Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل ۹ واحد تولیدی و صنعتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد رفع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید حشمت الله صمیمی دوست» امروز ( ۱۸ دی) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: براساس مصوبه امروز این کارگروه، برای ۹ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ واحد نیمه فعال دیگر نیز برای بازسازی و نوسازی سرمایه در گردش دریافت می کنند. 

 

وی خواستار تدوین بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی استان ظرف یک هفته آینده شد و گفت: باید تسهیلات و سایر امتیازها براساس شاخص های دقیق علمی و قانون بین واحدهای تولیدی استان توزیع شود. 

 

صمیمی دوست با اشاره به تاکید دولت مبنی بر آزاد شدن واحدهای تولیدی در تمام بانک ها، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی از جمله صنعت و معدن و اقتصاد و دارایی با همکاری اتاق بازرگانی و بانک های عامل واحدهای مشکل دار را شناسایی به دبیرخانه کارگروه تسهیل اعلام تا نسبت به رفع مشکلات برنامه ریزی های لازم انجام شود. 

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرمانداران به صورت مستمر نشست های ستاد تسهیل را برگزار و خروجی این جلسات را به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند.  

 

وی گفت: دستگاه های مرتبط برای استفاده واحدهای مشکل دار از ظرفیت قانونی طرح یارانه حقوق و دستمزد نشست های تخصصی برگزار کرده و نتیجه را گزارش دهند. 

 

صمیمی دوست در خصوص جاده دسترسی سنگ شکن به معدن شن و ماسه در دلی بجک، گفت: به ازای تخریب هرگونه گیاهی در این مسیر سرمایه گذار موظف است معادل هر بوته تعداد ۱۰ بوته کاشته و منابع طبیعی در این خصوص نظارت لازم را داشته و تا یک هفته آینده مجوز لازم برای عبور و مرور این واحد تولیدی را صادر کند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی کرمان شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی یارانه دستمزد ستاد تسهیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، با حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی سمنان با بیان این‌که «محور کار، تولید است» افزود: شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است. افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز با همت و تلاش کارکنان و کارگران عزیز، احیای واحد‌های تولیدی راکد در حال انجام شدن است. احیای واحد‌های تولیدی نماد فعالیت اقتصادی و تلاش است. امروز محصولات داخلی کارخانه‌ها هم استانداردسازی و تجاری‌سازی شده و هم تولید بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که «شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است» افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است. رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیس‌جمهور گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم باید با سازوکار‌هایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند. معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.

جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، با حضور رئیس جمهور برگزار شد. با بازگشت این تعداد واحد‌های راکد به چرخه تولید در استان سمنان در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال، برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

همچنین با ۲۰۱ واحد تولیدی احیای شده در استان سمنان، تعداد کل واحد‌های تولیدی احیا شده در دولت مردمی به عدد ۸ هزار و ۳۱۵ رسید. رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه کاشی‌سازی هفت آسمان برپا شده بود، بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان