Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 17 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: تا کی باید شاهد خرد شدن استخوان‌های اقشار کم درآمد زیر بار گرانی و تورم باشیم؟ آیا این بود نتیجه آسایش و رفاه بعد از برجام؟ آقای روحانی؛ چرا در لایحه بودجه برای مرزنشینان و دانشجویان در اخذ عوارض خروج از کشور معافیت در نظر گرفته نشده است؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش افزود: چرا در جذب معلمان حق‌التدریس، نهضتی، پیش دبستانی‌ها و شرکتی‌ها و برون‌سپاری‌ها تعلل صورت می‌گیرد؟ همچنین باید در مورد اعمال مدرک فرهنگیان اقدام عاجل را به عمل آورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور گفت: تا کی بازنشستگان کشوری و لشگری منتظر همسان‌سازی حقوق خود بمانند؟ تعلل بیش از این جایز نیست، چرا که این عزیزان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

کبیری همچنین با تذکر به معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی، گفت: برای تعیین تکلیف و تغییر وضعیت قراردادی‌ها در دستگاه‌های مختلف با سابقه چندین ساله به شما متذکر می‌شوم.

وی در ادامه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد که علی رغم دستور وزیر مبنی بر استقلال شرکت دخانیات شهرستان خوی، برخی خلاف دستور عمل کرده و مانع از انجام این مهم می‌شوند. به همین دلیل مردم منطقه ناراضی هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: همسان سازی حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روزهایی تعطیل خواهد شد اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

به گزارش تسنیم؛در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰درصد کاهش خواهد یافت.

محمد چکشیان,معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران،‌ مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات،‌تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898511

دیگر خبرها

  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