Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:59:23 GMT

پیش‌بینی تولید 1000 تن ماهی در قفس‌های دریایی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۸۳۵۵

پیش‌بینی تولید 1000 تن ماهی در قفس‌های دریایی

مدیرکل شیلات مازندران از پیش‌بینی تولید 1000 تن ماهی در قفس‌های دریایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرورش ماهی‌های دریایی در قفس، فرصتی طلایی در عرصه آبزی پروری استان مازندران است که زمینه خوبی را هم برای اشتغال و هم برای تولید ماهی‌های صادرات محور فراهم کرده است.

با توجه به پیشرفت و مزایای پرورش آبزیان در قفس نسبت به سایر روش‌ها و همچنین با توجه به وجود منابع مستعد آبی در داخل استان این روش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرورش ماهی در قفس در سال‌های اخیر در نواحی ساحلی استان درحال اجرا است  که توانسته تولیدات خوبی را البته با کیفیتی بالا به خود اختصاص دهد.

مدیرکل شیلات مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس، روش نوینی است که در شمال کشور به ویژه در استان مازندران شروع شده است.

ولی‌الله محمدزاده با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس از سال 89 در استان مازندران شروع شده است، افزود: قفس‌ها در دریا نصب در عمق 30 متر متناسب با شیب کف در مناطق مختلف نصب شده و توسط لنگر نگهداری می‌شوند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر حدود 20 قفس در سواحل استان ماهی‌دار شد، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است تعداد قفس‌ها به 25 قفس برسد.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: پیش‌بینی ما از میزان تولید ماهی در این روش امسال بیش از یک‌هزار تن خواهد بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس شرایط خوبی برای ایجاد اشتغال در سواحل مازندران فراهم کرده است، اظهار کرد: محصولاتی که در قفس تولید می شود صادرات محور بوده و از کیفیت خوبی هم برخوردار است که امیدواریم شاهد شکوفایی بیشتر در این زمینه باشیم.

محمدزاده یادآور شد: پرورش ماهی در قفس در دریای مازندران از نیمه دوم سال یعنی مهر ماه تا پایان اردیبهشت سال آینده  خواهد بود.

وی با اعلام اینکه پرورش ماهی در قفس از از دو قفس در سال 89 شروع شد، گفت: درحال حاضر شاهد پرورش ماهی در قفس در سواحل جویبار، بابلسر، نور، نوشهر، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر هستیم.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: پرورش ماهی در قفس دریا مازندران مدیرکل شیلات مازندران محمدزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت فردا ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید، مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق ساحل تا یک و سه دهم و در فراساحل نیز تا یک و هشت دهم متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان شده است.

در این اخطاریه علاوه بر توصیه به رعایت جوانب احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و همچنین صید پره و کیلکا نیز ممنوع اعلام شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران