Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر اهواز گفت: اعضای شورای شهر اهواز در بازه زمانی کمتر از یک ساعت با لایحه حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی پروژ‌ه‌های اهواز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا موافقت کردند و در دستورکار شهردار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا ایزدی، عضو شورای شهر اهواز در یکصدوچهارمین جلسه این شورا ضمن تاکید بر وجود گره در برخی پروژ‌ه‌های شهری اظهار کرد: اعضای شورای شهر اهواز در بازه زمانی کمتر از یک ساعت با لایحه حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی پروژ‌ه‌های اهواز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا موافقت کردند و در دستورکار شهردار قرار گرفت به مرحله کلنگ‌زنی رساندن پروژه توسط شهردار، امیدی را در دل مردم به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر در اشاره به عناوین برخی از پروژ‌ه‌های ناتمام که نیازمند هزینه اندکی تا تکمیل هستند عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد پروژه فرهنگسرای کوی جمهوری تکمیل شده است اما شاهد استهلاک و عدم افتتاح آن هستیم و این در حالی است که با اندک هزینه‌ای این فرهنگسرا میتواند کاربردهای فرهنگی خوبی در منطقه داشته باشد.

وی افزود: ۹۵ درصد پل زردشت نیز تکمیل شده اما به دلیل نیاز به کارهای جزئی نزدیک به یک سال است که شاهد بلاتکلیفی این پروژه هستیم.

ایزدی ضمن تاکید بر لزوم بهسازی خیابان امام اهواز به عنوان خیابانی گردشگری و تحت عنوان پیشانی خوزستان، عنوان کرد: از روزی که آقای کتانباف در دوره پنجم شهردار اهواز شدند بر اجرایی شدن این پروژه تاکید داشتند اما تاخیرهایی پیش آمد که بالاخره سال گذشته قرارداد آن منعقد و پیمانکار مشخص شد اما پیشرفتی نداشته است.

هزینه ایاب‌وذهاب کارشناسان شهرداری با مردم نباشد

حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز در رابطه با افزایش عوارض حوزه شهری شهرداری عنوان کرد: مصوبه ۱۰ هزار تومان در سال ۸۹ بود اما طی این ده سال با توجه به تورم موجود در کشور این هزینه کارشناسی شهرداری افزایش پیدا کرد.

وی افزود: اما مسئله‌ای که ممکن حیثیت شهرداری را خدشه‌دار کند این است که کارشناس‌ها از شهروندان هزینه ایاب‌وذهاب دریافت می‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: این مسئله زشت است و نیاز به اصلاح دارد که با تامین یک خودرو استیجاری برای ایاب‌وذهاب کارشناس‌ها میتوان آن را رفع کرد و یا هزینه آن توسط شهرداری به کارشناس مربوطه پرداخت شود.

وی افزود: از همین سرفصل‌های افزایش عوارض حوزه شهری شهرداری که برای مثال دو هزار تومان به بیست هزار تومان رسید باید برای رفع این مشکلات استفاده کرد.

حیدری گفت: این مسئله که کارشناسان بابت ایاب‌وذهاب حق دریافت وجهی از شهروندان را ندارند باید بخشنامه شود.

حضور مردم در استقبال از سردار دل‌ها توطئه‌ها را نقش برآب کرد

محمدهادی قنوات، ضمن تقدیر از حماسه شهروندان اهوازی در استقبال از سردار سلیمانی گفت: حماسه خوزستان و شهر سرافراز اهواز در استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توطئه‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

وی افزود:  اهواز بیرق هویت، ایمان و شجاعت را به اهتزاز درآورد و برگ زرینی در کتاب تاریخ افتخار ایران اسلامی به ثبت رسانید.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: قیام اهواز آغاز شکست دشمنان ایران و اسلام بود که شعله سرخ شهادت و انتقام را در ایران اسلامی برافروخت و جاری ساخت.

وی افزود: اهواز نشان داد دژ مستحکمی برای ایران اسلامی و مقام عظمی ولایت است، شورای شهر اهواز در برابر عظمتی که مردم دلیر اهواز در استقبال باشکوه از سردار دل‌ها داشتند سر تعظیم فرو می‌آورند؛ به راستی که خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز شورای شهر شهرداری پروژ ه های شهری شاعری شهردار اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل گنخکی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان دیر، اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان دیر بوده و مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان نبود عزم و اراده همگانی در بین ذینفعان مختلف برای حل مسئله پسماند است.

رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با تشریح چالش‌های پیش‌روی پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه پسماند شهری و روستایی در شهرستان دیر، افزود: علی‌رغم وجود پیامدهای مخرب زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از مدیریت ناکارآمد پسماند در شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان اما این مسئله هنوز به عنوان دغدغه همگانی شناخته نمی‌شود و به عنوان اولویت اصلی سلامت و محیط زیست شهرستان مطرح نیست.

وی با طرح پیشنهاد مدیریت یکپارچه پسماند شهرستان ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش روی مدیریت شهری و روستایی شهرستان در حل مسئله از جمله کمبود منابع مالی، نبود زیرساخت‌های لازم و … راه حل ایده‌آل برای پیاده‌سازی مدیریت یک پارچه پسماند شهری و روستایی شهرستان دیر انجام مطالعات طرح جامع پسماند و در ادامه اجرای این طرح براساس تجمیع پسماندهای تولید شده شهری و روستایی شهرستان در یک سایت متمرکز است.
رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با اشاره به مزایای اجرای طرح متمرکز پسماند، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح جذب اعتبارات ملی قابل توجه و کاهش هزینه‌های مربوط بر اساس میزان شراکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های مختلف و همچنین توان بازخوانی تجارت مربوطه هر چه زودتر زمینه اجرایی شدن این طرح را در شهرستان دیر فراهم نمود.

وی در تشریح وضعیت فعلی پسماند شهرستان دیر، گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن و افزایش جمعیت در سال‌های اخیر در حال حاضر سرانه تولید پسماند روزانه هر نفر در شهرستان دیر به طور میانگین ۹۰۰ گرم در روز است که جمعاً بیش از ۶۵ تن پسماند در روز از شهرها و روستاهای شهرستان دیر دفع می‌شود.

گنخکی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل پیاده نشدن مدیریت یکپارچه پسماند تنها کمتر از ۵ درصد از این مقدار بازیافت می‌شود که عمدتاً توسط افراد دوره‌گرد و گروه‌های غیررسمی انجام می‌شود و بیش از ۶۵ تن از پسماند تولید شده در سایت‌های دفن زباله بدون هرگونه دفن بهداشتی رهاسازی و یا سوزانده می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پسماند قابل بازیافت در شهرستان دیر به صورت روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این درآمد نه تنها صفر است بلکه این سازمان به صورت روزانه به ازای دفع هر کیلوگرم پسماند شهری و روستایی بیش از ۱۵ هزار ریال هزینه پرداخت می‌کند.

کد خبر 6087639

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم