Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار آزمون و کالیبراسیون که امروز در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد حفظ حقوق شهروندان در کنار سلامت و ایمنی جامعه را خط قرمز سازمان ملی استاندارد ایران معرفی کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از نیره پیروزبخت، با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده و احراز تخلف کوتاه نمی آییم گفت: 3 هزار آزمایشگاه با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارند که لازم است هماهنگی و دقت بیشتری نسبت به گذشته بین ما و بخش خصوصی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزبخت با بیان اینکه فعالیت ۸۹ آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد در حال بررسی است گفت: در صورت احراز تخلف ، مجوز این تعداد آزمایشگاه باطل می شود.

وی خطاب به اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار تصریح کرد: یکی از مولفه های فعالیت شما ارزیابی انطباق است که این موضوع جزو محورهای اصلی سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

پیروزبخت، اعضای انجمن را تشویق به مطالعه عمیق و تخصصی قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران کرد و افزود: براساس این قانون جایگاه بخش خصوصی به خوبی مشخص و ترسیم شده است و ما طبق ضوابط و قوانین وضع شده در این قانون پیش می رویم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص افزایش میزان تعرفه کارمزد خدماتی که جزو خواست همه اعضا بود اظهار داشت: میزان تعرفه در مقطعی از زمان که لازم بود افزایش یافته و اکنون هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ تعرفه وجود ندارد.

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت براجرای استاندارد در ادامه گفت: تایید صلاحیت سازمان، اعتباری است که به آزمایشگاههای همکار داده شده و باید به نحو شایسته ای از این فرصت ایجاد شده استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت خود را گسترش دهید گفت: تغییر در نرخ تعرفه فقط افزایشی نخواهد بود بلکه در برخی موارد کاهش خواهد داشت.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی ارتباط بین آزمایشگاه و واحد تولیدی حذف می شود و تمامی فرآیند آزمون و کالیبراسیون از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و بصورت سیستمی دنبال می شود.

در ادامه این نشست مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت نیز بر لزوم بهبود عملکرد آزمایشگاههای همکار تاکید و پاسخگوی سئوالات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست که جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران نیز حضور داشتند، اعضای انجمن پیشنهادات ، نظرات خود را ارایه و بسته حمایتی از آزمایشگاههای همکار تنظیم و به سازمان ملی استاندارد ایران ارایه داشتند که مقرر شد این بسته حمایتی بررسی و نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام شود.

سایر مسئولان حاضر در این نشست پاسخگوی سئوالات مطرح شده اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار بودند.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر برترین شاسی بلندهای واقعی بازار آمریکا در مدل 2020 دیدنی‌های امروز| از جشنواره نبرد آرد و تخم مرغ تا حمله به خانه خاخام نیویورکی برندگان جوایز گلدن گلوب 2020 معرفی شدند بهترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش اول ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار پيش فروش مشاركت درتوليد دي ماه 98 ايران خودرو خط سرخ شهادت حاج قاسم، خط روشن عزت و سربلندی است تمبر یادبود غذاهای ایرانی منتشر شد درج كدپستی ده رقمی روی مرسولات پستی اجباری شد فعالیت ۸۹ آزمایشگاه همکار استاندارد به حالت تعلیق درآمده و بررسی مجدد می شود پیش نویس استاندارد ملی بازرسی و آزمون مجموعه سیلندرهای گاز به تصویب رسید صلاحیت ۶ نهاد بازرسی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بررسی شد وصول مالیات با رعایت عدالت از اولویتهای امور مالیاتی استان کاهش ۳.۱ درصدی نرخ بیکاری استان تهران پای برزو ارجمند و سحر ولدبیگی در «کتونی زرنگی» سقوط 12 درصدی ارزش سهام آرامکو به دلیل اقدام تلافی‌جویانه ایران رایزنی وزرای خارجه ایران و اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری علت سفر همزمان ۱۳ دانش آموخته شریف به اوکراین چه بود؟ توزیع بنزین طبق روال روزانه و همیشگی ادامه دارد بورس های معتبر جهان روند ریزشی را تجربه می کنند مطهری: همیشه گفته بودم استقلالی‌ام رژیمی که به بیماران «پیوند کلیه» کمک می‌کند وزیر راه بر بررسی دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد بازی در سریال‌های مناسبتی بازیگر را فرسوده می‌کند این بیماری، بیماران بستری شده را تهدید می‌کند پرطرفدارترین ها سهم‌های بزرگ در بازار سرمایه به قیمت اصلی خود باز می‌گردند نرم افزار رمزساز ریما در بانک توسعه صادرات ایران فعال شد پربیینده ترین ها پربحث ترین ها کاهش ۴۲.۶ درصدی قاچاق سیگار رشد ۲۴ درصدی میزان بارش‌های کشور تولید سالیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور در آذر ماه رشد قیمت مسکن نداشتیم کشورهای فاسد، درآمد مالیاتی کمتری دارند قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۱۰/۱۱ امکان کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۱۰/۱۱ آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران با حمایت بانک صادرات ایران در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد سهم 50 درصدی نان و فرآورده‌های آن در سبد غذایی خانوار‌های ایرانی تجلیل از فرزند همکار شعبه خمینی شهر بانک ایران زمین هزار و یک جایزه در انتظار کاربران همراه بانک ملت توسعه دانش و مهارت عملیات ارزی همکاران از اهداف آموزشی بانک توسعه تعاون است زنجیره‌ی اعتماد، کامل می‌شود؛ گشایش اعتبار اسنادی داخلی توسط بانک‌پاسارگاد پیام مدیر عامل بانک سرمایه به مناسبت آغاز سال نوی میلادی نرم افزار رمزساز ریما در بانک توسعه صادرات ایران فعال شد ثبت نام حمایت معیشتی افرادی که یارانه‌شان قطع شده، از ۲۲ دی ماه بهره برداری آزمایشی از منطقه یک آزاد‌راه تهران شمال دو «دگرگونی بزرگ» در ۲۰۲۰|پیش‌بینی اکونومیست از اقتصاد ایران خودروسازان در ارتقای کیفی استاندارد آلایندگی پیشران بوده اند صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم وطن خواه به مناسبت 30 فروردین روز آزمایشگاهیان اظهار کرد: این روز فرصتی است که از همکاران آزمایشگاهی در حوزه های بهداشت، درمان، بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر بخش های آزمایشگاهی تقدیر کنیم زیرا خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وطن خواه با بیان اینکه بیش از هشت هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند، ادامه داد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان های صعب العبور آزمایشگاه های نمونه حضور داشته باشند و نمونه های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

به گفته وی، به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگتر و مراکز استان ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن ها انجام می شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می گیرد. ‌

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، ادامه داد: امسال بقیه دانشگاه ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی‌کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش آنا، 30 فروردین زادروز حکیم اسماعیل جرجانی، پدر دانش آزمایشگاهی ایران روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده است؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی به مناسبت این روز، «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌ های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌ های ورود به عرصه پیشرفت‌ های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • تعلیق فعالیت رسانه های نور و بریا در افغانستان
  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم