Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب مسیح تازیانی سه‌شنبه ۱۷ دی افزود: هرچند در این طرح مقرراتی مانند حفظ حریم دریا رعایت شده و محل عملیات خاک‌برداری نیز حدود ۵۰۰ متر با صخره‌های شنی فاصله دارد و محیط‌زیست نیز بر همین اساس مخالفتی با طرح نکرده اما نظر محیط‌زیست استان این است که ساحل مکسر بهترین پهنه برای گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: البته متولی تعیین پهنه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و وقتی این مجموعه هنوز اقدامی برای ثبت آن به‌عنوان محدوده گردشگری نکرده، محیط‌زیست نمی‌تواند خودسرانه برای آن حریم گردشگری تعیین کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان درباره مطالب مطرح‌شده توسط فعالان محیط‌زیست که این ساحل را زیستگاه و محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها می‌دانند اظهار کرد: رئیس محیط‌زیست شهرستان بندرلنگه در بررسی و استعلام اولیه اعلام کرده شواهدی دراین‌باره ندیده است اما گروهی از کارشناسان محیط‌زیست مرکز استان مأمور بررسی این موضوع شده‌اند که نتیجه آن در چند روز آینده مشخص می‌شود.

مسیح تازیانی گفت: نظر محیط‌زیست این است که قابلیت گردشگری ساحل مکسر برای گردشگری بیش از پرورش لارو میگو است.

وی اضافه کرد: از بندرلنگه تا پارسیان ساختار ساحل ماسه‌ای و صخره‌ای است که ابتدا باید مورد آمایش گردشگری قرار گیرد و پس‌ازآن برای بارگذاری فعالیت‌های دیگر برای آن تصمیم‌گیری شود که متولی این پهنه‌بندی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست تنها یکی از ۱۶ دستگاه دولتی است که دراین‌باره از آن استعلام شده است.

میراث فرهنگی: در حال بررسی هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان نیز در این زمینه هدف بیشترین انتقادها قرارگرفته گفته است: اگر پروژه به پرورش میگو مربوط باشد مجوز آن را اداره شیلات صادر می‌کند، اما در این زمینه مطمئن نبوده و در حال بررسی هستم.

رضا برومند اضافه کرد: اگر بررسی‌ها مورد تهدید بودن آثار تاریخی و طبیعی منطقه را تائید کند، برای توقف کامل طرح و تغییر جانمایی آن پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 476310 برچسب‌ها سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌بردای پنج کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد، الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌بردای پنج کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد، الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم؛ کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند و دولت سیزدهم پس از شش سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی رخ داد، کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

سلاجقه در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی ادامه داد: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی پنج ساله حذف می‌شود.

کد خبر 747519

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود