Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه دیشب یک سیلی به آمریکا زده شد، اما انتقام، بحث دیگری است، فرمودند: شهید سلیمانی تمام نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کرد.


به گزارش شریان نیوز،حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی (ره) به سخنرانی پرداختند و در اقدامی کم سابقه این دیدار از شبکه های سیما به طور زنده پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم:

*ایمان و غیرت دینی مردم را در 19 دی به میدان کشید

*مردم عزیز و با افتخار قم این مراسم 41 سال است که هر سال با عظمت برگزار می شود . مردم سراسر کشور چشمشان به مردم قم است در روز 19 دی به مناسبت آن حادثه بسیار مهم و تاریخ ساز.

*یک جمله درباره این مسئله 19 دی و قم عرض کنم و یک جمله درباره شهید این روزها شهید سلیمانی

*درباره مسئله 19 دی باید فکر کنیم و درس بگیریم اکثر شما براداران و خواهرانی که تشریف دارید آن روز نبودید و ندیدید لکن آن روز خاطره اش زنده است که باید درس بگیریم؛ زیرا گذشته باید همیشه چراغ راه آینده باشد.

* 19دی اینجور بود به خاطر مقام مرجعیت رهبر عظیم شان و بزرگ انقلاب که در آن وقت در ایران نبودند مردم قم به خاطر دفاع از ایشان در مقابل نیروهای مسلح و بی رحم طاغوت سینه سپر کردند مردم دست خالی بودند و هیچی نداشتند؛ چه چیزی آنها را وسط میدان کشید؟ ایمان و غیرت دینی؛ این دو تا کلیدواژه است.

بیانات مهم رهبرانقلاب پیرامون شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی:

*حاج قاسم سلیمانی رفیق خوب و عزیز و شجاع ما بود. هم تدبیر داشت و هم شجاع بود. بعضی ها تدبیر دارند ولی شجاعت ندارند. بعضی ها شجاعت دارند ولی تدبیر ندارند.  از همه اینها بالاتر اخلاص او بود. اهل ریا نبود.

*شهید سلیمانی هم دل و جگر داشت و به دهان خطر می رفت و ابایی نداشت با تدبیر بود و منطق داشت برای کارهاش

*این تدبیر فقط در میدان نظامی نبود. در میدان سیاست هم بود. در عرصه سیاست هم شجاع بود و هم با تدبیر بود. سخنش تاثیر گذار بود.

*یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود. در عین حال مقید به حدود شرعی بود.

*در مسائل داخلی کشور اهل انقلاب بود نه اهل حزب و جناح. ذوب در انقلاب بود و اهل انقلابی گری و قائل به خط نورانی امام(ره)

* این مرد دست فلطینی ها را پر کرد. کاری کرد افرادی در یک جایی مثل باریکه غزه بتوانند بایستند. این را بارها برادران فلسطینی گفته اند.

* در جلسه ای که ما غالبا با مسئولین مختلف داشتیم حاج قاسم گوشه ای مینشست که دیده نمیشد و خودش را ظاهر نمی کرد. آدم میخواست یک موضوعی را مطرح کند باید استشهاد میکرد و پیدایش میکرد. اهل تظاهر نبود.

* معنویت او شهادتش را اینگونه کرد. بدرقه های ایرانی و عراقی، چه کردند با این بدن اربا اربا. شهادت او زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشید. از روح مطهر او تشکر میکنم. دیدید تهران را؟

* از حادثه در جریان تشییع در کرمان متاثر شدم و به مردم داغدار تسلیت می گویم.

* حالا دیشب یکی سیلی خوردند. مهم آن است که حضور فساد برانگیز آمریکا باید در منطقه تمام شود. آنها در این منطقه ویرانی اوردند، خرابی اوردند، خرابی زیرساخت اوردند. البته هرجا پا گذاشتند اینگونه شد. اصرار دارند همین فساد را نسبت به ایران عزیز هم داشته باشند. مسئله مذاکره و نشستن پشت میز مقدمه حضور است دیگر. این منطقه حضور امریکا را قبول نمی کند. ملت ها و دولت های برخاسته از ملت ها قبول نمی کنند.

*آنچه وظیفه ما به عنوان مردم و جمهوری اسلامی است: اولاً دشمن شناسی است و در مقابل دشمن اشتباه نکنیم. نگوییم که همه می‌دانیم؛ بلکه همه میدانید که دشمن آمریکا و استکبار و صهیونیسم است اما تلاش وسیعی دارد انجام می شود که این قضیه را برعکس و نظر مردم را برعکس کنند.

*با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی؛ همه باید مراقب باشند. دشمن شناسی بسیار مهم است. در مقام بعد، دانستن نقشه دشمن که چه می‌خواهد بکند؟ و بعد دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن.

*این را باید مردم بدانند، اتکای ما به مردم است. جمهوری اسلامی بدون خواست و کمک مردم و بدون آرای موافق و مثبت و اراده‌های مردم که چیزی نیست. معنایی ندارد.

*مردم باید هم دشمن را بشناسند هم شیوه‌های کاری دشمن را بدانند و هم نحوه‌ی مقابله با این شیوه ها را بدانند. این کار صاحبان فکر است خوشبختانه امروز در کشور مردان شجاع و باتدبیر کم نداریم.

*دشمن عبارت است از امریکا، اسرائیل و دستگاه استکبار. مجموعه ای از شرکت ها و کمپانی ها و .. که با هر جای که مخالف ظلم باشد مبارزه می کنند. حالا یک کشور منظقه که علیه ما هم حرف می زند تا وقتی علیه ما کاری نکرده نمی شود در زمره دشمن گذاشت.

* نقشه دشمن این است که مردم ما را در بخش های گوناگون دچار خلل در نظم و اراده و ایمان و عزم راسخ بکند. تردیدافکنی در ایمان و غیرت دینی.

* برخی ها می گویند کاری نکنید که امریکا عصبانی شود. در روزنامه ها می نویسند. اینکه همان نقطه مقابل صحبت پروردگار ماست.

* از جوانان ما عصبانی هستند. جوانانی که در عرصه جهاد عمل می کنند. جوانانی که در عرصه علم هستند. جوانانی که در عرصه نظامی هستند.

*خداوند رحمت کند همه کسانی را که راه این ملت را هموار میکنند. مصوبه دیروز مجلس ما خیلی خوب بود. مصوبه مجلس عراق خیلی خوب بود.

 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدشهاب‌الدین صدر رییس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران، در پاسخ به این سوال که مجلس جدید باید در زمینه حجاب و عفاف چه رویکردی داشته باشد تا شاهد چالش‌های گذشته در این زمینه نباشیم، گفت: حوزه مسائل فرهنگی حوزه بسیار حساسی است. یعنی اگر درست تدبیر و برنامه‌ریزی نشود، ممکن است ما همراهی مردم را در مسائل خودمان نداشته باشیم. بالاخره مردمی هستند که خودشان انقلاب کردند و آرمان‌های امام و انقلاب و اسلام را قبول دارند و پشت رهبری هستند. اما اگر ما درست تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشیم ممکن است مردم با ما همراه نباشند و یکسری اعتراضات و مشکلاتی در کشور ایجاد شود. چنانچه در ادوار مختلف بوده است.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: فرض کنید سر ساخت یک مسجد در یک پارک چالش درست شده و مردم جمع شدند. برای آنکه قبل از آن درست برنامه‌ریزی نکردیم. همان مردمی که برای انقلاب و اسلام خون دادند و آمدند مسجدها را پر کردند، جلوی این کار می‌ایستند. این مردم که از بیرون که نمی‌آیند. لذا حوزه‌های مختلف فرهنگی حساس‌تر و ظریف‌تر است و باید با دقت بیشتری این کارها انجام شود. در مسائل حجاب و عفاف هم همین‌طور است. یعنی اگر از ابتدا تدبیر درستی شود و با یک برنامه صحیح، افرادی که کارشناس این کار هستند، به دور از شعار و حرف‌هایی که می‌زدند این کار را تدبیر کنند، حتما مردم همراهی و استقبال می‌کنند. اما وقتی ما برنامه‌ریزی‌مان بد است، بد برخورد می‌کنیم، افراط و تفریط داریم، مردم از برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران فاصله می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مجلس جای حساسی است و به نظرم باید قوانین مربوطه را با وضعی که جامعه دارد و نگاهی که مردم دارند، یک دور مرور کنند. ضمن آنکه مجلس باید به مسائل و گرفتاری‌های مختلفی که مردم در مسائل معیشتی و اقتصادی دارند توجه ویژه کند؛ آن زمان هم می‌بینند مردم پشت‌شان می‌ایستند. اگر مردم ببینند که دولت و مجلس و دستگاه‌های اجرایی به فکر رفع مشکلات‌شان هستند، حتما همراهی‌شان بیشتر است.

وی عنوان کرد: فکر می‌کنم مجلس جدید در زمینه حجاب و عفاف، با شرایط جدیدی که وارد مجلس شدند یک دور دیگر مرور کنند و آن چیزی که از لحاظ روش‌های اجرایی مصلحت است را انجام دهند. وگرنه اصل حجاب که واجب شرعی است و کاری نمی‌توانند انجام دهند. اما اینکه چطور در جامعه این محقق شود و با چه سازوکار و برنامه‌ای و به چه شکلی این مسأله جواب دهد، نیاز به کار پژوهشی دارد.

صدر در مورد اقدامات ضروری مجلس آینده برای حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: مجلس دوازدهم باید نشان دهد مجلسی کارآمد و در رأس امور است. الان مردم احساس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست. یعنی این همه قیمت دلار، ارز و سکه بالا رفته، اما از مجلس یازدهم سروصدایی درنمی‌آید، اتفاقی نمی‌افتد و تدبیری نمی‌کند. بالاخره باید مجلس وظیفه خود را در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی انجام دهد. اگر مردم ببینند مجلس به فکر مسائل و مشکلات‌شان است و می‌خواهد این مشکلات را حل کند، حتما همراهی مردم با مجلس و حاکمیت بیشتر شده و مشارکت در انتخابات بعدی بالاتر می‌رود. اما الان باید مردم ببینند این مجلس چه کاره است و کجای کار قرار گرفته است؟

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897733

دیگر خبرها

  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • کار مدافع آلومینیوم به اتاق عمل کشید(عکس)
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود
  • سه پیام اصلی رهبرانقلاب بعد از تنبیه سخت
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • قدردانی رهبرانقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر/اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح/لزوم استمرار نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند