Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سال ۹۲ و ۹۳ حالش خوب نبود، ورود ظروف چینی از کشور‌های چین و ترکیه و مشکلات مالی کمر کارخانه بزرگ تولید چینی زنجان را خم کرده بود بطوریکه در نهایت این عوامل دست به دست هم دادند و موجب بسته شدن در‌های این کارخانه با ۷۵ نیروی کار آن شدند.   تا اینکه تغییر استراتژی و تغییر مدیریت در این کارخانه  نه تنها موجب شد تا  در سال۹۶ کمری راست کند بلکه  تلاش‌ها ادامه یافت تا اینکه  بهار  این کارخانه  با بهار ۹۸همزمان شد و کشتی ۳۵ ساله‌ی به گل نشسته دوباره بر روی موج تولید به سرعت به راه افتاد و این کارخانه را به روز‌های خوب شکوفایی متصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    چینی نور زنجان، تنها شرکت تولیدکننده چینی رنگی کشور 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: شرکت چینی نور تنها شرکت تولیدکننده چینی رنگی کشور محسوب می‌شود.      
او افزود: یکی از سیاست‌های دولت در حمایت از تولید، احصای مشکلات واحد‌ها و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها بوده است.
فغفوری با اشاره به اینکه شرکت چینی‌نور نیز از جمله واحد‌هایی بود که پس از چند سال وقفه در اوایل سال ۱۳۹۶ احیا شد، اضافه کرد: این شرکت امسال سال خوبی را تجربه می‌کند.    
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشته اند.
او جذب سرمایه گذار جدید برای طرح راکد و رفع مشکلات موجود از طریق رایزنی با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تامین مواد اولیه به خصوص مواردی که از طریق سهمیه پتروشیمی تامین می‌گردد را از جمله حمایت‌های انجام شده در راستای راه اندازی واحد‌های راکد اعلام کرد.فغفوری درخواست استمهال بدهی از طریق بانک ها، اخذ مساعدت کارگروه ملی تسهیل جهت امحال معوقات بانکی را از دیگر حمایت‌های انجام شده در این زمینه برشمرد.    
رفیعی کارشناس صنعت و معدن و تجارت استان در باره این کارخانه به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می‌گوید:در حال حاضر شرکت چینی نور با ۱۳۰ نفر کارگر در حال فعالیت است، افزود: محصولات این شرکت به کشور روسیه، رومانی، ارمنستان و عراق صادر می‌شود.  
او با اشاره به کیفیت بالای محصولات این شرکت افزود:محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت توان رقابت با محصولات خارجی را دارد.        
کارشناس صنعت ، معدن  و تجارت استان گفت: این کارخانه با ایجاد تنوع و همچنین خلق نو آوری باعث جذب مشتریان زیادی شده است بطوریکه این کارخانه تنها شرکت تولیدکننده چینی رنگی کشوراست.       به کارخانه که وارد می شوی  هیاهوی کار و تلاش  حکایت  از حیات تولید در این کارخانه  دارد کارگرانی که با وجود خستگی جسمی می توان  برق امید را در نگاهشان دید کارگران بعد از چند سالی رکود  دراین کارخانه دوباره بر سر کارهایشان برگشتند.   یکی از کارگران این کارخانه  به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می‌گوید: وقتی اینجا تعطیل شد کارگران زیادی از کار بیکار شدند حالا با احیای این کارخانه نه تنها نیرو‌های قدیمی دوباره بر سرکار خود برگشتند بلکه نیرو‌های جدیدی نیز جذب این کارخانه شدند.
آقا ولی دو ماهی می شود که اینجا مشغول به کار شده است او میگوید: از اینکه صاحب شغلی شده است بسیار خوشحال است و از شغلش هم راضیست.     موسوی مدیر عامل این شرکت می‌گوید:در طرح توسعه با دانش جدید به تولید چینی‌های نشکن با دوام و استحکام بالا دست یافته ایم.    
او  می افزاید:سرمایه‌گذاری یک مهارت کلیدی است و ما خوشبختانه توانستیم در این مجموعه اشتغال پایدار ایجاد کنیم و با مدیریت جهادی موجب رونق دوباره کارخانه شویم.
موسوی ادامه می دهد : محصولات تولیدی این شرکت حالا علاوه بر اینکه جایگزین محصولات کشور چین در بازار داخلی چینی رقیب شده است، به کشور‌های عراق، آذربایجان؛ روسیه، رومانی و ارمنستان صادر می‌شود.
او گفت: ما با تولید روزانه بیش از ۱۴ هزار قطعه انواع ظروف توانستیم یکی از برترین‌های کشور در تولید محصولات باشیم و اولین کارخانه‌ای باشیم که موفق به تولید چینی‌های رنگی شدیم.
شمس fi خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  می‌گوید: شرکت چینی نور با تاسیس در سال ۱۳۶۲ جزء اولین شرکت‌های تولیدکنندگان چینی سخت در سطح کشور با ظرفیت حدود ۱۵۰۰ تن در سال با  فضای صنعتی حدود ۵ هکتار کار خود را آغاز نمود.       او می افزاید: این شرکت با فراز و نشیب‌های بسیار زیاد در صنعت کشور به کار خود ادامه داد و در سال ۱۳۹۶ برآن شد که فعالیت خود را از چینی سخت به ظروف رنگی استون ویر تغییر دهد.   شمس  ادامه می دهد: این شرکت با واردات دستگاه‌های جدید پرس هیدرولیکی فعالیت خود را به عنوان اولین تولیدکننده بزرگ صنعتی ظروف استون ویر در کشور از سر گرفت، اکنون این شرکت با پیشینه قوی و با کادری مجرب و کارآفرین در زمینه تولید چینی مظروف در صنعت و فروش در کشور  به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.       او می گوید :وقتی یک مجموعه راکد دوباره شروع به فعالیت می کند  تقریبا با هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم  همکاری می کند و این یعنی رونق اشتغال.       محمدی‌ها مدیرداخلی و منابع انسانی این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر شرکت چینی نور با ۱۳۰ نفر کارگر در حال فعالیت است می‌گوید: یکی از مشخصات بارز کارکنان اینجا پشتکار آنهاست.   او می‌گوید: تمام نیرو‌های این کارخانه بومی هستند که توانستند با دانش فنی بالای خود و توانمندی محصولاتی را تولید کنند که در کشور بی نظیرند و همچنین سعی ما بر این است که با افزایش کیفیت محصولاتمان خود را به استاندارد‌های بین المللی نزدیکتر کنیم.   گزارش زهرا نصیری   انتهای پیام/ن    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید کننده چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دشت‌های سرسبز خوزستان که رنگ زردی به خود می‌گیرند و گرم شدن هوا را نوید می‌دهند، عشایر بختیاری کار پشم چینی گوسفندان را آغاز می‌کنند.

پشم چینی پیام دیگری نیز دارد و آن هم آماده شدن برای کوچ به سمت مناطق ییلاقی است.


این کار تحت فرهنگ خوبی در عشایر به نام همیاری آغاز می‌شود و مردان در محلی گرد هم می‌آیند و با کمک یکدیگر و با روش ماهرانه‌ای پشم گوسفندان را می‌چینند.


زنان عشایر نیز از پشم چیده شده گوسفندان پس از ریسندگی، ده‌ها صنایع دستی و کاربردی تولید می‌کنند.


تولید شیردنگ، لباس محلی، سیاه چادر و ... ازجمله محصولاتی هستند که از پشم گوسفندان تولید می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس