Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولیای دانش‌آموزان یکی از مدارس استان زنجان نسبت به عملکرد مدیریت مدرسه انتقاد داشتند که از سوی این اداره کل بی پاسخ مانده است.

به گزارش خبرگزارس فارس از زنجان، موضوع پیگیری تخلف در یکی از مدارس استان زنجان با تماس یکی از اولیای دانش‌آموزان با خبرنگار خبرگزاری فارس آغاز شد، اولیایی که خود را نماینده دانش‌آموزان آن مدرسه می‌خوانند پس از نا امیدی از رسیدگی به پرونده خود از طریق قانونی و پیگیری‌ها از اداره کل آموزش و پرورش آن را از طریق رسانه‌ها پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که برخی این موضوع را مربوط به اختلافات خارج از مدرسه می‌دانند اما پیگیری‌های خبرنگار فارس برای دریافت توضیحات در این زمینه بی‌نتیجه ماند و هیچ یک از مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان حاضر به پاسخگویی نشده و از هر گونه ارائه توضیحات مورد پرونده خودداری کردند.

ابهام در مورد طریقه هزینه 90 میلیون شهریه!

اولیای یکی از دانش‌آموزان مدرسه شهید باکری ناحیه 2 زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به رضایت اولیای مدرسه شهید باکری در سال‌های تحصیلی گذشته اظهار کرد: با وجود رضایت اولیا به ناگاه مدیر مدرسه مذکور تغییر کرد.

وی که نخواست نامش در خبر قید شود با اشاره به اینکه در سال تحصیلی‌جاری 90 میلیون شهریه توسط مدرسه از اولیای دانش‌آموزان جمع‌آوری شده است، بیان کرد: با مبلغ باید با اظهار نظر انجمن اولیا و مربیان هزینه شود.
این شهروند با بیان اینکه از آغاز تحصیلی‌جاری هیچ کاری در مدارس انجام نشده است، بیان کرد: در حالی که باید این شهریه برای مسائل و مشکلات مالی هزینه می‌شد اما این اتفاق نیفتاد.
امیری با بیان اینکه از روزهای آغاز سال تخلفات مدیر مذکور به آموزش و پرورش گزارش شد، عنوان کرد: کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه 2 در تحقیق از این پرونده 17 مورد تخلف را شناسایی کرده‌اند.
این ولی دانش‌آموز با اشاره به اینکه سندسازی مالی توسط مدیر انجام شده است، افزود: جعل امضا بنده و نماینده مربیان نیز برای سندسازی‌ها توسط مدیر مدرسه اتفاق افتاده است.
وی همچنین از به کارگیری حسابداران اداره آموزش و پرورش در این مدرسه خبر داد و گفت: این اقدام مغایر با قانون بوده و حسابداران اداره نمی‌تواند در مدارس فعالیت کند.
این ولی با بیان اینکه ما مدیون بیش از 250 دانش‌آموز هستیم و باید شهریه دریافتی برای آنان هزینه شود، افزود: نباید اجازه  هزینه این اعتبارات در محل دیگر را به مدیر داد.
این ولی با بیان اینکه در جلسه‌ای مدیر کل آموزش و پرورش گفته است که مدیران خط قرمز ما هستند، گفت: سوال ما از آقای مدیر کل  این است که یک مدیر مهم است یا بیش از 250 دانش‌آموز و چرا باید اجازه تخلف به مدیری داده شود که کارشناسان اداره نیز تخلف او را تایید می‌کنند.
وی با بیان اینکه به عنوان نماینده اولیا در آن مدرسه تا آخر پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد، افزود: از اداره کل خواستیم خود به موضوع رسیدگی کنند والا این موضوع را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.
 

اعتراض ما بی‌جواب ماند
یکی دیگر از اولیای نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه چند ماه قبل موضوع تخلفات مدیر مدرسه شهید باکری پیگیری شده است، اظهار کرد: موضوع حیف شدن منابع مالی مدرسه توسط مدیر بود که به حراست و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان اعلام شد و پس از بی‌جوابی در این مرحله موضوع به اداره کل اعلام شد تا پیگیری کنند.
ولی دانش‌آموز با بیان اینکه قرار بود مدیر این مدرسه عزل یا جابه‌جا شود، گفت: در حالی که قرار بر عزل وی بود در سال تحصیلی جدید نیز این مدیر سر کار آمد و  موجب شد موضوع به عنوان مطالبه عمومی اولیای مدرسه پیگیری شود.
این ولی با بیان اینکه تخلفات خانم مدیر به صورت مستند و مکتوب در حراست و اداره رسیدگی به شکایات اداره کل موجود است، بیان کرد: این اعتراضات از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و اوج آن در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بود که اولیای خواستار پیگیری ماجرا شدند.
وی با اشاره به اینکه اکر ما اشتباه کردیم به ما املاک کنند، گفت: قول برخورد داده بودند اما اتفاقی نیفتاد و پیگیری ها تنها به جمله در دست رسیدگی است منجر می‌شود.

یکی دیگر از اولیای این مدرسه نیز با اشاره به حواشی زیاد مدارس پس از تحویل مدرسه توسط این مدیر حواشی زیادی دارد، عنوان کرد: نمی‌خواهم نام من قید شود چرا که مدیر برای فرزندان من مشکل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش آموزان مدرسه زنجان اولیا مدیر حراست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدرضا عامریان، در نشستی مشترک با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح‌های این قرارگاه نظیر طرح شهید سلیمانی، شهید عجمیان و شهید عرب فراتر از حد انتظار کار کرده، بطوریکه یکی از استان‌های پیشرو در این کار در کشور بوده است.
وی، با تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات شبانه روزی مجموعه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این موفقیت حاصل تعامل، همفکری، برنامه ریزی درست، مدیریت صحیح و همراهی خوب بین مجموعه آموزش و پرورش این استان با اداره کل نوسازی مدارس، قرارگاه، خیران مدرسه ساز، گروه‌های جهادی اعم از بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان آن است.
عامریان، با بیان اینکه تا اوایل اردیبهشت ماه ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید عجمیان برای بهسازی و زیباسازی ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور پرداخت می‌شود، ادامه داد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبار، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و زیباسازی ۸۰ مدرسه است.
وی، با اشاره به اینکه تا شهریورماه پارسال ۳۳ هزار مدرسه با اجرای طرح شهید عجمیان بهسازی، زیباسازی و شاداب سازی شدند، گفت: ۶۸ هزار کلاس درس در این تعداد مدرسه بهسازی و زیباسازی شد.
محمدرضا عامریان، از نصب، تهیز و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی،۷۰ کلاس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: به همین منظور برای نصب، تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به ازاء هر کدام از این تعداد کلاس درس در این استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و به استان ابلاغ اعتبار شد.
عامریان، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری امسال قرارگاه عدالت تربیتی کشور را شناسایی و احصاء جامع اطلاعات مدارس نیازمند در مناطق محروم هر استان اعلام کرد و گفت: هر استان باید تمام اطلاعات مدارس نیازمند در ۵ منطقه محروم خود اعم از مدارس دارای کمبود فضای فیزیکی، نداشتن تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، نداشتن سرویس بهداشتی یا نیازمند تعمیر و یا نیاز به بهسازی، زیباسازی را احصاء و تا خردادماه به دبیرخانه این قرارگاه گزارش و ارسال کند که تا پیش، از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از از مشکلات پیش روی این واحد‌های آموزشی مرتفع شود.
وی اضافه کرد: هدف از انجام این کار، برقراری عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت فضای فیزیکی، تجهیزات، فضا‌های ورزشی و پرورشی و در نهایت ارتقا کیفیت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه هماهنگی و همدلی و گسترش مناسبات و روابط دستگاه‌های اجرایی مختلف در پیشبرد امور از ضروریات است، گفت: ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان تاکنون توانسته اند با همکاری‌های دو سویه گام‌های بلندی را در زمینه ارتقاء نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر توسعه فضا‌های آموزشی، مجهز نمودن مدارس به امکانات آموزشی و آزمایشگاهی بردارند.
محمد جمالی آرند، با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس استان با اجرای طرح شهید عجمیان انجام شده است، افزود: امید است که این طرح هم امسال بیش از پیش، در ایام تابستان در مدارس استان اجرایی شود.
وی، از وجود ۲ هزار رایانه در هنرستان‌های استان که نیاز به تعمیر دارند، گفت: برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.
جمالی آرند، در کنار کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، اعتبار، نداشتن سرویس بهداشتی کافی بویژه در مدارس مختلط استان را یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود:حدود ۵۰۰ مدرسه مختلط در استان وجود دارد که نیازمند سرویس بهداشتی مجهز هستند.
وی، کیفیت بخشی به نطام آموزشی استان را یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش برشمرد و گفت: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان از جمله برنامه‌ها برای ارتقا کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌تعلیم و تربیت این استان است.

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • یک‌هزار پیشنهاد در فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» ثبت شد
  • مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود