Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: در قانون همه اختیارات به شهرداری ها داده نشده، اما معتقدم می‌توانیم از ظرفیت آرای مردم و نمایندگان مجلس استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و حادثه جان باختن تعدادی از مردم در ازدحام جمعیت کرمان، همنشینی یزد با طبیعت را یکی از مفاهیم پایداری شهر دانست و اظهار کرد: رشته‌های قنات، شیوه اداره شهر و زندگی در اقلیم کویری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نماد این پایداری در این شهر است و از افتخارات این منطقه تاریخی به حساب می‌آید.

وی افزود: اتحادیه اروپا میلیون‌ها یورو هزینه می‌کند تا  مفهوم استفاده از خشت و خاک برای زندگی امروز با کمترین عارضه طبیعی را در مقابل استفاده از سوخت‌های فسیلی و تولید هیروکربن‌ها توسعه دهد.

شهردار تهران گفت: اوج کیمیا شدن خاک را در یزد شاهد هستیم و این موضوع را جهان نیز با ثبت جهانی یزد نشان داد چرا که تعداد شهرهایی که در دنیا به ثبت جهانی رسیدند محدود است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها یک سازمان اجتماعی هستند، حتی اگر در قانون نیز به این موضوع اشاره نشده باشد؛ گفت: شهرداری‌ها ویژگی‌های خاصی اعم از توجه به خواست مردم و اداره شهر همراه با مردم را دارند که این موضوع مهمی است.

حناچی افزود: در قانون همه اختیارات به شهرداری ها داده نشده، اما معتقدم می توانیم از ظرفیت آرای مردم و نمایندگان مجلس استفاده کنیم.

وی مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست را لایحه منابع مالی پایدار، لایحه مالیات بر ارزش افزوده و اقدام اخیر دیوان محاسبات کشور عنوان کرد و افزود: تمام این موارد در درآمدهای شهرداری موثر است که در این مجمع پیرامون آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کد خبر 404876

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر یزد شهرداری یزد مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام به دنبال انتخاب سفارشی رییس مجلس نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به نزدیکی تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی و انتخاب ریاست قوه مقننه اظهار کرد: این روزها لابی گری عظیمی برای تعیین رئیس مجلس صورت می گیرد، تلفن نمایندگان جدید مدام زنگ می زند. نمایندگان محترم مجلس دقت کنند که رئیس مجلس اگر فرد شایسته ای باشد می تواند جریان عظیم اصلاحی در موضوعات حساس کشور به راه بیندازد و امیدواری بزرگی در کشور درست کند کوتاهی یا معامله در این موضوع خیانت به ملت و خیانت به دین و خیانت به کشور است.

وی خاطرنشان کرد: من مصراً از نمایندگان محترم می‌خواهم هر کس به شما زنگ بزند که برای ریاست من به من رای بدهید مبادا مبادا به او رای بدهید همین زنگ او نشان بی‌لیاقتی اوست رسول خدا(ص) فرمود ما کسی را که خودش از ما طلب پست کند پست نمی‌دهیم. کسی که ده‌ها نفر را برای شما واسطه می‌کند تا برای ریاست او رای بدهید یقین داشته باشید که او برای ریاست خود حاضر خواهد بود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: فردی که ده‌ها باج خطرناک به نمایندگان بدهد و قطعاً و بدون تردید منافع ملی را زیر پای خود خواهد گذاشت و به خاطر رای نمایندگان هر حقیقتی را بدون واهمه ذبح خواهد کرد حتماً توجه کنید که به دروغ به شما خواهند گفت که نظام می‌خواهد فلانی رئیس شود این دروغ بزرگ و بدترین هزینه از آبروی نظام است.

عاملی ادامه داد: بزرگان سطح عالی کشور هیچ وقت با سفارشات خارج از قانون حق مسلم نمایندگان را سلب نمی‌کنند ملت بزرگ ما در میان مشکلات بزرگ اقتصادی چشم به مجلس جدید دوخته است تا با طرح‌های علمی و کارشناسی شده به تعبیر مقام معظم رهبری خون جدید به مدیریت کشور تزریق و جوانه‌های امید در دل‌ها برویاند مبادا مبادا شما اول کارتان با لبیک گفتن به لابی‌های خائن و ریاست طلب‌های نالایق امید ملت بزرگ ما را مبدل به یاس کنید.

