Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: با توجه به لزوم شناسایی و احراز هویت بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تبعی آن‌ها هنگام مراجعه به واحد‌های اجرایی و مراکز درمانی در حال حاضر امکان دریافت و نگهداری عکس مخاطبان از طریق ارتباط آنلاین با سازمان ثبت احوال کشور در سیستم ­های این سازمان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم کشاورز، تکمیل پایگاه اطلاعات شخصی مخاطبان تامین اجتماعی را امری ضروری بر شمرد و افزود: برای ارایه خدمات متمرکز دفترچه درمانی، نامنویسی و آرشیو پرونده الکترونیک بایستی عکس دیجیتال دریافت شده از سازمان ثبت احوال در پرونده بیمه شدگان درج گردد.

او، به نحوه ثبت اطلاعات بیمه شدگان و مستمری بگیران اشاره کرد و افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای صدور، تمدید و یا تعویض دفترچه درمانی به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند لازم است کارت ملی و شناسنامه خود و اعضای خانواده خویش را به همکاران ما ارایه کنند تا پس از ثبت شماره سریال مندرج در پشت کارت ملی هوشمند که ترکیبی از حروف و اعداد است نمایه عکس آنان از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود.

کشاورز تاکید کرد: مخاطبانی که نمایه عکس آن‌ها از پایگاه ثبت احوال دریافت شود، عکس دریافت شده از پایگاه موصوف، روی جلد دفترچه درمانی آنان چاپ خواهد شد و در صورت عدم تطابق عکس دریافتی با عکس مندرج بر روی کارت ملی هوشمند، لازم است به سازمان ثبت احوال برای رفع مغایرت مراجعه کنند.

او با بیان اینکه دریافت عکس مخاطبان از پایگاه ثبت احوال محدود به مرز جغرافیایی شعب نیست، اظهار داشت: این موضوع توسط همه واحد‌های اجرایی اعم از شعبه، شعبه اقماری و کارگزاری‌های رسمی سازمان امکان پذیر است.

بیمه شدگانی که برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده و تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند، کد رهگیری مندرج در رسید کارت ملی هوشمند آنان بجای سریال مذکور قابل استفاده و بهره برداری است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفترچه درمانی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس

محمد اسماعیل کاملی در خصوص بیمه شدگان مبتلا به بیماری‌های آلزایمر و دمانس، اظهار داشت: این بیماران همانند سایر بیمه شدگان سازمان از پوشش بسته پایه بهره مند می‌باشند، البته برای این بیماران در حال حاضر ردیف اختصاصی در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج وجود ندارد؛ اما در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج یک ردیف مشترک تحت عنوان گروه اختلالات مزمن روان تعریف شده است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مبتلا به آلزایمر و دمانس نیز می‌توانند از مزایای مازاد بر بیمه پایه بسته این ردیف از جمله برخی خدمات پزشکی و توانبخشی با رعایت ضوابط مربوطه بهره‌مند شوند، همچنین امکان بهره مندی این بیماران از مزایای مساعدت‌های موردی موضوع تبصره ذیل ماده ۹ اساس نامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز فراهم است.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • میانگین سن فوتی‌های کشور چند سال است؟
  • بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس
  • بسته بیمه سلامت برای بیماران آلزایمری و دمانس