Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه برخی روانشناسان و مشاوران برای یک جلسه مشاوره، ویزیت بالاتر از نرخ مصوب دریافت می‌کنند. ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، امروزه یکی از بزرگترین مشکلات روزمره هر انسانی بعد از برطرف کردن نیازهای اولیه مثل خوراک یا پوشاک مشورت با کسی که است که بتواند ما را از سرگردانی هایی مثل انتخاب یک رشته خوب برای تحصیل و یک تصمیم برای زندگی در آینده نجات دهد، روانشناسان یکی از بهترین افرادی هستنند که می توانند در موارد اجتماعی به افراد مشاوره بدهند چرا که رسالتشان حل مشکلات شخصیتی و بیماری های روحی و روانی است، فردی که گاهی با یک تشخیص صحیح و کاربردی می تواند یک خانواده را به سمت سلامت روانی و بهبود روحی بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شغل روانشناسی سخت و پرمخاطره است و دلیل اصلی پر مخاطره بودن آن ورود روانشناس به زندگی فرد مراجعه کننده است، روانشناس باید از تمام اخلاقیات و روحیات یک خانواده اطلاعات داشته باشد تا فرد مراجعه کننده را تحت درمان قرار دهد و همین امر باعث شده است تا هر ساله میزان تعرفه روانشناسان کمی بالاتر از پزشکان باشد، اما عده اندکی از روانشناسان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.

 

این در حالی است که روانشناسانهمیشه الگوی صداقت و توان درک درست قضاوت محسوب می شوند تا افراد مراجعه کننده به دور از هرگونه استرس و نگرانی مشکلات خود را با او در میان بگذارند، یک روانشناس علاوه بر انسان شناس بودن باید یک جامعه شناس خوب هم باشد .

سازمان نظام روانشناسی یکی از ارکان اصلی سلامت روان کشور محسوب می شود و صدور پروانه و تصویب تعرفه روانشناسان و مشاوره جهت ارتقا سلامت روان مردم جامعه به عهده این سازمان است، متاسفانه تخلف هایی از جمله اختصاص زمان کمتر از استاندارد برای فرد مراجعه کننده و دریافت تعرفه بالاتر از نرخ مصوب کم نیست، از طرفی یکی از اصلی ترین مشکلات سلامت روان کشور نبود پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی است.

تعرفه مشاوره و روانشناسی چقدر است؟

 

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور  با بیان اینکه هزینه و تعرفه های روانشناسان باید طبق تعرفه های اعلام شده سازمان نظام روانشناسی باشد، گفت : سالانه میزان تعرفه روانشناسی و مشاورهاز سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعیین و نرخ گذاری می شود، به طور کلی برای هر 45 دقیقه، ویزیت روانشناسی و مشاوره روانشناسان با مدرک کارشناسی ارشد 90 هزار تومان و برای فارغ التحصیلان دکتری روانشناسی و مشاوره 160 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او افزود: روانشناسانی که دارای مدرک پایین‌تر از کارشناسی ارشد و دکتری هستند، به ترتیب در استان تهران 72 هزارتومان ،مراکز استان ها 62 هزار تومان و سایر شهرستان ها 52 هزارتومان هزینه مشاوره باید دریافت کنند و مردم می توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی 6 هزار روانشناس مورد تایید این سازمان را مشاهده کنند.

 

تخلف روانشناسان را گزارش کنید

حاتمی گفت: افراد می توانند در صورت مشاهده تخلف تعرفه ای از سوی روانشناسان و مشاوران کشور با شماره بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تماس بگیرند و تخلف تعرفه روانشناسی و مشاوره را اعلام کنند تا بازرسان بلافاصله در جهت رفع مشکل به وجود آمده اقدام کنند.

حاتمی علت مراجعه نکردن مردم به روانشناسان و مشاوران را مطرح کرد و گفت : تعرفه و نرخ بالای روانشناسی و مشاوره باعث شده که بسیاری از افراد جامعه به روانشناس مراجعه نکنند.

 

خدمات روانشناسی و مشاوره تحت پوشش بیمه نیست

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: با پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی و مشاورهامید است بتوانیم با قرار دادن اقشار آسیب پذیر در چتر حمایتی بیمه بتوانیم سلامت روان جامعه را بهبود بخشیم، امید است این طرح به اجرا برسد اما متاسفانه از نظر اقتصادی نفعی برای بیمه ها ندارد و بیمه ها تمایلی به تصویب آن ندارند.

حاتمی تاکید کرد : باید توجه داشت که سلامت جسم و سلامت روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه باید علاوه بر پزشک خانواده ، روانشناس و مشاور خانواده نیز در کشور داشته باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اختصاص ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش آماده شده است.

طالب محمدی افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش آموزان بی بضاعت رایگان از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی گفت: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

محمدی افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش مورد ارزیابی قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403