Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تعویق زمان برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و طرح‌نگاری‌‌های درسی ویژه استادان دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد، گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه تا 11 دی ماه مهلت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند؛ اما به دلیل عدم دسترسی استادان به کتاب‌های «فروپاشی آمریکا» و «اسناد لانه جاسوسی» این زمان تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ابتدا مسابقه طرح نگاری‌های درسی برای استادان در نظر گرفته شده بود، گفت: به دلیل اینکه مسابقه کتاب‌خوانی و طرح نگاری‌های درسی با هدف حضور حداکثری دانشگاهیان است، در ادامه مسیر بنا شد که دانشجویان نیز در این مسابقه شرکت کنند.

معاون پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه تهران درباره کتب مد نظر مسابقه طرح نگاری‌های درسی بیان کرد: کتاب‌های آمریکا نگاهی از درون، تاریخ مردمی ایالات متحده آمریکا، اسناد لانه جاسوسی، چالش‌های هویت در آمریکا در قالب الکترونیکی و از طریق ایمیل برای استادان و دانشجویان ارسال خواهد شد تا آنها ضمن مطالعه کتاب‌ها، آنها را مورد تحلیل، بررسی و محوریابی قرار دهند.

اطلاع‌‌رسانی نادرست عامل تعویق مسابقه طرح نگاری‌های درسی

دبیر مسابقه کتاب‌خوانی طرح نگاری‌های درسی با بیان اینکه این مسابقه قرار بود در تاریخ 22 بهمن برگزار شود، گفت: متاسفانه به دلیل وجود مشکلات اطلاع رسانی درستی در سطح دانشگاه‌ها انجام نشد و استادان و دانشجویان متخصص در حوزه تاریخ و مطالعات بین‌الملل اطلاع درستی از این مسابقه نداشتند.

وی درباره چالش‌های برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت موضوع جنایات آمریکا بیان کرد: اجازه از ناشران کتاب‌های مدنظر برای ارسال کتب به شرکت کنندگان و همچنین عدم تمایل حداکثری استادان برای شرکت در این مسابقه از جمله چالش‌های برگزاری این مسابقه در سطح دانشگاه‌های کشور بود.

به گفته اسماعیلی، فایل الکترونیکی کتاب‌های نام برده شده باید در اختیار استادان قرار داده می‌شد که متاسفاته هنوز در مرحله رایزنی با نویسندگان کتاب‌های نام برده شد برای دریافت اجازه توزیع آن میان استادان و دانشجویان هستیم.

این استاد دانشگاه تهران درباره آمار دقیق آثار ارسال شده به دبیرخانه مسابقه کتابخوانی ویژه جنبش استادی، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود حداقل حدود 200 تا 300 آثار از سوی استادان و دانشجویان به دبیرخانه ارسال شود و پس از داوری بهتر آثار معرفی و به کار گرفته می‌شوند.

هم‌افزایی علمی برای شناخت جنایات آمریکا

وی ادامه داد: آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان به عنوان طرح نگاری‌ها درسی و الگوی تدریسی البته نه به عنوان یک کتاب یا کلاس مجزا بلکه در حد یک کارگاه آموزشی به کار گرفته می‌شود. این مسابقه با هدف ایجاد هم افزایی علمی بین دانشجویان خود در حوزه آمریکا شناسی و ماهیت واقعی کشور و رژیم حاکم بر آن انجام می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه دانشجویان نیز می‌توانند به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی در این مسابقه کتاب‌خوانی شرکت کنند، بیان کرد: دانشجویان باید آثار خود را در قالب یادداشت‌های علمی و مطالعاتی با محوریت کتاب‌های مد نظر برای دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر مسابقه کتاب‌خوانی طرح نگاری‌های درسی عنوان کرد: نظر به نقش آمریکا در شهادت سردار قاسم سلیمانی، مطالعه جنایات آمریکا در ایران و خاورمیانه از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. با توجه به شناخت آمریکا و اقداماتش در ایجاد تنش در خاورمیانه، به نظر می‌رسد استادان و دانشجویان بیشتری در این مسابقه شرکت کنند.

حق تکثیر مولف چالش حقوقی مسابقه کتاب‌خوانی

وی حق تکثیر مولف (قانون کپی رایت) را عامل مهمی در تعویق افتادن زمان اعلام نتایج مسابقه کتاب‌خوانی دانست و گفت: باتوجه به قانون حق تکثیر مولف و چالش‌های حقوقی پیرامون آن امکان قرار دادن لینک کتاب‌های مد نظر در سایت وجود نداشت و باید اختصاصی این آثار برای شرکت‌کنندگان ارسال می‌شد.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: استادان و دانشجویان علاقه‌مند باید ابتدا در این مسابقه ثبت‌نام کنند و سپس کتاب‌ها برای آنها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

300 / 320 کتاب فروپاشی آمریکا اسناد لانه جاسوسی قانون کپی رایت قانون حق تکثیر مولف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اسناد لانه جاسوسی قانون کپی رایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنائی)، اول ۲ (استثنائی)، اول ۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. 

در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند