Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:38:49 GMT

برکات خون «سرباز وطن»

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۶۷۴۶

برکات خون «سرباز وطن»

بنابر شهادت شاهدان عینی و حتی گزارش رسانه‌های غربی و بین المللی، تشییع جنازه «سرباز وطن» شهید سپهبد  سلیمانی، بزرگترین تشییع جنازه یک نظامی در جهان و پس از تشییع جنازه امام خمینی (ره) دومین تشییع جنازه بزرگ در جهان بوده است. سردار سلیمانی نه تنها در زمان حیات، بلکه در زمان شهادتش نیز برکات زیادی برای منافع و امنیت ملی، یکپارچگی سرزمینی و اتحاد و همبستگی ملت ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دوران جنگ تحمیلی و جنگ با گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش در افغانستان، عراق، سوریه و... نقش کلیدی داشته و حضور عظیم مردمی برای تشییع پیکر پاک او، تعظیم در مقابل رشادت‌های او است. تنها یک شخصیت ملی می‌تواند میلیون‌ها ایرانی را اینگونه گردِ هم آورده و اختلاف دیدگاه‌ها را در حاشیه قرار دهد.
در حالی مردم کشورمان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش حضور میلیونی داشتند که آبان ماه گذشته بخاطر نابسامانی­‌های مدیریتی و تروریسم اقتصادی آمریکا، اعتراضات مردمی را در بسیاری از شهرهای کشور، شاهد بودیم. اعتراضاتی که موجب امیدواری واهی دشمنان قسم خورده کشورمان برای ایجاد تفرقه میان مردم شده بود. شهادت سردار سلیمانی مرهمی برای این دردها شد و مانند معجزه ای، مردم را متحد ساخت. این واقعه را می‌توان مصداق بارزی برای «پیروزی خون بر شمشیر» دانست.

هر چند رئیس جمهوری بی‌ادب و گستاخ آمریکا طی رایزنی با وزیر خارجه بی ادب­تر و گستاخ‌تر از خود، با اقدام ددمنشانه و بزدلانه خود به دنبال مرعوب سازی ایران بود، ولی از برکات خون شهید سلیمانی، نتیجه برعکسی را درو کرد. آمریکا شخصیتی را ترور کرد که خنثی کننده توطئه‌های آمریکا علیه جهان اسلام، به واسطه تروریسم و افراط گرایی بود.
ترور چنین سرداری، به جهانیان نشان داد که شعار مبارزه با تروریسم آمریکا، طبلی توخالی است و آمریکا نه می‌خواهد و نه می‌تواند با زاده (مولود) خود مبارزه کند. پیام‌های تهدید آمیز توئیتری بعدی ترامپ به خوبی نشان می‌دهد که او و دولتمردان آمریکایی به هیچ اصولی پایبند نبوده و حاضرند همچون پیشینیان خود بزرگترین جنایات علیه بشریت را مرتکب شوند. تنها صدایی که ترامپ می‌شنود، صدای تندروهای ضد ایرانی آمریکا برای تامین منافع رژیم صهیونیستی است و تهدید او به زدن ۵۲ نقطه از ایران حتی نقاط فرهنگی، مهمترین تهدید آمریکا علیه ایران است. ایالات متحده آمریکا هیچ گاه به هیچ یک از پیمان‌های بین المللی و قراردادهای منطقه ای و دوجانبه ای که با کشورها منعقد کرده، پایبند نبوده و تهدید برای حمله به نقاط فرهنگی نمونه اخیر آن است که ناقض کنوانسیون‌های بین المللی بوده و جنایت جنگی به حساب می آید و حتی خود آمریکایی‌ها هم بر این امر اذعان دارند. به­ طوری که نیکلاس برنز مقام ارشد اسبق وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه نوشت «این تهدید ترامپ، می‌تواند بر اساس قطعنامه ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصداق جنایت جنگی باشد، قطعنامه ای که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ برای هشدار به القاعده و داعش در ارتباط با اقدامی مشابه، از آن حمایت کرد. تهدید وی غیراخلاقی است.»

به نظر تام نیکولاس، متخصص روابط بین‌الملل و استاد کالج جنگی نیروی دریایی آمریکا «رئیس جمهوری، تهدید به جنایت جنگی کرده است. حمله به ۵۲ مکان به‌طور کاملا سمبلیک جنایت جنگی است، حمله به اماکن فرهنگی بدون هیچ گونه ضرورت نظامی، جنایت جنگی است. حمله برای انتقام گیری، جنایت جنگی است. هدف قرار دادن غیرنظامیان، جنایت جنگی است.»

الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده حزب دموکرات، الیزابت وارن، کاندیدای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، بن نورتون، روزنامه نگار و سردبیر وب‌سایت تحلیلی «گری زون» و ... آمریکایی های دیگری هستند که بر جنایت جنگی بودن تهدید ترامپ تاکید داشته اند. البته از رئیس دولتی که خالق داعش و القاعده است، نمی‌توان انتظاری بیشتر از این داشت، اگر داعش و القاعده بعنوان موالید آمریکا به هیچ زن و مرد، بچه و پیر و اماکن فرهنگی رحم نکردند، نباید از خالق آنها انتظاری غیر از این داشت.

رویکرد ترامپ نسبت به ایران در دو سال گذشته فاقد منطق یا هدف استراتژیک بوده است. ترامپ، پمپئو، مارک اسپر و سایر بازیکنان تیم سیاست خارجی ترامپ مانند شطرنج بازانی هستند که بدون هیچ برنامه ای بر حرکتی اصرار می ورزند که آثار آن را نمی‌دانند. آنها درک واقعی از سیاست بین المللی را از دست داده‌اند و به این خاطر باید مراقب بود. ترامپ و مقامات پیرامون او بسان دیوانه هایی چاقو به دست هستند که تنها به سلاخی فکر می‌کنند.

در هر حال برای خوش باورترین افراد هم شکی بر جنایتکار بودن سردمداران آمریکا باقی نمانده است، ولی آنچه مهم است ایفای نقشی منطقی در مقابل این رژیم جنایتکار است. سردار سلیمانی تمام زندگی و جان خود را برای امنیت کشور و مردم فدا کرد و حرکت در مسیری که امنیت کشور را به خطر اندازد، برخلاف آرمان‌­های سردار سلیمانی است. همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند، باید از آمریکا «انتقامی سخت» گرفت و مطابق با گفته  مقامات مختلف لشکری و کشوری این انتقام نظامی بوده و در مکان و زمان مناسبی صورت گرفت.
انتقام حق مسلم ایران بود و چنانچه ایران درصدد انتقام برنمی­آمد، آمریکا جریتر می شد. بنابر پیام توئیتری دکتر ظریف «ایران اقداماتی متناسب برای دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد را اتخاذ و به پایان رساند و پایگاهی که از آن حمله مسلحانه بزدلانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد. ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، ولی در برابر هرگونه تجاوزی از خود دفاع خواهیم کرد.»

در عین حال که ایران باید در مقابل هر گونه تجاوز و تهاجم احتمالی آمریکای جنایتکار هوشیار بوده و به مقابله برخیزد، مطابق با آموزه‌های دینی، انتقام باید متوازن باشد و شایسته است که از این پس از تهدیدهای نامتوازن و تحریک کننده خودداری نمود. تهدیدها و انتقام نامتوازن می‌تواند امنیت و یکپارچگی کشور را با خطر مواجه کند که این اتفاق برخلاف آرمان­‌های سردار سلیمانی می باشد. از سوی دیگر باید مراقب سناریوها و توطئه های دشمنانی چون رژیم صهیونیستی بود که با سوء استفاده از تهدیدات ایران، دست به اقداماتی نزنند که به پای ایران نوشته شود.

بنابر اعلام وزیر خارجه کشورمان «مسیری که آمریکا برای خود و منطقه در پیش گرفته است مسیر ناامنی، جنگ و خونریزی است، اما ایران به عنوان صدای واحدی که از قلب تک تک فرزندان این مرز و بوم کهن و پرغرور برمی‌خیزد ندای صلح و آرامش برای منطقه است.» بنابراین ایران نباید مسیری را برگزیند که خواسته آمریکا است.
خون پاک سردار سلیمانی تاثیر خود را گذاشته و علاوه بر برکات داخلی، برکات پیرامونی هم داشته و حداقل  ناقوس مرگ آمریکا در منطقه ی غرب آسیا به صدا در آمده و نیروهای آمریکایی باید از منطقه اخراج شوند. مصوبه پالمان عراق برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی، آغازی برای اخراج مفتضحانه آمریکا از این منطقه است.
به قول دکتر ظریف «اخراج ایالات متحده آمریکا از منطقه غرب آسیا، سرنوشت محتوم استفاده افسارگسیخته واشنگتن از ابزارهای جنگ، تحریم و ترور است.» به قول دکتر ظریف «تهران همچنان لنگر صلح و امنیت و محور توسعه منطقه ای خواهد ماند.» شایسته است سردمداران برخی از کشورهای منطقه که نقش اصلی را برای حضور نیروهای بیگانه و گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه داشته اند، پیام صلح و دوستی ایران را شنیده و بیش از این دامن خود را به جنایات آمریکا آغشته نکنند. آنها باید دریابند که اگر جنگی در منطقه رخ دهد، خسارات و آثار مخرب آن تنها متوجه ایران نخواهد بود.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند