Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ ریزی‌های انجام شده و همکاری بانک‌ها، ۱۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد. ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حشمت‌الله صمیمی دوست عصر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 9 واحد تولیدی در استان  تاکنون 21 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌ و تعداد 10 واحد تولیدی دیگر نیز برای نوسازی، بازسازی و سرمایه در گردش در بحث تثبیت اشتغال در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز موارد مهمی در این نشست مطرح شد، عنوان کرد: خیلی از واحدها و طرح‌های تولیدی استان که مشکل داشتند در این جلسه تعیین تکلیف  نهایی شدند و بساری از مسایل مرتفع شد.

صمیمی‌دوست ابراز کرد: در بحث تسهیلات بانکی باید از تمام ظرفیت نظام بانکی انشاءالله نهایت استفاده را داشته باشیم و امیدوارم با همکاری و همیاری اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بسیاری از مشکلات و موانع تولید در استان برطرف شود.

وی با بان ابنکه بانک عامل موظف بوده نسبت به اعطایی به واحدهای تولیدی اقدام کند، افزود: مصوب شده کارخانه‌دارانی که اقساط وام خود را باز‌پرداخت داشته‌اند، بتوانند از یارانه سود تسهیلات خویش استفاده کنند.

17 واحد تولیدی راکد استان سمنان تعیین تکلیف شد24 تولیدکننده و واحد تولیدی صنایع غذایی برتر خراسان جنوبی تجلیل شدندهیچ واحد تولیدی در البرز نباید تعطیل شود

صمیمی‌دوست خاطرنشان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهوری و ابلاغ آن از سوی معاونت اقتصادی وزیر کشور تمامی واحدهای راکد و یا نیمه فعال در تملک بانک ها باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و شرایط بازگرداندن آنها به چرخه تولید فراهم شود.

وی تصریح کرد: دولت به شدت بر روی این مهم تاکید دارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به‌همراه برخی دستگاه‌ها از جمله اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی و حوزه اقتصادی استانداری و با هماهنگی بانک‌های عامل تمامی واحدهای در تملک بانک‌ها و مشکل دار را شناسایی و به دبیرخانه کارگروه تسهیل مطرح تا برای رفع مشکلات آنها چاره اندیشی شود.

صمیمی‌دوست بیان کرد: فرمانداران که تا پیش از این مصوبه چندان در روند اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین وضعیت طرح‌های مشکل دار دخیل نبودند با دستور رئیس جمهوری و حوزه اقتصادی وزارت کشور نیز موظف بوده در تمامی مسائل، مشکلات و چالش‌های موجود این طرح‌ها را از صفر تا 100 آنها را به دقت مورد رصد دقیق قرار دهند.

انتهای پیام/544

 

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگوی ویژه خبری صف اول در شبکه استانی دنا ضمن تبرک روز معمار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستگاه اجرایی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

زبیر موسوی افزود: بنیاد مسکن در ۸ شهرستان از ۹ شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد شعبه دارد و نمایندگی این بنیاد در شهرستان مارگون نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تا حدودی کمبود نیروی انسانی ندارد، عنوان کرد: این بنیاد از طریق آزمون و مبادی قانونی به جذب نیرو اقدام می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است گفت: بنیادمسکن این آمادگی را دارد برای رفع این مشکل با دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات این سه شهرستان وارد مذاکره شود.

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در کل استان هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است، اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۲۸۸ واحد مسکونی تقریبا تکمیل (در مرحله محوطه سازی) شد همچنین طرح ۱۳۲ واحدی این شهرستان  پیشرفت کاری ۴۰ درصدی دارد.

موسوی با اشاره به سایت هزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز گفت: پیشرفت کاری این طرح نیز بسیار مطلوب است همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی با نهاد‌های حمایتی برای ساخت مسکن محرومان انجام شد، ادامه داد: هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد‌ها تا کنون ساخت و تحویل داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وحود دارد عنوان کرد: تا کنون تهیه طرح هادی برای همه این روستا‌ها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شد.

زبیر موسوی با بیان اینکه پارسال ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستا‌های انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد.

موسوی با بیان اینکه ۷۲۰ متر مربع طول بازگشایی معابر ۲۴۰ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۷۰ هزار متر مربع اجرای بیس پارسال انجام شد، اضافه کرد: ۲۴ هزار متر مربع جدول گذاری، ۲۴ هزار متر  سنگ فرش، کانال‌های هدایت سیلاب و دیوار هایل ۲۶ هزار متر  و ساماندهی فضا‌ها و پارک‌ها ۵۱ هزار متر مربع نیز پارسال انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن پارسال هزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شد، تاکید کرد: در قابل طرح منظومه روستایی با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار است و امیدواریم این طرح را در همه شهرستان‌ها اجرایی کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن اضافه کرد: رفع مشکلات مردم در روستا‌ها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد است و امیدواریم به کمک دهیاری‌ها و شورا‌ها این معضل برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت