که این هفته برگزار شد در ۲۶ دیدار از ۲۷ کشتی که از سال ۲۰۱۹ انجام داده بود به پیروزی رسیده بود. تنها شکست او برابر حسن یزدانی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ بود. بسیاری منتظر رقابت جذاب این دو نفر در فینال مسابقات المپیک پاریس برای کسب مدال طلا بودند اما حالا تیلور مجوز حضور در این مسابقات را دریافت نکرده است.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس - سپاهان با یک اتفاق جذاب؛ در انتظار تقابل سال
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • آخرین قیمت طلا و سکه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • طعنه ستاره لیورپول به آرسنال: زیادی ذوق کردید!
  • (عکس) استوری قشنگ کامران قاسم‌پور برای رقیب آمریکایی
  • پیام کاپیتان از آمریکا: لطفا رئال را ببرید
  • لحظه تلخ ناامیدی ابرستاره کشتی جهان (عکس)
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور