Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: یاد و خاطره سردار دلها و بزرگمرد تاریخ و حماسه ایران زمین شهید قاسم سلیمانی با برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی در سنندج گرامی داشته می‌شود.

جلال قلعه‌شاخانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تسلیت مجدد به جهت شهادت سردار دلها شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: سیل خروشان مردم در مراسم تشییع جنازه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مسوولیت سنگینی برای متولیان فرهنگ و هنر استان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشادت‌های ماندگار و حماسه‌های تاریخی سردار شهید سلیمانی بایستی در اشعار و نوشته‌ها و همه هنرهای هشت‌گانه و حوزه فرهنگ بازتاب عمیق و جاودانه داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در خصوص شب شعر و خاطره‌گویی به یاد سردار دلها  شهید قاسم سلیمانی اذعان داشت: شب شعر و خاطره‌گویی در شهر سنندج با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی و همچنین خاطره گویانی که از نزدیک با سردار همنشین و همرزم بوده‌اند با زبان فارسی و کُردی به همراه ویژه برنامه مداحی برگزار خواهد شد.

قلعه‌شاخانی عنوان کرد: این برنامه شب شعر به زبان فارسی برگزار می‌شود و علاوه بر آن ویژه برنامه مداحی نیز در این مراسم خواهیم داشت.

وی ضمن دعوت از شاعران برجسته استان برای سرودن اشعار نغز و موضوعی در خصوص سردار دلها شهید قاسم سلیمانی تأکید کرد: استان کردستان مهد شاعران و ادیبان بزرگی بوده است که دیوان اشعار آنها در اکثر مراسمات و برنامه‌های فرهنگی گرمی بخش محافل ادبی بوده است از همین جا از شاعران برجسته کُرد زبان دعوت می‌کنم با سرودن اشعار نغز با موضوع رشادت ها و حماسه‌های تاریخی سردار شهید قاسم سلیمانی یاد وخاطره آن بزرگمرد تاریخ ایران زمین را گرامی بدارند.

وی افزود: تاریخ و زمان دقیق مراسم معنوی شب شعر و خاطره گویی به یاد سردار دلها متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر شهید فرهنگ قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد

مراسم سومین بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرماندار شهرستان کرخه ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه، فرمانده فراجا شهرستان،امام جمعه موقت شهرستان، و شورای اداری شهرستان و جمعی از مسئولین، خانواده های معظم شهدا، سادات جلیل القدر و جمعی از اقشار مختلف مردم در محل سالن اجتماعات شهید فخری زاده در شهرستان کرخه برگزاری شد.

سرگرد پاسدار قاسم گوروی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بزرگداشت سومین سالگرد شهید حجازی به حضار گرامی خیر مقدم عرض نمودند و فرمود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مردم پایه و جان نثار این مردم است و تمام قد برای حفظ امنیت و استقلال این مرز و بوم تلاش می کند.

وی در ادامه سپاه را یک مکتب خانه دانست و افزود:سپاه مکتبی که مردان بزرگی را تربیت نمود و خدمات زیادی را به جامعه اسلامی دادند و در نهایت شهید شدند مردانی همچون شهیدابراهیم همت، (هاشمی،کاظمی، ردانی پور، هادی، سلیمانی،و حجازی) نمونه ای از شهدای ما هستند که در این مکتب پرورش پیدا کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه در خصوص شهید حجازی بیاناتی را ایراد فرمود و گفت:شهید حجازی از ابتدای انقلاب از سال ۵٧ به عضویت سپاه پاسداران در آمده و دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و پس از آن مسئولیت های متفاوتی در سپاه عهده دار بود.

سرگرد پاسدار قاسم گوروی یکی از شاخصه های شهید حجازی را ولایت مداری خواندند و گفت ایشان شهیدی است که تمام عمرش را وقف اسلام کرد و در دوران جنگ تحمیلی مجروح و جانباز جنگ شد که بر اثر جراحات و اثرات جنگ، به شهادت رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع عملیات غرور آفرین وعده صادق اشاره کرد و فرمود:

دو موضوع مهم در عملیات غرور آفرین وعده صادق حائز اهمیت می باشد

۱_ رمز عملیات یا رسول الله(ص) است که این یک پیام داشت و پیامش این بود که ملت ایران به نمایندگی از تمامی جامعه اسلامی چه شیعه و چه سنی به سمت این رژیم کودک کش حمله ور شد.

۲_هماهنگی بین دیپلماسی و میدان بود، هر زمانی که هماهنگی و هم دلی و هم افزایی باشد فضل خداوند هم شامل ما می شود و چه دستاورد بزرگی نصیب ملت اسلامی شد و طومار این رژیم منحوس برای همیشه پیچیده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه در پایان نابودی رژیم صهیونیستی را قطعی قطعی دانست و گفت ان شاء الله دعا می کنیم همه ما به زودی نابودی این رژیم را ببینیم و در قدس شریف نماز بخوانیم.

در ادامه: ستاری فر فرماندار شهرستان کرخه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت

فرماندار شهرستان کرخه شهید حجازی را مرد بزرگ و تاریخ ساز دانست و افزود شهید سرافراز سید محمد حجازی، اقدامات ارزشمند و ریل گذاری های بزرگی را در سپاه انجام داده است.

وی در ادامه از زحمات فرماندهی و پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کرخه تقدیر و تشکر نمود و افزود بسیج و سپاه با تلاش شبانه روزی و خدمت گذاری بی منت، آرامش خاصی را برای مردم فراهم نموده و تمامی اقدامات آن ها در تمامی عرصه ها از جمله(امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و...) قابل تقدیر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898114

دیگر خبرها

  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • جنجال تمسخر خاطره‌گویی بایدن؛ دایی جو توسط آدم‌خواران خورده شده؟