شاهان عرب بدتر ازز اسرائیل در غزه جنایت می کنند

امام جمعه اردبیل در بخش دیگر از خطبه ها اظهار کرد: متاسفانه رژیم خبیث اسرائیل همچنان که پیش‌بینی می‌شد نه به دستورات محکمه بین‌المللی عمل کرد و نه به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل؛ دیروز محکمه بین المللی دوباره به اسرائیل هشدار داد که به اقتضاءات دستورهای محکمه بین‌المللی عمل کند جنگ را متوقف و راه های مساعدت را باز نماید اما اسرائیل تنها رژیم دنیاست که خود را از تمام قوانین بین المللی آزاد می‌داند! چرا؟ علت آن فقط حمایت آمریکا و اروپا از این جرثومه فساد است اگر آنها حمایت آشکار و پنهان خود را از این رژیم سفاک، هتاک و قتّال بردارند یک روزه به مزبله تاریخ می‌رود.

آیت الله عاملی با اشاره به بازدید اخیر دبیر کل سازمان ملل از معبر رفح خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل اخیراً از معبر رفح بازدید کرد وی در بازدید از رفح روزه گرفته بود! از او سوال کردند تو مسلمان نیستی! چرا روزه گرفته‌ای؟ گفت: "سفر من از باب هم دردی با ملت ستم دیده فلسطین بود به همین دلیل به خاطر احترام به اعتقادات و باورهای ملت های مسلمان روزه گرفتم" عجیب این است که او به اعتقادات اسلامی احترام گذاشت ولی پادشاهان کشورهای اسلامی و عربی اهانت کردند.

وی گفت: این هفته دستورالعمل رژیم اسرائیل به سربازان خود در حمله به مجتمع شفاء به دست مردم افتاد در این ماموریت می‌گوید جوان‌های فلسطین را لخت کنید آنها را در برابر خانواده‌های خود اعدام کنید سپس با تانک به مردم در حالی که زنده هستند حمله و آنها را له، به زن‌ها تجاوز و آنها را مثله کنید. در این جملات روح وحشی گری درندگی، سبعیت و حیوانیت موج می زند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: تمام برنامه اسرائیل، آمریکا و اروپا هجرت اجباری اهالی غزه است در این میان اسرائیل صریح است اما آمریکا و اروپا منافقانه عمل می‌کنند در ظاهر وانمود می‌کنند به فکر اهالی غزه و به فکر تغذیه و سلامت آنها هستند ولی جز محکوم کردن رژیم خیانت کار هیچ کاری انجام نمی‌دهند آنها تا الان حاضر به قطع مساعدات نظامی و ارسال تسلیحات به اسرائیل نشده اند پشت پرده هم توافق دارند که هم بیشتر کشته شوند و هم ملزومات زندگی فراهم نشود.

عاملی ادامه داد: آنها عمداً گفتگوهای بین حماس و اسرائیل را به شکست می‌کشانند تا شاید در این مدت با کشتار بیشتر، مردم غزه راضی به هجرت گردند و این بدترین جنایت در حق بشریت است گرسنگی در غزه طوفان می‌کند ۲۰ درصد مردم یک ماه است چیزی برای خوردن پیدا نکرده اند.

اروپا و آمریکا منافقانه در حادثه غزه عمل می کنند

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آمریکا و اروپا ۶ ماه است هر روز به امید اینکه تا یک هفته تا دو هفته حماس تسلیم شود و برای اسرائیل یک دستاورد نظامی پیدا شود به این سگ هار چراغ سبز می‌دهند که هرچه می‌تواند بیشتر غزه را بمباران کند به طور متوسط روزانه ۹۰ نفر از مسلمان ها هر روز در غزه با بمباران این سگ هار کشته می‌شوند.

عاملی گفت: برخلاف انتظار آنها اهالی غزه به خرابه های منازل خود برمی‌گردند و مظلومانه در آنجا روزه می‌گیرند رخسار همه زرد زرد شده ولی دست از مقاومت برنمی‌دارند این معجزه اعتقادات اسلامی است. واقعاً عجیب است که یک کلمه از حماس انتقاد نمی کنند که چرا این مشکلات را برای ما درست کردید.

