Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز تا ظهر چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام خواهد بود که در مناطق صنعتی و پرجمعیت بر میزان آلاینده‌های جوی افزوده می‌شود. 

 

بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا استان‌های واقع در شمالغرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در اواخر وقت دامنه‌های البرز غربی در استان‌های زنجان،‌قزوین، کرج و تهران را در بر گرفته و باعث بارش باران و برف و در برخی مناطق وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی گاهی باعث رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در استان‌های لرستان،‌ غرب چهارمحال و بختیاری،‌ برخی مناطق کرمانشاه، جنوب و غرب کردستان بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

 

روز پنجشنبه علاوه بر فعالیت سامانه بارشی در نیمه عربی کشور، به تدریج در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان و به صورت پراکنده در شمالشرق کشور باعث افزایش ابر، بارندگی گاهی با وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

 

روز جمعه برای استان‌های فارس،‌کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و برخی مناطق جنوبی یزد رگبار باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است. شنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در جنوب شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه می‌یابد و علاوه بر آن در سواحل دریای خزر و قسمت‌های مرکزی کشور نیز بارش پراکنده روی خواهد داد.

 

آسمان امروز آفتابی با وزش باد جنوب شرقی 7 تا 13 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است. فردا چهارشنبه شرعت باد در جهت جنوب شرقی 7 تا 13 کیلومتر بر ساعت و برای شب رگبار باران (2.2 میلیمتر) پیش بینی شده است. روز پنجشنبه احتمال بارش باران در تهران 68 درصد و سرعت وزش باد 7 تا 13 کیلومتری در جهت شمال شرقی است.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هواشناسی برف باران اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور

آفتاب‌‌نیوز :

ادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی امروز پنجشنبه ۹ فروردین گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، برای جمعه ۱۰ فروردین در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه ۱۱ فروردین در برخی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه ۱۲ فروردین در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: برای دوشنبه ۱۳ فروردین بارش در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید، در مناطق مستعد، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۱۱ فروردین‌ماه) قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌ها/ هوای تهران صاف
  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • باران و سرما در راه کرمان
  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • باران وسرما در راه کرمان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین / بارش برف و باران و مه در چالوس
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور