Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی نرم افزار «اطلس پایش سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان خراسان رضوی» را برای اولین بار در کشور طراحی کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسم‌علی خدابنده با بیان اینکه فاز دوم طرح ملی«نماد"» امروز رسما در خراسان رضوی افتتاح شد، اظهار کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، در برابر آسیب‌های اجتماعی ائتلاف و هم‌افزایی میان آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خسارت‌های احتمالی آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که به همه جامعه آسیب می‌زند، بنابراین حتما باید با مشارکت همه دستگاه‌ها و اجرای طرح‌های با برنامه و نظام مند در جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.

وی با بیان اینکه در طرح «نماد» به دنبال دو موضوع تقویت عوامل محافظت کننده، کاهش و تضعیف عوامل مخاطره آمیز هستیم، گفت: باید بدانیم هویت و شخصیت دانش آموز در خانواده و مدرسه شکل می‌گیرد، پس تعامل و ارتباط ارکان تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

خدابنده متذکر شد: غربال‌گری و شناسایی دانش آموزان در این طرح بسیار مهم است تا مشخص شود آن‌ها در معرض چه خطرات و آسیب هایی قرار دارند که احتمال خطر را در دانش آموزان کاهش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: با آموزش و توانمندسازی می‌توانیم در جهت کنترل آسیب‌ها و تقویت عوامل محافظت کننده گام برداریم، در این راستا اقدامات آموزشی و مشاوره‌ای، مددکاری، درمانی و احیانا معاضدت‌های قضایی صورت می‌گیرد.

خدابنده افزود: در زمینه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیاز به یک سری آموزش‌های رشد مدار داریم، این آموزش‌ها در مدارس مجری طرح نماد در قالب محتواهای آموزشی گوناگون ارائه می‌شود.

وی گنجاندن مباحث آسیب‌های اجتماعی در برنامه درسی، استفاده از برنامه‌های مکمل و تربیتی، برنامه‌های اردویی و برگزاری جلسات آموزش خانواده را از جمله اقدماتی دانست که در جهت کاهش این آسیب‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این‌که بیشترین تمرکز طرح «نماد» بر دانش آموزان است، ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی، خود کنترلی، خود مراقبتی، افزایش خود آگاهی، تقویت اعتماد به نفس، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و ارتقای مهارت های دوست یابی از جمله مواردی است که در قالب این طرح به دانش آموزان آموزش ارائه می‌شود.

خدابنده اظهار کرد: در راستای مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی نرم افزار «اطلس پایش سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان خراسان رضوی» را برای اولین بار در کشور طراحی کردیم، از طریق این اطلس نوع خطر و عوامل مخاطره آمیز را با توجه به مناطق گوناگون برای دانش آموزان استان پیش بینی کرده و راهکارهای مقابله با این خطرات را ارائه می دهیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی دانش آموزان آسیب های اجتماعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری صبح یکشنبه در مراسم زنگ سلامت اظهار کرد: برای اینکه سلامت کامل جسم و روان دانش آموزان حفظ شود تمام همت خود را به کار گرفته‌ایم که برای تحقق یافتن این هدف نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌ها در رأس آن دانشگاه علوم پزشکی گلستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی در حوزه سلامت در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی به عنوان سفیر سلامت با آموزش و پرورش گلستان همراهی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: اختصاص پکیج‌های سلامت برای دانش آموزان گلستانی یکی دیگر از برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم عقل سالم در بدن سالم است، افزود: اگر بتوانیم حوزه سلامت را تقویت کنیم شاهد جامعه‌ای سالم خواهیم بود.

کد خبر 6084132

دیگر خبرها

  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان