Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@00:00:11 GMT

ترفند‌هایی برای درمان عرق کف دست و پا

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۲۴۰۱

ترفند‌هایی برای درمان عرق کف دست و پا

 در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

امروزه بسیاری از افراد به خصوص نوجوانان دچار تعریق کف دست و پا می‌شوند. این عارضه می‌تواند زمینه ژنتیکی یا ارثی داشته باشد. عرق کردن کف دست و پا از زمان کودکی شروع شده و در دوران بلوغ تشدید می‌شود. البته در دوران جوانی با استرس‌های موجود به اوج خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عرق کردن دست و پا در برخی اوقات به‌قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می‌چکد. این عارضه در موارد خفیف با دارو‌های موضعی و خوراکی قابل کنترل بوده، اما اگر شدید شود تنها باید جراحی صورت بگیرد. یکی دیگر از علل عرق کردن کف دست و پا به دلیل مشکلات هورمونی و غددی است که می‌توان به اختلالات و نارسایی‌های غده تیروئید یا پرکاری آن اشاره کرد.

افرادی که به این عارضه مبتلا هستند بهتر است غذا‌های چرب، کمتر مصرف کنند و از مصرف برخی مواد غذایی مانند مارچوبه، بروکلی، سیر و پیاز سفید نیز دوری کرده و مصرف قهوه را کاهش دهند. برای رفع یا کاهش عرق کف دست و پا از سبزیجات برگ‌دار بیشتر استفاده کنند.

این افراد می‌توانند از سرکه سیب طبیعی برای رفع این نوع عارضه استفاده کنند. سرکه سیب علاوه بر بهبود عرق کف دست و پا می‌تواند pH بدن را نیز تنظیم کند. شب‌ها کف دست خود را به سرکه سیب آغشته کرده و بگذارید تا صبح بماند. می‌توانید روزی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر سرکه سیب را با آب و عسل یا آب‌میوه ترکیب کنید، طعم خیلی بهتری را تجربه خواهید کرد.

درگذشته از روش‌های سنتی مانند ترکیبات گیاه حنا، سدر یا اسطوخودس هم برای رفع این نوع عارضه استفاده می‌کردند. یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و دو فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. هر روز به مدت نیم ساعت دست و پای خود را در آن قرار دهید. دست و پای خود را با آب گوجه هم می‌توانید شستشو دهید، البته باید دقت کنید که به آن حساسیت نداشته باشید. چند لیوان آب گوجه را در یک سطل آب ولرم ریخته و به مدت نیم ساعت، دست و پای خود را درون آن بگذارید و بشویید. در این مواقع می‌توانید از پودر بچه هم استفاده کنید.
فرد مبتلا می‌تواند از چای که سرشار تانین یعنی ضد تعریق است، استفاده کند. چند کیسه چای را در یک ظرف آب جوش بریزید و بگذارید آب سرد شود و سپس دست و پای خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. با تکرار این کار پس از چند روز تعریق را کاهش خواهید داد.

نوشیدنی‌هایی که به رفع تعریق دست و پا کمک می‌کند!
هر روز صبح با معده خالی، چای مریم گلی بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن این چای، موجب سردرد هم می‌شود. اگر علاقه‌ای به نوشیدن چای مریم گلی ندارید، چای سبز بنوشید. فرد مبتلا می‌تواند با ورزش، میزان اضطراب خود را کاهش دهد. این راه بسیار مناسبی برای کاهش تشویش و اضطراب خواهد بود.

درصورتی که با این روش‌ها تعریق قطع نشود؛ می‌توان روش جراحی را جایگزین کرد. در این روش اعصابی که مسئول تحریک غدد عرق بوده قطع می‌شود.


 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تعریق دست و پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساده‌ترین ورزش‌ها از نگاه طب سنتی (فیلم) کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟ (فیلم) ممنوعیت لیزر مو‌های زائد از نگاه طب سنتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل
  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد