Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@21:14:25 GMT

کالاهای اصل شهر بانه را چگونه تشخیص دهیم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۷۸۶۴

بانه  شهری در کردستان و در 20 کیلومتری مرز ایران و عراق وجود دارد. مردم بانه با کردی سورانی و با لحجه سلیمانیه صحبت می‌کنند. دین مردم این شهر سنی و پیرو شافعی (از امامان اربعه اهل سنت) هستند.  

منطقه آزاد تجاری بانه بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی، شاهراه ورود لوازم خانگی بخصوص لوازم صوتی و تصویری به کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و به دلیل ارزان بودن شاید اصلا فکر کنید که اجناس اصل نباشند. در ادامه‌ مطلب سوالاتی درباره خرید محصولات اصل در بانه نکاتی اشاره می‌کنیم.   

 ویژگی‌های کالای اصل که باید دقت کرد

1.بسته بندی   

کالاهای معتبر، بسته‌بندی کامل‌تری نسبت به غیر اصل آن دارند و بسته‌بندی کالاهای اصل جنس بهتر و مرغوب‌تری دارند و کامل هستند.

2.با دقت بررسی کنید 

همیشه هر کالایی را که خریداری می‌کنید ، حتما علامت استاندارد و آرم تجاری کالا را بررسی کنید اما همیشه کالاهای تقلبی ارزان‌تر از اصل آنها نیستند ممکن است قیمت غیر اصل آن با کالای اصلی یکی باشد. 

3.خدمات پس از فروش 

خدمات پس از فروش برای یک کالا مهم است اما دلیل بر تقلبی نبودن کالا نیست. به عنوان مثال لوازم خانگی در بانه بدون گارانتی هستند اما دلیل بر تقلبی بودن اجناس بانه نیست‌،  بلکه تمامی اجناس با ضمانت‌نامه کتبی و رسمی به شما ارائه می‌شود و شما هزینه اضافی بابت گارانتی‌هایی که در شهرهای دیگر بابت اجناس می‌پردازید را متحمل نمی‌شوید.  

چرا از بانه خرید کنیم؟  

همان‌طور که گفتیم بانه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد مسیر اصلی ورود لوازم خانگی به ایران است. به همین دلیل اجناس در بانه اصل بوده و به دلیل اینکه هزینه گمرک پرداخت نمی‌شود هزینه کالاها در بانه ارزان‌تر از دیگر نقاط کشور هستند. و نکته‌ای که شاید شما را نگران کند نداشتن گارانتی روی اجناس است اما دلیل به تقلبی بودن آنها نیست‌، بلکه تمامی اجناس با ضمانت‌نامه کتبی و رسمی به شما ارائه می‌شود و شما هزینه اضافی بابت گارانتی‌هایی که در شهرهای دیگر بابت اجناس می‌پردازید را متحمل نمی‌شوید.   

خرید کالاهای برقی بانه 

کالاهای برقی همیشه اهمیت زیادی در خرید ما دارند. زیرا وسایل اصلی یک خانه را شامل می‌شوند پس برای خرید آنها باید توجه بیشتری داشته باشیم. 

1.یخچال 

فرق یخچال اصل و بدل را از 2راه می‌توان تشخیص داد:  

اول این که به نوع بسته‌بندی و ساختار لوگو و برند آن توجه کنید که می‌توانید با یک سرچ ساده انگلیسی در اینترنت لوگو و نوع بسته‌بندی اصلی آن را به دقت مشاهده کنید. 

ثانیا قبل از خرید حتما در گوگل مدل‌، برند و مشخصات ظاهری کالای مورد نظر خود را به دقت مشاهده کنید. 

تلویزیون

تلویزیون‌های اصل و بدل چه تفاوتی باهم داشته باشند؟  

بررسی تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ای که روی کارتن و پشت دستگاه مشاهده می‌شوند، بسیار اهمیت دارد. محصولات اصل دارای بدنه‌ و بسته‌بندی با کیفیت و بی‌عیب هستند، اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که در آن محصولات تقلبی تولید می‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌های تیز، سطوح پوسته‌پوسته‌شده و بی‌کیفیت وجود دارد.   

3.لباسشویی 

تنها یک راه برای شناسایی لباسشویی اصلی از تقلبی وجود دارد‌. با این همه کارهایی که برای جلوه دادن یک لباسشویی تقلبی به جای اصلی مانند تعویض بسته‌بندی و تعویض لوگو و برند انجام می‌دهند فقط یک راه برای تشخیص باقی می‌ماند، اینکه شما با سرچ برند و مدل دقیق لباسشویی در اینترنت لباسشویی مورد نظرتان را پیدا کنید. حتما به  انگلیسی سرچ کنید.

با سرچ مدل و برند لباسشویی به لاتین معمولا اولین گزینه‌هایی که گوگل پیشنهاد می‌کند سایت اصلی همان برند است که شما می‌توانید با باز کردن و مشاهده عکس اصلی آن مدل متوجه بشوید که لباسشویی را که شما انتخاب کرده‌اید آیا اصلی است یا تقلبی. 

4.ظرفشویی و کولر گازی  

تنها یک را مانند تمامی نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم برای تشخیص ظرفشویی اصل و کولرگازی اصل وجود دارد. در این آشفته بازار که پر است از لوگو های تقلبی و برچسب های رنگی و حتی در بعضی موارد حکاکی‌های لیزری روی ماشین ظرفشویی و کولر گازی درج شده فقط یک راه می‌ماند آن هم سرچ مدل و برند مد نظر شما در اینترنت است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رنجی که می‌برند...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حمله اشغالگران به خانه چهار طبقه خانواده عبدالعال، همه کسانی که در خانه بودند، مجروح و شهید شدند.

میان شهدا، ۱۴ نفرشان، کودک اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • از رنجی که می‌برند...
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • چگونه ایرپاد های فیک را از اصل تشخیص دهیم؟
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