Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@11:32:44 GMT

اجرای طرح تفصیلی برای آبخیزداری کرج

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۳۹۰۸

اجرای طرح تفصیلی برای آبخیزداری کرج

پیمان بضاعتی پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات منطقه عظیمیه و نهر دلمبر کرج اظهارداشت: کنترل و بهره برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آب‌ها و مهار سیلاب های فصلی به ویژه در مسیل های منتهی به مرکز شهر از فعالیت‌های است که توسط سازمان سیما، منظر و فضاس سبز شهرداری کرج  درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مهار، کنترل و کاهش خطرات ناشی از جریان سیلاب و به حداقل رساندن پیامدهای ناشی از سیل گیری و  حفظ آب از جمله دغدغه های مدیریت شهری است که می تواند از بسیاری خطرات احتمالی پیشگیری نماید.

این مسوول با اشاره به اینکه هر ساله شاهد وقوع بلایای طبیعی، سیلاب و حوادثی هستیم که می تواند خسارت‌های فراوانی را به شهروندان وارد کند، افزود: کنترل و بهره‌برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آبها و مهار سیلاب های فصلی مخصوصا در مسیل های منتهی به مرکز شهر از جمله فعالیت‌های است که توسط این سازمان در حال انجام است.

بضاعتی‌پور  گفت: این بخش از فعالیت‌های عمرانی به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل و افزایش تغذیه سفره های آب زیرزمینی صورت پذیرفته و بطور جدی از تابستان سال جاری فاز مطالعاتی و اجرایی آن آغاز شده است.

رییس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج حوزه آبخیزداری عظیمیه حد فاصل کوه نور تا میدان طالقانی را اولویت نخست حوزه آبخیز داری سازمان دانست و اظهار داشت: احداث بانکت در دامنه شرقی کوه نور به طول ۱۷ هزار متر، احداث و اصلاح بند گابیونی به منظور افزایش کارایی در مهار سیلاب، احداث حوضچه‌های ذخیره‌سازی و جوی زهکشی به منظور انتقال روان‌آب به داخل حوضچه و احیا آبراهه طبیعی در طول مسیل، احداث سه پل آبگذر از جمله اقداماتی بوده که در این پروژه صورت پذیرفته است.

وی  فعالیت پیشگیرانه را یکی از مهمترین راهکارهای کاهش صدمات عنوان کرد و بیان داشت: مطالعات لازم در خصوص تهیه طرح تفصیلی و اجرای آبخیزداری در حوزه‌های شهر کرج صورت پذیرفته و با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار لازم به سرعت این  پروژه‌ها اجرایی خواهند شد.

46

کد خبر 1339829

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در دیدار با امام جمعه سنندج گفت: نرخ تورم یکی از شاخص‌های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای است.

اکبر محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش‌های نرخ بیکاری در بین استان‌های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

وی بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و همچنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: بودجه‌های کلانی در این سفر‌ها برای استان مصوب شده است هر چند نمی‌توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگنا‌های کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت سنگین تری از سایر دستگاه‌ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است که خوشبختانه این موضوع در سال گذشته به خوبی مدیریت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری، راه‌حل فنی و علمی مبارزه با خشکسالی است
  • طرح‌های آبخیزداری می‌توانند معجزه کنند/ بیشتر آب‌های سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به دریا ریخته شد
  • اجرای بیش از ۲ میلیون نتر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد