Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از تدوین و ارسال بیش از ۱۰۰ طرح کتاب و کتابخوانی از سوی کانون های روستایی این استان به دبیرخانه ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تعداد 140 طرح و اثر هنری  از فعالان فرهنگی و هنرمندان روستایی این استان  به دبیرخانه ششمین  جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این آثار شامل 80 طرح مکتوب  و 60 اثر هنری در رشته های مختلف است که به همت  کانون های فرهنگی و هنری روستایی استان گردآوری و تولید شده است.

 

شیرازیان اعلام کرد: طرح ها و آثار هنری اعلام شده از سوی هشت روستا شامل «ارکان» و «بازخانه» از توابع شهرستان بجنورد، «زوارم» از روستاهای شیروان، «قلعه خان» و  «انصار» از توابع مانه و سملقان، «دشت» از روستاهای شهرستان گرمه، «سینگلی شیرین» از روستاهای فاروج و نیز «سست» از توابع شهرستان اسفراین به دبیرخانه استانی رسیده است.

 

وی گفت: پیش از این جشنواره استانی هنرمندان روستاهای دوستدار کتاب به همت کانون فرهنگی هنری میثاق روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد به اجرا درآمد که آثار هنری رسیده پیش از این در نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و هم اکنون نیز به جشنواره ملی دوستدار کتاب ارسال شده است.

 

گفتنی است، خراسان شمالی در دوره های پیشین این جشنواره به همت مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی توانسته نتایج درخشانی از جمله کسب عنوان برگزیده برگزیده های پنج دوره برگزاری جشنواره توسط روستای بزنج  و همت کانون معراج السعاده مسجد این روستا، روستای اسفیدان به همت کانون شهدای اسفیدان عنوان برگزیده جشنواره، نیز روستای ارکان روستای دوم این  جشنواره بدست آورد.

 

همچنین کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) روستای قلعه خان و روستای طبر نیز در دوره های پیشین رتبه های برگزیده این جشنواره را از آن خود کرده است.

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی دوستدار کتاب کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، به همراه کارشناسان ستاد از مسجد امام رضا(ع) و کانون فرهنگی و هنری موسی بن الرضا ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این مسجد قرار گرفت.

وی  در این بازدید گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و مهمترین هدف ما جذب دهه هشتادی ها است.

رضایی افزود: ما در ستاد به دنبال آبادانی مسجد هستیم و ارکان مساجد در این راستا باید دست در دست هم دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت های ستاد سطح بندی کانون ها است تا کانون های فرهنگی و هنری که پیش رو هستند الگویی برای دیگر کانون ها در برنامه های فرهنگی و هنری باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: همانگونه که مساجد در سال های دفاع مقدس محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه ها بودند، امروز هم باید در جنگ فرهنگی و رسانه ای سنگری برای تربیت و رشد جوانان و نوجوانان باشند.

 

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است