Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس پژوهشکده مدیریت دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: جریان مقاومت اکنون سراسر جهان را در بر گرفته و دیگر متکی به یک شخص یا یک گروه خاص نیست، در حال حاضر مقاومت و روحیه استکبارستیزی حتی در ادیان و اقوام مختلف هم رسوخ کرده و در جای جای جهان به یک حرکت مردمی تبدیل شده است.

سردار ابوالحسن کبیری، رئیس پژوهشکده مدیریت دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن محکوم کردن ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: ترور سردار سلیمانی برای دشمن هزینه‌های زیادی دارد و خودشان هم به این موضوع واقف هستند که پاسخ‌هایی را به دنبال خواهد داشت ولی آن‌ها از انجام این عملیات تروریستی هدف دیگری نیز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: داعش که زائیده تفکرات استکبار جهانی و صهیونیست بود با همکاری وابستگان منطقه و شیوخ عرب بزرگ و تجهیز شده بود، استکبار به خیال خام خودش می‌خواست از داعش ابزاری برای تسط بر منطقه درست کنند.

کبیری افزود: ولی با همت مردانه سردارانی مانند شهید سلیمانی و با الهام گرفتن از دفاع مقدس مردم عراق و سوریه بسیج شدند و همین حالا هم شاهد هستیم که در لبنان، فلسطین و یمن با الهام از عنصر مقاومت پیروزی‌های دیگری صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: حال با استحکام جریان مقاومت می‌بینیم که اهداف سلطه جویانه‌ای که مدنظر آمریکا بود تا در منطقه ایجاد کند کم‌کم برای آن‌ها به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.

این پژوهشگر ادامه داد: حالا که مقاومت به یک پدیده جهانی تبدیل و بساط داعش برچیده شده است استکبار برای اینکه داعش را از این مهلکه نجات دهد و به نوعی آن را دوباره زنده کند این اقدام تروریستی را انجام داد و با به شهادت رساندن سردار سلیمانی می‌خواست کالبد مرده داعش زنده کند. اما نکته اینجاست آن‌ها به این موضوع واقف نیستند که مقاومت به یک فرد وابسته نیست بلکه یک جریان است.

وی تشریح کرد: جریان مقاومت اکنون سراسر جهان را در بر گرفته و دیگر متکی به یک شخص نیست، متکی به یک گروه خاص نیست، در حال حاضر مقاومت و روحیه استکبارستیزی حتی در ادیان و اقوام مختلف هم رسوخ کرده؛ طوری که در عراق نیروهایی از بین مسیحیان برای مقابله با داعش تشکیل شده‌اند؛ در فلسطین و لبنان گروه‌های از اهل سنت تشکیل شده‌اند و این گونه در جای جای جهان مقاومت به یک حرکت مردمی تبدیل شده است.

رئیس پژوهشکده مدیریت دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: این‌ها فکر می‌کنند با به شهادت رساندن و ترور یک شخصیت می‌توانند مقاومت را متوقف کنند ولی جریان مقاومت متکی به شخص نیست اگرچه شخص تأثیرگذار است و می‌تواند مقاومت را سرعت ببخشد اما با شهادت یک شخص نیز مقاومت ادامه خواهد داشت همانگونه که پس از شهادت امام حسین (ع) جریان حق طلبی و استکبارستیزی تا روزگار کنونی ادامه دارد و برای آن پایانی متصور نیست.

وی نصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام خودشان به آن اشاره کردند شهدا به آرزوی خودشان رسیدند شهدا در حال حاضر شهید قاسم سلیمانی را در آغوش گرفته‌اند و خواهیم دید بالاخره جریان حق بر باطل پیروز خواهد شد و راه شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت.

کبیری که خود برادر دو شهید دفاع مقدس است در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است با عملیات‌های تروریستی استکبار، اضمحلال و نابودی باطل کمی به تأخیر بیفتد اما قطع به یقین وعده الهی تحقق خواهد یافت و ما وظیفه داریم در این راه انسجام و وحدت خودمان را تحت لوای ولایت داشته باشیم و مبارزه با استکبار را در ابعاد مختلف ادامه بدهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهادت سردار سلیمانی وحدت در برابر دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد. چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه چیز و از بین بردن ساکنان آن دست می‌زند.   وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، افزود: ۲ بار حمله به بیمارستان ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.   رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • شکست قطعی هر کسی که در برابر جریان مقاومت اسلامی بایستد
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران