Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@17:05:12 GMT

استرا را فراموش کنید؛ راه و رسمش را نه

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۹۱۸۰

به گزارش ایلنا، بگذارید کل حرفی که می‌خواهم بزنم را همین اول کار بنویسم: «استقلال و هوادارانش باید دیگر استراماچونی را فراموش کنند اما راه و روشی که تیمش بازی می‌کرد را نه.»

آبی‌های پایتخت یک نیم فصل عجیب و غریب داشتند. مثل یک فیلم سینمایی اسکاری فصل برای‌شان آغاز شد. یک سرمربی ایتالیایی و نسبتاً ناشناخته هدایت آنها را برعهده گرفت و از همان هفته اول نشان داد که با بقیه مربیان استقلال در چند سال گذشته تفاوت دارد؛ چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ رفتاری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تبریز و در نشست خبری جنجال‌ساز شد و بعد نتایج بدش می‌رفت تا پرونده او را برای همیشه به عنوان یک مربی ناکام مختومه کند. استقلالی‌ها اما آنقدر از تغییر مربیان در این سال‌ها رنج دیده بودند که حتی شکست در دربی هم باعث نشد تا نظرشان درباره اخراج مربی‌شان یکی شود. استراماچونی در چنین شرایطی توانست اندیشه‌هایش را در تیم بدون ستاره‌ای که تحویل گرفته بود، پیاده کند. نتیجه‌اش تجربه درخشانی شد. استقلال هم خوب بازی می‌کرد و هم نتیجه می‌گرفت. آبی‌ها بعد از ۴ سال به صدر رسیدند اما نقطه عطف واقعی همان‌جا برای‌شان رخ داد. مرد ایتالیایی به دلیل مشکلات به وجود آمده با باشگاه رفت و شد آنچه بهتر از من می‌دانید.

حالا یک نیم فصل دیگر روبه‌روی استقلال است؛ با سرمربی‌ای که فصل گذاشته را به پایان بردند؛ فرهاد مجیدی. شماره ۷ محبوبی که تا هفته پیش می‌گفت نمی‌آیم و حالا آمده. مردی که خیلی‌ها می‌گویند این سمت برایش زود است و خیلی‌ها هم می‌گویند مرهم دیگری برای تیم جز او باقی نمانده. اختلاف‌ها زیاد است اما مشخصاً آنهایی که تیم‌شان را دوست دارند چاره‌ای جز حمایت از مجیدی ندارند. چندپاره شدن سکوها در این برهه زمانی به هیچ وجه به نفع‌آبی‌ها نیست.

حالا که فرهاد مجیدی انتخاب شده، استحقاق این را دارد که دست‌کم فرصتی در اندازه‌های فرصتی که در اختیار استراماچونی قرار گرفت، به او هم داده شود. حتی شکست احتمالی در دربی هم نباید آبی‌ها را دو شقه کند؛ همانطور که در دور رفت نکرد.

فرهاد هم بهتر است از کمک‌هایی استفاده کند که خلأ نداشتن تجربه او را بپوشانند. او شاید بهتر باشد به سیستم استراماچونی وفادار باشد و از خریدهای پرسروصدایی که این روزها شایعه شده دست بردارد. بازگرداندن بازیکنان قدیمی می‌تواند اتحاد این تیم جوان فعلی را برهم زند. تغییر سیستم هم - دست‌کم - برای این فصل منطقی به نظر می‌رسد. استقلال فرهاد باید ادامه دهنده راه استقلال استراماچونی باشد. استقلال و هوادارانش باید دیگر استراماچونی را فراموش کنند اما راه و روشی که تیمش بازی می‌کرد را نه.

 

رسول مجیدی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال تهران استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: در بهترین حالت، بارسا مستحق ۱ امتیاز بود

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در یک بازی جذاب موفق شد با نتیجه ۳-۲ بارسلونا را شکست دهند. شاگردان ژاوی هرناندز در این دیدار دو بار جلو افتادند اما درنهایت این رئال بود که هر دو بار به بازی برگشت و درنهایت با گل جود بلینگام به پیروزی رسید. کارلو آنچلوتی در صحبت‌های پس از بازی‌اش، نظراتش در مورد بازی را اظهار کرد.

پیروزی ۳-۲؟
ما توانستیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم، دو بار نیاز داشتیم که بازی را برگردانیم و توانستیم. تا آخرین قطره انرژی در یک هفته که فراموش‌نشدنی بود، به موفقیت رسیدیم.

هفته‌ای عالی برای رئال؟
دو بازی سخت داشتیم، ما اکنون در موقعیت خوبی برای مقطع آخر فصل قرار داریم. فکر می‌کنم با همدیگر می‌توانیم به دستاورد مثبتی در این فصل برسیم. قهرمانی لیگ بسیار نزدیک‌تر است.

بهترین لحظه بازی؟
آخرین لحظه. گل جود. به بازیکنانم افتخار می‌کنم. هفته‌ای فراموش‌نشدنی بود.

تعویض وینیسیوس؟
یک تعویض تاکتیکی بود. او خودش راضی نبود و می‌خواست بازی کند.

درخشش واسکز؟
بازیکنی بسیار مهم. او با کارواخال که یکی از بهترین‌های جهان است رقابت می‌کند. دنی می‌توانست بازی کند اما لوکاس در فرم بسیار خوبی است.

بارسلونا مستحق برد بود؟
خب بیایید ببینیم، شاید فقط یک مساوی. این هم برای ما برای قهرمانی لالیگا بد نمی‌شد.

دیگر خبرها

  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • آنچلوتی: در بهترین حالت، بارسا مستحق ۱ امتیاز بود
  • دروازه‌بان استقلال دختر جیمی‌جامپ را بغل کرد اما پسر هوادار را هل داد | ماجرای آغوش مهربانی بازیکنی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرد
  • بازگشت استراماچونی به دنیای مربیگری؛ یک تیم از سری‌آ دنبال سرمربی سابق استقلال!
  • وظیفه فراموش‌شده سینمای کمدی
  • سیستان و بلوچستان فراموش شده