Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «زخم مدینه» به کارگردانی عبدالرضا کیهانی پنجشنبه، ۱۹ دی در مجموعه فرهنگی ایوان شمس به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «زخم مدینه» که به زندگی و شهادت حضرت زهرا (س) می‌پردازد، با نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی عبدالرضا کیهانی از ۱۹ دی تا ۶ بهمن، ساعت ۱۹/۳۰ در مجموعه فرهنگی ایوان شمس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اثر نمایشی جلیل فرجاد، مالک سراج، اسدالله بابایی، مهدی امینی با همراهی گروهی از بازیگران به ایفای نقش می پردازند. سعید ذهنی آهنگساز، علی وطن دوست طراح دکور و محمدنصرالهی سرپرست گروه همسرایان نمایش «زخم مدینه» هستند.

«زخم مدینه» کاری از مؤسسه فرهنگی «فدک» است که به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و برج میلاد تهران روی صحنه می رود. پوستر نمایش «زخم مدینه» منتشر شد.

رزرو و هماهنگی جهت تهیه بلیت این اثر نمایشی از طریق شماره تلفن های ۶۶۴۸۵۳۱۲-۱۳ امکان پذیر است.

*«تیمارستان سیاه و سفید» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود

نمایش «تیمارستان سیاه و سفید» به نویسندگی و کارگردانی حسین نورعلی و تهیه کنندگی سارا محبی از 20 دی ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. حسین نورعلی که بیشتر با ایفای نقش «محمدرضا شاه پهلوی» در سریال معمای شاه شناخته شده، در جدیدترین تجربه تئاتری اش نمایش«تیمارستان سیاه و سفید» را روی صحنه می برد.

آکادمی سینمایی روزنه مجری طرح این نمایش است که بیش از 40 بازیگر در آن به ایفای نقش می پردازند.  

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه در این نمایش عبارتند از: شیرین عطاالهی، حسن قدیمی، علی تمکین، فائزه کرمی، مجید پویامنش، اشکان بنکدارطهرانی، فرزین امینی، رضا ارژنگ، سامان کریم‌خانی، نوید خدیوی‌نیا، امیرحسین عبدالرحیم‌زاده، امید خواجوند، سام نجاتی، فاطمه بیات، بهنام عموخلیلی، مریم رسولی، فاطمه صفادوست، علیرضا ولدخانی، عاطفه مظفرحسینی، امیرحسین تدینی، علیرضا ناظم‌زاده، امیررضا جهانی، مهدی تقی‌نژاد، فاطمه صالحی، رومینا رنجبری، آزاد پارسائی‌نژاد، عارفه امیدی‌نژاد، علی عبدالر‌حیم‌زاده، آرام آریایی، ابوالفضل رضوانی

دیگر بازیگران :رسل فهمی، فاطمه‌سادات سید‌محسن، شادی کریمی، فرشته مختاری آذر، رضا شریفی، داریوش خدادوست، میلاد خدایی، شاهین بابائی، آریا صفری، محمدمهدی غروی

نمایش «تیمارستان سیاه و سفید» به نویسندگی و کارگردانی حسین نورعلی و تهیه کنندگی سارا محبی از 20 دی ماه ساعت21:45در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود و علامندان برای تهیه بلیط های این نمایش می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

*«آرش کمانگیر» به صحنه می‌آید

اولین گروه فارغ التحصیلان آموزشگاه تئاتر مستقل با عنوان یک پنجمک  بعد از اجرای پایانی خود که سال 96 در ششمین جشنواره تئاتر شهر اجرا شد، اینک «آرش کمانگیر» را برای اجرا در تابستان 99 آماده می‌کنند.

مریم کاظمی با توجه به حضور 35 هنرجوی کلاس داستان آرش را بازنویسی و تبدیل به نمایشنامه کرده است.

آموزشگاه تئاتر مستقل که با مدیریت و تدریس مریم کاظمی برگزار می شود شامل چهار ترم است که تنها یک بار در سال ثبت نام می کند و هنرجویان بعد از پایان چهارترم  پروژه نهایی را برای اجرا آماده می کنند.

مریم کاظمی درباره کلاس‌های آموزشی دور جدید موسوم به «دو پنجمک» توضیح داده که هنرجویانی که از زمستان 97 و تابستان 98  شروع کرده اند، در ترم دوم و سوم و در چند کلاس مجزا ساماندهی شده‌اند و  آموزش می‌بینند.

