Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران (صمت) پیشرف صنعت کشور در دوره تحریم را خارج از انتظار آمریکا توصیف کرد و گفت: کسانی که تاکنون مدعی بودند تروریسم در دنیا محکوم است، ثابت کردند که خود در راس تروریست‌گراها هستند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون آمریکا از راه‌های مختلف سد راه پیشرفت ایران شده، اظهار کرد: مسبب جنگ تحمیلی نیز آمریکا بود که ادامه جنگ را هم اداره کرد تا ایران فلج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این کشور در سال‌های اخیر با راه‌اندازی جنگ اقتصادی نهایت تلاش خود را کرده تا با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرقانونی که مصوبه نهادهای بین المللی را نیز ندارد اقتصاد ایران را فلج کند اما خوشبختانه ایران تاکنون در مقابل آن ایستادگی کرده است.

وی افزود: به عنوان نماینده جامعه صنعتی و معدنی کشور اعلام می‌کنم که همه مواد اولیه‌ مورد نیاز صنعت که تحریم شد در کشور تولید شد و سعی شد صنایع کشور متوقف نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران (صمت) در ادامه وضعیت تولید داخل را بهتر از گذشته توصیف کرد و با اشاره به کاهش واردات از سال گذشته، تصریح کرد: نمی‌توان گفت روند کار خیلی خوب بوده، اما از انتظار دشمنان ایران مخصوصا آمریکا بیشتر بوده است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه آخرین حربه آمریکا ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی بود، اظهار کرد: کسانی که تاکنون مدعی بودند تروریسم در دنیا محکوم است، ثابت کردند که خود در راس تروریست‌گراها هستند.

وی افزود: حرکت ناجوانمردانه آمریکا در رابطه با ترور شهید سردار سلیمانی همه مردم ایران را متاثر کرد که این مسئله در مراسم تشییع جنازه این شهید اثبات شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران (صمت) با بیان اینکه در چنین شرایطی انتظار می‌رود ارتش و سپاه کشور درباره وقایع پاسخگو باشد، تصریح کرد: با وجود اینکه می‌دانیم پاسخگو بودن ممکن است جنگی به همراه داشته باشد، اما نمی‌شود هر آنچه آمریکا می‌گوید قبول کنیم و فشار آمریکا بر کشور و نخبگان را تحمل کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد که "به عنوان یک ایرانی خبر حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق و تاثیرگذاری این حمله باعث شد تا حدودی نسبت به ترور عزیزترین نیروی سپاه کشور احساس آرامش کنم".

به گفته سهل‌آبادی با وجود اینکه ممکن است حمله ایران به پایگاه نظامی عراق عواقبی داشته باشد، اما با توجه به قدرت نظامی ایران این عواقب نمی‌تواند حاد باشد. علاوه‌ بر این سکوت ایران در برابر این حرکت ناجوانمردانه وحشیانه آمریکا نیز خوب نبود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی صنعت حمله ایران به پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که دارایی‌های اعظم سلطانه و مصطفی آئیش، به دلیل حمایت مالی از آژانس خبری موسوم به «غزه اکنون» (GAZA NOW) مسدود شده و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان منع شدند. آنها همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی انگلیس، این برای دومین بار است که دولت لندن، برای هدف قرار دادن کسانی که مظنون به اقدامات به‌اصطلاح تروریستی هستند، از نظام تحریم‌های ضد تروریسم داخلی این کشور استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام امروز بخشی از یک تلاش هماهنگ بین‌المللی برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، محافظت از سیستم مالی و عدم سوء استفاده از اقتصاد انگلیس است. بریتانیا به همکاری نزدیک با شرکای خود برای اخلال در شبکه‌های مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین، ادامه می‌دهد. این کار در کنار دستیابی به یک راه حل سیاسی بلندمدت ادامه دارد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

در همین حال شارلوت ور معاون وزیر دارایی انگلیس ادعا کرد: بریتانیا و شرکای آن به قطع منابع مالی حماس، جهاد اسلامی و دیگرانی که از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کنند، متعهد هستند. ما هرگز از اقدام علیه کسانی که از یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا و اقتصاد گسترده‌تر آن سوء استفاده و امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، تردید نخواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم