Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل به منظور پیگیری برنامه‌های اجرایی و اتخاذ تصمیمات برای تنظیم بازار استان اردبیل گفت: براساس آخرین بررسی‌ها و پایش در بازار کالا و خدمات استان، افزایش محسوسی در قیمت اقلام به خصوص کالا‌های اساسی مردم مشاهده و گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: برپایی نشست منظم ستاد تنظیم بازار با توجه به شرایط بازار و چگونگی عرضه کالا با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از سوی بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بازرسین اتاق اصناف رصد می‌شود تا افراد بصورت خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش ندهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با توجه به وظایفی که بر اساس قانون دارد با جدیت هر چه تمامتر با اخلالگران، محتکران و گران‌فروشان به خصوص در شرایط کنونی برخورد می‌کند.

صادقی گفت: به دنبال برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار کشور، ستاد این استان نیز با هدف نظارت گسترده بر بازار و قیمت کالا‌های اساسی مردم با حضور مدیران دستگاه‌ها و اصناف برگزار می‌شود و تا ثبات و آرامش قطعی بازار این نشست‌ها ادامه دارد.

او اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در بازار مانند گران فروشی یا افزایش خودسرانه قیمت کالا‌ها و خدمات را از طریق سامانه ارتباطی۱۲۴ به بازرسان مستقر در ستاد خبری، اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنظیم بازار کالاهای اساسی گران فروشی قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد