Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی افزایش حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی فرهنگیان توضیح داد.

یارمحمد حسین‌بر مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی افزایش حقوق معلمان بر اساس اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: رتبه بندی معلمان برای رتبه‌های اول تا پنجم انجام شد که بیش از ۷۰۰ هزار نفر از همکارانمان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای رتبه‌های ۲ تا ۵ کار تطبیق رتبه‌های جدید انجام شده است که متناسب با این رتبه جدید دریافتی فرهنگیان تغییر می‌کند.
حسین بر به موضوع رتبه بندی فرهنگیان برای رتبه یک هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که هیئت وزیران برای کسب رتبه یک در شیوه نامه اجرای رتبه بندی فرهنگیان در نظر گرفته است بررسی شرایط نیاز به زمان دارد، بر همین اساس برای سایر رتبه‌ها تغییرات دریافتی در حقوق این ماه و برای فرهنگیان شامل رتبه یک در بهمن ماه اعمال خواهد شد.بیشتر بخوانید: جزئیات تصویب اعمال مدرک تحصیلی دوم برای فرهنگیان
او درباره میزان افزایش حقوق هر رتبه بیان کرد: این میزان مطابق با رتبه بندی دوره قبل برای هر شخص متفاوت است. چرا که تابعی از عوامل مختلف از قبیل مدرک تحصیلی و سنوات است در نتیجه نمی‌توان عدد ثابتی را برای هر رتبه اعلام کرد، اما به طور میانگین مبالغی افزایش حقوق مطابق شیوه نامه در نظر گرفته شده است.
رتبه بندی فقط برای نیرو‌های آموزشی در نظر گرفته شده
مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین وضعیت نیرو‌های آموزشی مامور به اداری اظهار کرد: این افراد هم اکنون باید وضعیت خود را مشخص کنند تا در رسته اداری یا آموزشی قرار گیرند. چرا که رتبه بندی فقط برای نیرو‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.
حسین‌بر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای نیرو‌های که رسته اداری را انتخاب می‌کنند فوق‌العاده ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود یا خیر گفت: برای اعمال افزایش حقوق نیرو‌های اداری مطابق با نظر هیئت وزیران کار می‌کنیم و هنوز درباره اعمال فوق العاده ویژه برنامه‌ای نداریم، اما ممکن است این موضوع در آینده در نظر گرفته شود.
او درباره مشمول شدن دانشجو معلمان در اجرای طرح رتبه بندی تاکید کرد: مطابق با شیوه نامه رتبه بندی برای نیرو‌هایی با ۲ سال سابقه تجربی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به صراحت شیوه نامه در این مورد دانشجو معلمان مشمول این طرح نیستند.
مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش به تغییر در رتبه‌های قبلی معلمان هم اشاره کرد و گفت: رتبه‌های قلبی پس از تطبیق با رتبه‌های جدید مورد توجه قرار می‌گیرند و رتبه‌های قبلی لغو می‌شود، اما میزان دریافتی آن در رتبه بندی جدید لحاظ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حقوق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، احمد فاضل‌زاده افزود: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور سیزدهم اسفند پارسال در کارگروه رتبه‌بندی و جلسه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه‌بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.
فاضل‌زاده بیان کرد:  معیار‌های شش‌گانه رتبه‌بندی ملی ISC شامل "آموزش"، "پژوهش"، "فناوری و نوآوری"، "مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری"، "فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی"، "مدیریت و بهره‌وری" است.
فاضل زاده ادامه داد: در معیار‌های جدید رتبه‌بندی به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین‌المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شوند؛ افزود: در بودجه امسال برای ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC حمایت ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
رئیس مؤسسه ISC تاکید کرد: دانشگاه‌ها از نتایج رتبه‌بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند، همچنین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • رژیم اسرائیل افزایش مالیات‌ها بررسی می‌کند
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور