Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کردند که به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، از جمله نهادهایی که در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان جامعه شکل گرفته مراکز نیکوکاری هستند، این مراکز با شناسایی خیران و دیگر نیازمندان با احسان و نیکوکاری برای برطرف کردن محرومیت‌ها حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله‌محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان را فراهم کنند. نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان تلاش می‌کنند.

تأمین کمک معیشت، ارائه خدمات فرهنگی و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان، بهداشت و درمان، ساخت و تعمیر مسکن و جذب مشارکت‌های خیران محله برای نیازمندان همین محله 5 محور اساسی فعالیت‌های این مرکز نیکوکاری است. توسعه مراکز نیکوکاری در سال‌های اخیر به عنوان پل ارتباطی میان نیازمندان و کمیته امداد مد نظر بوده است.

6000 خانوار نیازمند استان بوشهر تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار دارندبیش از 100 میلیارد ریال امسال در استان مرکزی به مراکز نیکوکاری کمک شدمراکز نیکوکاری کمیته امداد آذربایجان غربی به چهار برابر افزایش داده می‌شود

احیای فرهنگ انفاق و نوع دوستی در بین مردم و توسعه روح انفاق به منظور کاهش نابرابری‌های اجتماعی از دیگر اهداف مراکز نیکوکاری است که حل مشکلات محله و توانمندسازی محله‌ها نیز از اهداف دیگر این مراکز است، مراکز نیکوکاری خط مقدم انجام امور خیر و رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.

کمیته امداد با هدف واگذاری امور خیریه به عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در درون محله‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان اقدام به ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری کرده است.

رشد قابل توجه کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان مرکزی

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در این باره در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مراکز نیکوکاری استان مرکزی گفت: مردم استان در 9 ماهه امسال بیش از 290 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کردند که به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: به طوری که در 9 ماهه سال گذشته بیش از 120 میلیارد ریال در مراکز نیکوکاری جمع آوری و به نیازمندان کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: این مراکز با مسئولیت‌پذیری و مشارکت هیئت عامل با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیئت امنای مساجد، معتمدین محلی به منظور رفع فقر و محرومیت تلاش می کنند.

موسی‌نژاد بیان کرد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه می توانند با ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان همان مناطق کمک کنند.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به طرح اطعام مهدوی که با هدف تهیه و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مراکز نیکوکاری انجام می‌شود، گفت:: اجرای این طرح، بستری برای مشارکت بیشتر خیران نیک اندیش اصفهانی در بهره گیری از فیض اطعام به نیازمندان در ماه مبارک رمضان فراهم می‌آورد.


علی اخلاقی با اعلام اینکه خانواده‌های ایتام تحت حمایت همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در طول هفته اکرام نیازمندان و اطعام یتیمان، با حضور خیران به ضیافت افطاری دعوت خواهند بود، افزود: ارزش ریالی غذا‌ها و بسته‌های معیشتی اهدایی در این مدت، بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.


وی با دعوت از مردم نوع دوست و خیراندیش اصفهانی برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: هم استانی‌های خیراندیش می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد، با شماره گیری کد #۱*۰۳۱*۸۸۷۷ و یا با استفاده از شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نسبت به ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود و مشارکت در طرح اطعام مهدوی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • کمک ۳۰ میلیاردی خیران به نیازمندان در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۲۸ میلیارد ریالی خیران ممقانی در سال گذشته
  • توزیع ۱.۲ میلیون غذای گرم میان نیازمندان خوزستانی
  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • ۴ هزار وعده غذای گرم و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان توزیع شد
  • پویش اطعام مهدوی در استان
  • خیران همدان، پیشگامان گمنام عرصه نیکوکاری و کمک به نیازمندان