این کارگردان تئاتر توضیح داد که در هر کلاس 2 تن از اعضا گروه نیز به عنوان کارآموزان مربی با او همکاری می کنند.مریم کاظمی از اضافه شدن کلاس نمایش خلاق برای کودکان زیر پنج سال به کلاس های آموزشی گروه تئاتر مستقل خبر داده و افزود: این کلاس توسط فاطمه خدابنده لو و هایده حسین زاده  از هنرمندان شناخته شده تئاتر و از اعضای گروه و مربی نمایش خلاق برای این گروه سنی هستند،  برگزار می شود.

مدرسه  تئاتر مستقل ( پنجمک) هرساله در فصل تابستان و از طریق فراخوان یا معرفی و پیش ثبت نام، برای دوره های جدید آموزشی خود هنرجو می پذیرد و در طول یکسال پروژه پایانی آنها تعیین و تمرین می‌شود.به  دلیل دوره چهار ترم یکساله، بطور محدود در ترم دوم یا سوم می‌توانند هنرجویانی به گروه های مختلف اضافه شوند به شرطی که امکان شرکت در دوره پیش نیاز را داشته باشند.

پروژه‌های اجرایی هنرجویان دور دوم از داستان‌های خاطره انگیز کودکان و نوجوانان برگرفته شده و توسط مریم کاظمی اقتباس و تبدیل به نمایشنامه شده است.داستان‌ها عمدتا از مجموعه کتاب‌های طلایی انتشارات امیرکبیر دردهه چهل ایران گرفته شده است.

در حال حاضر هنرجویان کلاسهای مختلف به طور موازی روی داستانهای شاهزاده و گدا، پری دریایی . خیاط کوچولو ،لورنادون، غم نان، پیترپن . پشم زرین. هنسل و گرتل.،،، کفش بلورین ،و بابا لنگ دراز کار می‌کنند.

این کارگردان ،بازیگر و مدرس تئاتر که تمام این داستان‌ها را به نمایشنامه تبدیل کرده در پایان یادآوری کرد که تمام سعی شان این است که همه این نمایش ها از اول تابستان 99 به طور متمرکز اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر بسته خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد

فرشید بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شاهد اجراهای بسیار خوب از هفت نمایش بودیم.

وی افزود: در دوره‌های قبل نیز به عنوان داور حضور داشتم اما در دوره چهارم همایش، سطح کارها به لحاظ فنی تغییر پیدا کرده و نمایش‌ها جدی‌تر گرفته شده که البته دلیل این امر حمایت حوزه هنری از این جریان بوده است.

داور چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آنچه از سوی هیأت داوران و دیگر دوستان مطرح و با آن موافقت شد، آغاز به کار دبیرخانه جشنواره پنجم است، پیشنهاد می‌شود این دبیرخانه از فردا شروع به کار کند، زیرا این مساله در برگزاری همایش، ارتقای تئاتر و نیرو سازی تأثیرگذار است.

بزرگ نیا عنوان کرد: یکی از مسائلی که در تئاتر وجود ندارد هنر گفتگو است، حتی در بین گروه‌هایی که در عرصه تئاتر فعالیت دارند گفتگویی شکل نمی‌گیرد، این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها در میان گروه‌هایی که نمایش آماده می‌کنند، فرهنگ گفتگو با نویسنده و کارگردان وجود دارد و آنان آزادانه می‌توانند اجراها را مشاهده کنند، این امر نشان می‌دهد هنرمندان تئاتر به هنر گفتگو نیاز دارند، باید مسائلی که وجود دارد کنار گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر با گفتگو شکل می‌گیرد، زیرا گفتگو موجب تقابل و تعامل می‌شود، بنابراین لازم است تئاتر جایگاه خود را ارتقا دهد، حضور پررنگ خانم‌ها در این دوره بی نظیر بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

داور چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آنچه در این دوره از جشنواره وجود داشته حضور نویسندگان بومی است، یکی از معضلات تئاتر ایران، نبود نویسنده خوب است، از بین هفت اثر اجرا شده ۴ اثر از نویسندگان نمایش‌ها بومی بودند، باید این مساله را به فال نیک گرفت و تقویت کرد، امیدواریم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تعامل حوزه هنری این استان از نمایشنامه نویسان حمایت کنند، تا اعتبار خوبی به گروه‌های فعال تزریق شود.

بزرگ نیا در مورد تئاتر تک بیان کرد: تئاتر تک گونه‌ها و زیرشاخه‌های زیادی دارد و باید نگاه هنرمندان جدی‌تر و علمی‌تر باشد.

کد خبر 6080939

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • فرزند زمانه خود باش