Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:43:11 GMT

هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۰۲۴۳

هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت که با حضور ۱۲ عضو شورا و با یک ساعت و ۲۰ دقیقه تاخیر برگزار شد، ابراهیم اخوان تنها کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت با ۱۲ رای به عنوان رئیس انتخاب شد.

رحیم پور طالمی با ۱۲ رای به عنوان نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب شد، رضا پرندان با ۱۲ رای به عنوان سخنگو، مجتبی عزیز صفت با هشت رای و احمد رحمانی با ۱۲ رای به عنوان منشیان شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب و معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد عبداللهی یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت قبل از رای گیری انتخابات هیات رئیسه این شورا گفت: هنگامی که وارد شورای اسلامی شهرستان رشت شدم احساس کردم ، شورا می تواند دوستان خوبی را به دوستانم اضافه کند، اما متاسفانه به هر دلیلی اتفاقاتی که در سال دوم فعالیت شورا روی داد، فضا را به سمت و سویی برد که دوستی ها کمرنگ تر شد.

وی با بیان این که قطعا در این مورد همه ما دخیل هستیم و کوتاهی هایی داشتیم، اظهار داشت: باید کدورت ها و دلخوری ها را تمام کنیم، مردم از ما انتظار دارند. 

وی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: برای سردار سلیمانی پروفایل می گذاریم، سیاه می پوشیم و عزاداری می کنیم اما آنچه مهم است این که راهش را ادامه دهیم و به آن پایبند باشیم.

در این مراسم یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مداحی کرد.

شورای اسلامی شهرستان رشت از منتخبان شورای اسلامی شش بخش و هشت شهر تشکیل شده است، این شورا ۱۴ عضو دارد که برای برگزاری جلسه ها و به حد نصاب رسیدن بایستی حتما ۱۰ نفر حضور داشته باشند اما عصر امروز هفت نفر از اعضای شورای شهرستان رشت حاضر بودند.

ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه های اجرایی ذیربط و کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای استان، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای اسلامی شهرستان، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات فی ما بین شوراهای شهر و بخش در مواردی که قابل پی گیری قضایی نیست از جمله وظایف شورای اسلامی شهرستان رشت است.

برچسب‌ها رشت شورای شهر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر گیلان رشت شورای شهر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است

موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در صد و سیزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری افزگفتود: یک نفر در کمیته تطبیق فرمانداری برای ۱۵ نفر عضو شورا تصمیم گیری می‌کند و از فرماندار تقاضا می‌کنیم از افراد متخصص برای بررسی مصوبات شورا استفاده کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که هزینه کرد شهرداری بدون داشتن بودجه خلاف قانون است لذا باید یک دوازدهم بودجه را به شهرداری ابلاغ کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

مجید دبیریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: رفع ابهام بودجه شهرداری در کمیته تطبیق باید به سرعت انجام شود تا این بودجه ابلاغ شود.

بودجه امسال شهرداری مشهد مبلغ ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است.

بلاتکلیفی طرح سوال از شهردار مشهد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری گفت: طرح سوال از شهردار مشهد از قبل از نوروز ۱۴۰۳ مطرح است، اما همچنان بلاتکلیف است و در دستور کار‌های نشست علنی شورا نیامده است.

هاشم دائمی افزود:طرح سوال از شهردار در اسفندماه پارسال به ثبت رسید، اما به دلیل فرایند استقبال از بهار مهلتی به شهردار داده شد تا پاسخ را بعد از فرایند استقبال از بهار بدهد.

وی ادامه داد: مهلت قانونی طرح سوال ۲ هفته است لذا انتقاد جدی به هیات رییسه وارد است که چرا طرح در دستور کار قرار نگرفته است و هیچ پاسخی نیز از شهردار به شورای شهر انعکاس نیافته است.

موسی الرضا حاجی بگلو عضو دیگر شورا نیز در این خصوص اظهار کرد: طرح سوال از شهردار مربوط به قبل سال جدید بوده و زمان پاسخگویی آن منقضی شده است از این رو دوباره باید درخواست طرح سوال داده شود.

توجه مساله محور به حاشیه شهر مشهد

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت:در بودجه امسال شهرداری به موضوع حاشیه شهر به صورت ویژه و مساله محور توجه شده و محرومیت زدایی از این مناطق در اولویت است.

فاطمه سلیمی افزود: شورای شهر طی ۲ و نیم سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه منابع انسانی داشته که تبدیل وضعیت چهار هزار نیروی ایثارگر و تبدیل وضعیت نیرو‌های پیمانی شهرداری از آن جمله است.

وی اضافه کرد: اصلاح احکام کارمندی سال گذشته در خصوص نحوه ترسیم حقوق کارمندان شهرداری و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری نیرو‌های شرکتی از دیگر اقدامات است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تشکیل اداره امور کارگری و ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره و نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز از اقدامات مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است