جریان حماس و مقاومت اسرائیل را به زانو درآورد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: حماس برای توقف جنگ و بازگشت اسرای اسرائیلی معقول‌ترین شروط را مطرح کرده است اروپا و خود بایدن بر عقلانیت این شروط صحه گذاشته اند ولی در عمل و در میدان از حصول توافق و توقف جنگ خبری نیست چون آنها بنا بر توقف ندارند و خیال می‌کنند تا یک دو هفته اگر کشتار ادامه یابد غائله غزه کلاً ریشه کن می‌شود و ارتش اسرائیل به اهداف خود می‌رسد. به همین دلیل باید گفت عامل شکست مذاکرات خود آمریکاست.

عاملی افزود: از عجائب امور این است که در این مصیبت کبرای عالم اسلام از ۱۱۰۰ گروه سلفی به ظاهر اسلامی که در سوریه علیه بشار اسد جنگ می‌کردند و مفتیان آنها فتواهای دو آتشه می دادند هیچ خبری نیست آنها به شدت به اسماعیل هنیه حمله می‌کنند که چرا سلیمانی را شهید قدس معرفی کرده‌ای؟ حادثه غزه کاملاً ثابت کرد که داعش مصنوع آمریکا و وهابیت مصنوع انگلیس است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یک نویسنده عرب در خصوص ارتباط دولت‌های عربی با اسرائیل حرف جالبی دارد و می‌گوید: ابن تیمیه در غالب کتاب‌های خود حمله بسیار شدیدی به شیعه‌ها کرده و گفته شیعه‌ها صورت دیگری از صورت‌های یهودی هستند و در آخر با یهودی‌ها متحد می‌شوند و اظهار موالاه با یهودی‌ها می‌کنند و امروز من می گویم من یک شیعه حنفی هستم و به تو ای ابن تیمیه می گویم تو اشتباه کردی دولت های سنی با یهودی ها سازش کردند جز رافضی ها که حتی با یک نفر از یهودی‌ها نیز به سازش دست نزدند در اینجا باید رسول الله(ص) را تحسین کرد که فرموده: در آخرالزمان مسلمان‌ها زیاد هستند اما آنها مثل کف سیل هستند.

جریمه رانندگی باید در دولت های قبل افزایش می یافت

عاملی با اشاره به افزایش قیمت جریمه تخلفات رانندگی گفت: طبق آمار رسمی خطای انسانی بیشترین عامل تصادفات جاده ای است از این رو باید از اقدام دولت که جریمه جرائم رانندگی را برای حفظ جان مردم و خانواده ها بالا برد تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام بعد از خرابی‌های جبران ناپذیر صورت گرفت سالانه حدود ۱۸ هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست می‌داد یعنی ۱۸ هزار نسل از بین می‌رفت بخشی از این تلفات بخاطر عامل انسانی و بخشی هم به خاطر خصوصیات جاده ای است نخبگان جامعه به طور مدام از سر خیرخواهی هشدار می دادند که جریمه ها مناسب نیست و نباید خانواده ها داغدار بشود اما به دلسوزی آنها اعتنا نشد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: واقعاً جای سوال است که چطور مجلس‌های قبلی و دولت‌های قبلی به این مسئله کاملاً واضح و بدیهی ورود نکردند بسیار روشن است که هزینه‌ای که در کشور برای تخلفات رانندگی تعیین شده بود اصلاً مناسب با جرم نبود.

عاملی افزود: شخص متمولی که برای غذای سگ خود میلیون‌ها تومان مصرف می کند طبعاً پانصد هزار تومان برای او عددی نیست و لذا متخلف به افسر نیز اهانت می کرد و می گفت جناب افسر مشقت را زود بنویس می‌خواهم بروم. بعضی از نمایندگان مجلس در گذشته در برابر این سوال که ۱۸ هزار کشته در یک سال یک فاجعه وحشتناک است و شما باید در این باب کاری بکنید می گفتند زندگی مردم سخت است سخت‌تر نکنیم در حالی که هزینه را متخلف می‌دهد نه ملت.

کد خبر 6064842

دیگر خبرها

  • نظام به دنبال انتخاب سفارشی رییس مجلس نیست
  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است