Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی آیلین را بسیار دوست می دارد، دلیل اصلی علاقه اش به او فقط کسب مقام در جشنواره های زیبایی نیست بلکه او را از همان بدو تولد بزرگ کرده است و حالا پنج سال سن دارد.

آیلین زمانیکه به دنیا آمد به سختی شیر مادرش را می خورد برای همین مجبور شدیم یک اسب مادیون را با 20 راس بز عوض کنیم تا بتوانیم آیلین را با شیر بز سیر کنیم؛ این را فرزانه رحیمی بانوی اسب دار خراسان شمالی می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم رحیمی نام خواهر زاده خودش را که بسیار به او علاقه دارد بر روی اسب دوست داشتنی‌اش گذاشته است، او اکنون 47 سر اسب اصیل ترکمن در یک روستای خالی از سکنه در روستای مرزی یوقان برج در شهرستان راز و جرگلان دارد.

نام باشگاه پرورش اسبش را لهراسب گذاشته است، لهراسبی که پشت آن کوهی از اراده، پشت کار و سخت کوشی خوابیده است.

به گزارش ایسنا، خانم رحیمی از یک دوره نفس گیر در زندگی اش صحبت می کند، خودم و همسرم دختر عمو، پسر عمو بوده ایم و البته دختر و پسر خان.20 سال پیش تصمیم گرفتیم تا کل دارایی خود را تبدیل به پول نقد کنیم و یک گاوداری صنعتی بسازیم در نتیجه با دارایی های خود در روستای یوقان برج گاوداری را ساختیم و با چک 420 راس گوسفند را خریداری کردیم.

بعد از گذشت مدتی روز به روز قیمت گوسفند نزول پیدا می کرد و روزی شخصی آمد و پیشنهاد خرید گوسفندها را با قیمت مناسب و به صورت چکی به همسرم داد و از آنجاییکه پیشنهاد، پیشنهاد خوبی بود آن را قبول کردیم، غافل از اینکه شخص پیشنهاد دهنده کلاه بردار از آب درآمد و در آن زمان بدهی 420 میلیون تومان بر روی دست ما گذاشت و رفت.

به صورت کاملا ناخواسته به سوی تولید و پرورش اسب اصیل ترکمن رفتیم، این را خانم رحیمی می گوید چراکه در سال های اول بعد از آن کلاهداری حسابی بدهکار بودیم، یکی دو سر اسب داشتیم که بعد از انجام کشش تعداد آن ها زیاد شدند و در ابتدا معتقد بودم که علوفه ای که به این اسب ها می دهیم فقط حرام کردن علوفه است تا اینکه روزی یکی از عکاس های یکی از خبرگزاری ها برای گرفتن عکس به این محل مراجعه کرد و بعد از منتشر شدن عکس های وی بود که زندگیمان زیر و رو شد.

از آن روز بود که مشتری برای فروش اسب پیدا و تولید و فروش اسب شروع شد و همچنین تعدادی از اسب ها را نیز در جشنواره زیبایی اسب شرکت دهیم که صاحب مقام می شدند در نتیجه از این طریق توانستیم تا سال 96 آن بدهی ها را با زحمت های شبانه روزی در یک روستای دور افتاده خالی از سکنه پرداخت کنیم.

از همان سال 96 تغییر کاربری هایی را در گاوداری صنعتی دادم و آن را تبدیل به مرکزی برای پرورش اسب دادم و اکنون دوست دارم و درصدد هستم تا باشگاه را از طریق زمین های پشتی آن، توسعه دهم.

رحیمی می گوید از زمانیکه شروع به پرورش اسب کردم یک شب خواب راحت نداشتم و روزها مشغول تر و خشک کردن اسب ها بودم تا توانستم تعداد زیادی اسب برای شرکت در مسابقات کورس، جشنواره های زیبایی تولید و به فروش برسانم تا اکنون به این مرحله برسم، لهراسب در یوقان برج فاقد برق بود که امتیاز آن را امسال گرفتم و حال به دنبال توسعه انجام این کار در این منطقه هستیم.

وی از آرزوی خود می گوید و ادامه می دهد در شهرستان راز و جرگلان چندین خانواده در روستاهای یکه سعود، گز و ... در حال پرورش اسب اصیل ترکمن در اندازه زیاد هستند اما من تنها خانم در این منطقه و کشور هستم که توانسته ام این تعداد از اسب را تولید و پرورش دهم و یکی از آرزوهایم این است که نام من به عنوان اولین زن پرورش دهنده اسب ترکمن در کشور به ثبت برشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اسب اصیل ترکمن راز و جرگلانی خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو اصلی گارد جاویدان دستگیر شد + اعترافات تکان دهنده «دکتر»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ادمین کانال «گارد جاویدان» معروف به دکتر دستگیر شد.
او می گوید که «سیکل هم ندارم بعد گروه تاریخی در مورد پهلوی و... زده بوده! تو گروهاشون جز توهین و ناسزا کار دیگه ای نمی کنند!»

کد خبر 845125 برچسب‌ها خبر ویژه دستگیری

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد در ترکمن صحرا
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • کلیپ دیده نشده از شهید سرلشکر حاج رحیمی
  • گل سوم سفیان رحیمی به الهلال از روی نقطه پنالتی (العین 3-0 الهلال)
  • گل دوم سفیان رحیمی به الهلال از روی نقطه پنالتی (العین 2-0 الهلال)
  • گل سفیان رحیمی به الهلال (العین 1-0 الهلال)
  • عضو اصلی گارد جاویدان دستگیر شد + اعترافات تکان دهنده «دکتر»
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!