Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵۹ حادثه حبس شدن در آسانسور به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز گزارش شده است و تعداد محبوس‌شدگان در این حوادث بسته به ظرفیت آسانسور از یک تا ۷ نفر اعلام می‌شود.

او با اشاره به آمار ۱۶۰۴ حوادث آسانسور در سال ۹۷ از کاهش ۳۴ درصدی این حوادث در سال ۹۸ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانع یکی از دلایل کاهش آمار حبس در آسانسور را بازدید‌های ایمنی پیشگیرانه توسط کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ابتدای سال ۹۸ می‌داند و می‌گوید: تا کنون بیش از ۴۵۰ ساختمان در شیراز ضمن بازدید، ارزیابی دوام و استحکام، شناسنامه دار شده اند.

او اظهار کرد: در این شیوه برای ساختمان‌هایی که وضعیت مطلوب دارد و نیز ابنیه‌ای که با رفع نواقص به ارتقای کمی و کیفی استحکام و پایداری می‌رسد، شناسنامه ایمنی صادر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ساختمان‌هایی که در مواقع بحران مورد استفاده امدادی قرار می‌گیرد و ساختمان‌های بزرگ (مجتمع‌ها و مراکز تجاری) در اولویت بررسی وضعیت ایمنی قرار دارند.

قانع یکی از دلایل عمده حبس در آسانسور را نقص فنی در سیستم آسانسور‌ها می‌داند و می‌گوید: به صورت میانگین روزانه حدود ۵ حادثه آسانسور به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز گزارش می‌شود که علاوه بر نقص فنی، تعدادی از حوادث آسانسور ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی مانند سوار شدن مازاد بر ظرفیت گزارش شده است.

لازم به ذکر است خوشبختانه امسال تعداد حوادث سقوط آسانسور، مصدوم و فوتی حاصل از این حوادث صفر بوده است و در این خصوص گزارشی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز این باور را که در صورت حبس در آسانسور، سرنشینان با اتمام اکسیژن روبه‌رو می‌شوند نادرست می‌داند و ادامه می‌دهد: در بازه زمانی کوتاه، اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود. با این حال توصیه می‌شود سالمندان و کودکان به‌تن‌هایی از آسانسور استفاده نکنند. برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های متفاوتی به کلید‌های آسانسور می‌دهند که می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

قانع نقش شهروندان در کاهش ناایمنی‌های شهر و محیط زندگی خود را بسیار موثر دانست و گفت: هر شهروند باید خود یکی از متولیان ایمنی در محله خود باشد، اگر ما رعایت اصول ایمنی را به مثال رعایت ادب و احترام برای خود و خانواده باارزش و یک الزام بدانیم، با رعایت اصول ایمنی و در این خصوص با اعلام ناایمنی‌ها و درخواست بازدید از سوی سازمان آتش نشانی شیراز و تماس با سامانه ۱۲۵ می‌توانیم در کاهش بسیاری از حوادث نقش بسیار اثرگذاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی کاهش حوادث آسانسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: آتش‌نشانان ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی نیز به‌منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به‌ویژه اماکن مهم مانند مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و اماکن دیگر آمادگی کامل را دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب‌ها در اماکن مذهبی حضور می‌یابند و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با پروردگار یکتا می‌شوند، سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ همانند سال‌های گذشته، تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ها به‌کار خواهد بست.

محمدی اضافه کرد: در این ایام علاوه بر اکیپ‌های سیار، آتش‌نشانان 138 ایستگاه آتش‌نشانی نیز به‌منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به‌ویژه اماکن مهم مانند مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و اماکن دیگر، آمادگی کامل را دارند.

افزایش ساعت کاری متروی تهران در شب‌های قدرمدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در این شب‌ها، بیش از 200 نفر از آتش‌نشانان به‌همراه 80 دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین در 80 نقطه از سطح شهر پوشش ایمنی مناسب را فراهم می‌کنند.

وی گفت: لازم است همه درهای ورود و خروجی مکان‌های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • سقوط پهپاد ارتش اوکراین در بلگورود
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه