Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیری نیک گفت: ۱۲۱ خانوار از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد خنداب از خدمت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و ۱۰۱ نفر از مددجویان بیمار تحت حمایت از برنامه تأمين تجهيزات درمان بيماران صعب العلاج در خنداب بهره مند شدند.

خبرگزاری شبستان/ اراک: به هر جای دنیا که می نگیرم افردی هستند که به هر دلیلی تمکن مالی نداشته و نیازمند کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران هستند که با کمکی هر چند کوچک دست آنها را گرفته و گره از مشکلاتشان بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران اسلامی نیز از این قضیه مستثنی نیست و نیازمندانی هستند که نیازمند دست یاری توانگران هستند. دین مبین اسلام و بزرگان دینی ما نیز به دستگیری از نیازمندان تاکید کرده اند و ملت خیر و نیکوکار و نوعدست ایران اسلامی نیز در این راستا پیشگام هستند.

 

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که انقلاب اسلامی را انقلاب محرومین و پابرهنگان نامید بلافاصله بعد از انقلاب نهادی را تاسیس کرد تا این افراد در آن شناسایی و به آنها خدمت رسانی شود.

 

کمیته امداد امام خمینی(ره) این نهاد است که از همان روزهای ابتدایی تاسیس تا کنون در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین جامعه تلاش می کند و فعالیت های گسترده ای را در زمینه های مختلف و بخش های مختلفشهری و روستایی به نیازمندان ارایه می دهد.

 

در همین راستا پای صحبت های رئیس کمیته امداد شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی می نشینیم تا با فعالیت های این نهاد در این شهرستان بیشتر آشنا شویم.

 

«محمد رضا نصیری نیک» با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان خنداب در راستای کمک به نیازمندان و محرومین در بخش های مختلف فعالیت های گسترده ای دارد، گفت: همه این فعالیت ها و برنامه ها با حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران و مردم نوعدوست این شهرستان انجام می شود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خنداب با بیان اینکه این نهاد در بخش های کمک هزینه مسکن، ازدواج، اشتغال، تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، اردوهای زیارتی و سیاحتی و ایتام و محسنین و .... فعالیت دارد، افزود: جمع آوری زکات، صدقه و کمک های موردی از دیگر اقدامات این نهاد است و روش های نوینی نیز با توجه به نیازهای روز جامعه و پیشرفت تکنولوژی برای کمک به نیازمندان در نظر گرقته شده است.

 

در خصوص مسکن مددجویان چه اقداماتی انجام شده است؟

 

وی در پاسخ به این سوال به فعالیت های گسترده در این راستا اشاره کرد و گفت: 4 خانواده از مددجویان تحت حمایت از پرداخت هزینه اجاره مسکن طی نه ماه سال جاری بهره مند شدند این خانواده ها که دارای منزل مسکونی ملکی نبوده و مستاجر می باشند از کمک هزینه اجاره مسکن بهره مند شده اند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنداب اضافه کرد: طی  نه ماه اول سال 1398 مبلغ 000/000/20 ریال  به این افراد پرداخت شده است.

 

نصیری نیک همچنین از معرفی خانواده های تحت حمایت جهت اخذ انشعاب توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان خنداب در مدت زمان ذکر شده خبر داد و گفت: 44 مورد ازخانواده های تحت حمایت جهت اخذ انشعاب معرفی شده اند که  ارزش تخفیف اخذ شده جهت مددجویان در این زمینه 000/500/266 ریال بوده است.

 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: 76 مورد کمک به بازسازی و تعمیر  منازل مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان خنداب طی  نه ماه اول سال 1398 از دیگر اقدامات این نهاد در بخش مسکن بوده است.

 

نصیری نیک با بیان اینکه این خانواده های تحت حمایت که منزل مسکونی آنها با مشکل مواجه بوده اند از کمک هزینه تعمیرات امداد استفاده کرده اند،  ادامه داد:   جمعا مبلغ 000/000/338/2 ریال  به ایشان پرداخت شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: مبلغ هزینه شده در تعمیرات مسکن مددجویی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

 

 

فعالیت های کمیته امداد خنداب در خصوص ایتام در سال جاری چگونه بوده؟

 

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت رسیدگی به ایتام تحت پوشش بیان کرد: پرداخت 000/000/586/2 ریال کمک نقدی به 130 نفر از ایتام مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان خنداب طی نه ماه اول سال 1398 از جمله اقدامات این نهاد بوده است.  

 

نصیری نیک  ادامه داد: این مبلغ توسط 556 نفر از حامیان طرح اکرام به فرزندان معونیشان پرداخت شده است.

 

وی در ادامه افزود: در مدت مشابه سال گذشته مبلغ 000/000/453/2 ریال توسط حامیان به ایتام پرداخت گردیده که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

 

در خصوص حق بیمه و هزینه های درمان مددجویان چه فعالیت های انجام شده؟

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنداب با اشاره به بهره مندی 121 خانوار از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خنداب از خدمت پرداخت حق  بیمه تامین اجتماعی، افزود:  حق بیمه ایت تعداد خانواده توسط این نهاد طی  نه ماه اول سال 1398 پرداخت شده است.

 

وی بیان کرد: در این زمینه 000/000/053/2 ریال اعتبار هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

 

این مقام مسئول پرداخت 409 مورد وام ضروری به مبلغ 000/000/970/20 ریال به مددجویان تحت حمایت را از دیگر برنامه های این نهاد در 9 ماه سال جاری دانست و بیان کرد: این وام جهت رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت در زمینه های تعمیرات مسکن،ازدواج، درمان، تحصیلی و آموزشی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

 

فعالیت های فرهنگی این نهاد چگونه است؟

 

نصیری نیک در پاسخ به این سوال از بهره مندی 333 نفر از دانش آموزان خانواده های تحت حمایت از خدمات فرهنگی  کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خنداب خبر داد و گفت: انجام فعالیت های فرهنگی یکی از اولویت های این نهاد است که با جدیت دنبال می شود.

 

وی افزود: این تعداد از دانش آموزان خانواده های تحت حمایت از خدمات تحصیلی و مشاوره ای و کمک هزینه پوشاک استفاده می کنند و در این زمینه طی هفت ماه سال جاری مبلغ 000/000/320 ریال اعتبار هزینه شده است.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان خنداب پرداخت 40  مورد کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت را از دیگر این فعالیت ها دانست و بیان کرد: این افراد از خدمات مشاوره ای ازدواج نیز بهره مند شده اند و 000/000/ 145/2ریال کمک هزینه ازدواج به ایشان  پرداخت گردیده است.

 

این مقام مسئول ارایه خدمات به خانواده های زندانیان این شهرستان را از دیگر خدمات فرهنگی دانست و بیان کرد: طی نه ماه اول سال جاری سی و هفت خانواده که سرپرست آنها در زندان بودند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان خنداب قرار گرفته اند و از خدمات فرهنگی، آموزشی کمک معیشت ،وام و .... بهره مند گردیده اند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنداب بهره مندی 155 نفر از مددجویان تحت حمایت از برنامه غذایی، رفع سوء تغدیه را از برنامه های سال جاری این نهاد دانست و بیان کرد: 155 نفر از کودکان خانواده های تحت حمایت که در سن رشد قرار دارند از کمکهای مربوط به بهبود رژیم غذایی و دریافت سبد غذایی بهره مند شده اند.

 

نصیری نیک ادامه داد:  طی  نه ماه اول سال 1398 مبلغ 000/000/395/1 ریال  به این افراد پرداخت شده است.

 

وی همچنین از شرکت 29 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خنداب در اردوهای آموزشی تربیتی خبر داد و گفت: 162 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خنداب در اردوهای زیارتی طی  نه ماه اول سال جاری اعزام شده اند.

 

این مقام مسئول همچنین از استفاده 429 نفر از خدمات مشاوره و راهنمایی کمیته امداد امام خمینی (ره)این شهرستان خبر داد و افزود: این مشاوره  شامل مشاوره شغلی، آموزشی، تحصیلی، ازدواج و .... بوده است.

 

فعالیت های بخش زکات و صدقات کمیته امداد چگونه است؟

 

این مقام مسئول با بیان اینکه زکات یکی از واجبات الهی است و پس از جمع آوری عواید آن در همان منطقه هزینه می شود، گفت: طی نه ماه اول سال 1398مبلغ هفت  میلیارد و پانصد و هفتاد و شش  میلیون ریال زکات در شهرستان خنداب جمع آوری شده است که شامل زکات واجب و مستحبی بوده و در زمینه ساخت مسجد و حسینیه و خانه عالم و کمک به محرومین بوده است.

 

وی همچنین ادامه داد: طی  نه ماه اول سال 1398مبلغ دو میلیارد و شصت و سه میلیون ریال صدقه از صندوق های معابر و صندوق های مشترکین خانگی در سطح شهرستان جمع آوری شده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

 

نصیری نیک بهره مندی 101 نفر از مددجویان بیمار تحت حمایت از برنامه تأمين تجهيزات درمان بيماران صعب العلاج را از دیگر فعالیت های سال جاری این نهاد دانست و گفت: 101 نفر از مدد جویانبیمار تحت حمایت که دارای بیماری صعب العلاج هستند از خدمات امداد جهت تهیه تجهیزات پزشکی بهره مند شده اند. که طی  نه ماه اول سال 1398 مبلغ 000/000/160 ریال  به این افراد پرداخت شده است.

 

وی همچنین از بهره مندی 363 نفر از مددجویان بیمار تحت حمایت از برنامه پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان در مدت مذکور خبر داد و گفت: این تعداد مددجو که مبالغی را در زمینه هزینه های درمانی پرداخت کرده بودند به ایشان مساعدت گردید.

 

وی در ادامه افزود طی  نه ماه اول سال 1398 مبلغ 000/000/683 ریال  به این افراد پرداخت گردیده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی انتقام شهادت سردار سلیمانی شهرستان خنداب کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، جلال محمودیان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: از طریق صندوق امداد ولایت کردستان در سال 1402 پنج هزار و 387 فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته  133 میلیارد تومان بوده، افزود: حدود 65 میلیارد و 236 میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد سه هزار و ۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: 31 میلیارد و 286 میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ 800 طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.

مدیر امور شعب امداد ولایت استان کردستان ادامه داد: 23 میلیارد تومان به تعداد 799 مورد نیز در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان به تعداد 269 فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

محمودیان تصریح کرد: هشت میلیارد و 500 میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به 332 نیازمند پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی