Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی با اشاره به تدوین برنامه‌های مدیریت جامع برای اکوسیستم‌های آبی افزود: با توجه به اهمیت روزافزون تالاب‌ها، رودخانه‌ها و ارزش‌ها و کارکردهای متعدد آنها در ارائه خدمات به جوامع انسانی، رودخانه‌های حفاظت شده نیز در برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه‌های مدیریت زیست‌بومی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آن جمله تدوین برنامه‌ مدیریت جامع رودخانه کشف رود با رویکرد زیست‌بومی در دستور کار قرار گرفته و به دنبال آن کارگاه سوم تدوین این برنامه با حضور تمامی ذینفعان در مشهد برگزار شد.

ارواحی ادامه داد: در این کارگاه دست‌اندرکاران این رودخانه نحوه حفاظت مشارکتی و احیای این رودخانه را در قالب ساختار سازمانی فرابخشی مدیریت رودخانه، مشخص و تعیین کردند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پایش اجرای برنامه و شرایط فیزیکی رودخانه افزود: پروتکل‌های پایش نیز از جمله اجزای مهم برنامه مدیریت هستند که در این کارگاه نهادهای مسوول پایش و نحوه پایش با مشارکت تمام دست‌اندرکاران مشخص شد.

ارواحی در ادامه به بیان مشکلات و تهدیدات این رودخانه پرداخت و گفت: از جمله تهدیدات اصلی این رودخانه استقرار منابع آلاینده در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب‌ها به شکل‌های مختلف است که به خصوص این موضوع در محدوده و پایین‌دست شهر مشهد مشکلاتی را برای اکوسیستم رودخانه پدید آورده که با همکاری و تشریک مساعی استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و اداره ‌کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی در دست پیگیری و رفع تهدیدات است.

کَشَف رود، رودی دائمی در شمال استان خراسان رضوی است که در حوضه آبریز قره ‌قوم قرار دارد و یکی از ریزابه‌های هریرود در افغانستان است. طول آن را ۳۰۰ و ۳۳۰ کیلومتر ذکر کرده‌اند.

برچسب‌ها کشف رود سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشف رود سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران کشف رود سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر

مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است. 

او می‌گوید: در پی ماموریت‌های شبانه، نیرو‌های های یگان حفاظت محیط زیست در تعقیب و گریز در منطقه قلعه خان در رودخانه شطیط با متوقف کردن یک فروند قایق موتوری که در حین عملیات صید با برق بودند، ۲ نفر متخلف همراه با ۲۰ قطعه ماهی شیربت، کپور دستگیر و ادوات مربوطه ۱ عدد موتور برق، خازن و الکترو شوکور ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و ذخایر آبزیان جزو اولویت‌های اصلی بوده و همکاران محیط بان شبانه روز در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • پایش مستمر رودخانه‌ها به منظور کنترل برداشت‌های غیر مجاز