Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی سفید، صبح چهارشنبه در یکصد و پنجمین نشست شهرداران کلانشهرهای ایران که به میزبانی شهرداری یزد در حال برگزاری است، با اشاره به پیشینه یزد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و معماری اظهار داشت: یزد پایتخت معماری ایران است و مردم یزد از خاک و گل سازه‌هایی بنا کرد که امروز دنیا را به تحسین واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بناها توسط نیاکان ما احداث شد و نسل‌های بعدی نیز از آن به خوبی نگهداری کردند، افزود: امیدواریم بتوانیم از این نهفته هم به درستی نگهداری کنیم و هم از آن بهره‌های لازم را ببریم.

سفید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظر اخیر شورای نگهبان در مورد فعالیت‌های شوراها بیان کرد: اینکه شورا را تنها به یک اصل از اصولی که در قانون اساسی به عنوان وظایف شوراها مشخص شده، محدود کنیم، با آنچه که امروز در جهان در حال وقوع است، منافات دارد.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: شوراها نباید تنها به یک اصل آن هم نظارت محدود شوند و امیدواریم با تعامل مجلس و شورای نگهبان، این مشکل رفع شود و بتوانیم به آنچه در رسالت تشکل‌ها و پارلمان‌های محلی تعریف شده، دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که امروز کشور با آن درگیر است و دولت را از رسیدگی به جوامع محلی باز داشته است، عنوان کرد: راه نجات کشور، تفویض اختیار به تشکل‌ها و پارلمان‌های محلی است و اگر بخواهیم تمرکزگرایانه مشکلات فعلی را حل کنیم، کمتر به موفقیت دست خواهیم یافت.

سفید تاکید کرد: انجام مدیریت یکپارچه حداقل در کلانشهرها مسائل را حل می‌کند و غفلت از آن صدماتی به شهرها وارد می‌کند که جبران آنها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: شایسته است لایحه بودجه قبل از ارائه به مجلس به شهرداری‌ها ارسال شود تا شوراها بتوانند در این زمینه نظرات خود را اعلام کنند.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: انتظار می‌رفت دولت به این موضوع قانونی عنایت بیشتری داشته باشد اما متأسفانه اکنون به نظر می‌رسد نسبت به جایگاه شوراها غفلت صورت گرفته و اختیارات آنها هر روز محدودتر می‌شود.

سفید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات یزد عنوان کرد: موضوع مهاجرت در شهرهای بزرگ از جمله یزد بسیار حائز اهمیت است و امور شاهدیم که در شهری نظیر یزد، حدود ۱۰ درصد جمعیت را اتباع خارجی و بیش از این تعداد را هموطنان ما از شهرهای دیگر و معادل همین میزان مهاجران روستاهای استان به شهر تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این بی‌برنامگی در مهاجرت، برنامه ریزی شهری را مختل می‌کند و باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشید زیرا با این حجم مهاجرت در کلانشهرها، با مشکلات جدی در حوزه برنامه ریزی شهری مواجه می‌شویم.

کد خبر 4820431

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد غلامعلي سفيد شهرداری يزد شوراي شهر يزد قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه قزوین شیراز شهرکرد بارش برف گرگان سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: رأی ممتنع به آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رأی ممتنع ایالات متحده به قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به معنای تغییر در سیاست ما نیست.

کربی اظهار کرد: ما به قطعنامه رأی مثبت ندادیم و صرفا از رأی دادن خودداری کردیم زیرا نسخه نهایی قطعنامه شامل محکومیت حماس نمی شود.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: اگر اسرائیلی‌ها تصمیم بگیرند به دلیل رأی ممتنع شورای امنیت به واشنگتن نیایند، ما به ارتباط با آنها برای بیان نظرات خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/برنامه ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • شریان های رشت، مسدود است/رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • واکنش کاخ سفید به قطعنامه شورای امنیت / الزام‌آور نیست!
  • کاخ سفید: قطعنامه شورای امنیت الزام‌آور نیست
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است
  • کاخ سفید: رأی ممتنع به آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است