Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیشترین نیازهای مددجویان و مددکاران این نهاد در شرایط موجود را تشریح کرد.

قنبر موسی‌نژاد  با اشاره به افزایش نرخ تورم به صورت گسترده در سراسر کشور طی دو سال اخیر، اظهار کرد: افزایش نرخ تورم موجب شده است که قدرت خرید خانواده‌های تحت حمایت به شدت کاهش یابد، از این رو نیاز است کمک معیشت خانواده‌های تحت پوشش این نهاد متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیشترین نیاز مددکاران و اتخاذ سیاست‌های جدید اشاره کرد و گفت: تسهیل امور برون سپاری خدمات مددجویان، کاهش مراجعات از طریق ثبت درخواست خدمات الکترونیکی، اصلاح فرآیندهای کاری جاری مازاد و یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری از جمله مهمترین نیاز مددکاران است.

وی همچنین به بیشترین نیاز مددجویان امداد استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۶۵ درصد از جامعه تحت حمایت این نهاد از افراد سالمند هستند، تأمین هزینه‌های درمان، تجهیزات و نگهداری سالمندان از جمله ضرورت‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با تاکید بر اینکه با افزایش نرخ تورم، افزایش ۵۰ درصدی کمک معیشت خانواده‌های تحت حمایت از دیگر ضرورت‌هاست، افزود: با در نظر گرفتن حوادث غیر قابل پیش بینی (مانند سیل سال جاری) افزایش اعتبارات در حوزه تعمیرات و ایجاد مسکن خانواده‌های تحت حمایت مورد نیاز است.

وی کمک‌های خیرین در تأمین اعتبارات صندوق امداد ولایت جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به  گسترش نیازهای خانواده‌های تحت حمایت، مشارکت خیرین در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی و تأمین نیازهای خانواده های تحت حمایت یک اولویت است.

موسی‌نژاد در ادامه به تشریح مشکلات و موانع پرداخت و گفت: کمبود اعتبارات دولتی و عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع(طی دو سال اخیر) به علت مشکلات دولت و تورم، وجود قوانین سخت‌گیرانه در بعضی از بانک‌های عامل در خصوص اسناد تضمینی جهت ارائه تسهیلات به خانواده‌های تحت حمایت و وجود فرآیندهای مازاد در ارائه مجوزهای قانونی به خانواده‌های تحت حمایت جهت ایجاد اشتغال در سازمان‌های مربوطه از مهمترین مشکلات و موانع به شمار می‌رود.

وی به بیان راهکارهای حل مشکلات و موانع پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد از منابع بودجه توسط خیرین و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و از طرفی منابع دولتی به صورت کامل تخصیص پیدا نمی‌کند، حمایت بیشتر مادی و معنوی  خیرین و مشارکت مردمی در ابعاد مختلف خدمت رسانی اعم از کمک‌های مردمی، اکرام ایتام و محسنین یکی از راهکارهاست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه، تسهیل در اخذ اسناد تضمینی بانک‌ها در پرداخت وام مربوطه را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه که کمیته امداد دنبال می‌کند تلاش برای توانمندسازی واستقلال معیشتی، اجتماعی و فرهنگی خانواده های تحت حمایت است که امید است با تلاش امدادگران و همراهی و حمایت مادی و معنوی خیرین بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیرکل کمیته امداد استان در این آیین از تدارک بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم برای توزیع در بین مددجویان و نیازمندان استان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
ناصر مرادی پویانی با بیان این که ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان در بین مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود، گفت: این تعداد غذای گرم در ۱۵۰ آشپزخانه تهیه و توزیع می‌شود.
 وی با اشاره به این که ۳۰ هزار سبد معیشتی نیز در بین مددجویان استان توزیع می‌شود، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در تمام شهرستان‌ها، سفره‌های اطعام مهدوی با همکاری کمیته امداد، سپاه، بسیج و خیرین تدارک دیده شده است.
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز در این آیین از توزیع ۶۷ هزار پرس غذای گرم در بین مددجویان و نیازمندان این استان در قالب اجرای طرح ضیافت اطعام مهدوی با عنوان پویش «خانه دوست کجاست» با مشارکت کمیته امداد امام خبر داد و گفت: این طرح در روز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت (ع) و شب‌های قدر اجرا می‌شود.
 سردار شاکرمی با بیان این که در این طرح، مجموعه آشپزخانه‌های خانگی، بسیج سازندگی و سپاه استان به طبخ غذای گرم اقدام می‌کنند، افزود: ۴۰۰ خانوار از ایتام و زنان سرپرست خانوار در ضیافت افطاری شب گذشته، مهمان این طرح در محل مجموعه رفاهی لاله بودند.
 وی تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد برای کمک به ساخت مسکن نیز یکی دیگر از افتخارات سپاه در خصوص خدمت به محرومان است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شود
  • ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود
  • توزیع ۶۷ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان ایلامی
  • کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم البرز به مددجویان کمیته امداد