Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@17:07:34 GMT

هر کاری انجام دهید تا شاد باشید

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۳۹۵۳

هر کاری انجام دهید تا شاد باشید

برای خوشحال بودن به پول زیاد احتیاج ندارید. روش‌های ساده‌‌ای برای شاد زیستن وجود دارد تا بتواند برای مدت زمان طولانی احساس خوشحالی کنید.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، خواب خوب 7 تا 9 ساعت در حفظ سلامتی روحی و ذهنی فرد بسیار موثر است. خواب تضمین کننده سلامتی است البته به شرطی که افراد بتوانند شب ها گوشی موبایل خود را کنار گذاشته و از فضای مجازی دوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه کار دوم خوشحال بودن انجام مدیتیشن است.یک عادت مفید که می تواند میزان استرس و اضطراب روزانه را کاهش دهد و توانایی تمرکز فرد را بالا برده و تنها بین 5 تا 10 دقیقه وقت لازم دارد. با انجام مدیتیشن افکار و عواطف خود را به صورت حس آرامش و شادی در زندگی روزمره تان جاری کنید.

دور و بر خود را جمع و جو کنید/ به عبارتی داشتن فضایی شلوغ یا کمدی درهم و برهم می تواند تاثیر منفی بر سلامت ذهنی شما داشته باشد. برای نظم بخشیدن به محیط اطراف زندگی خود، فضای اتاق و نشمین وقت بیشتری صرف کنید و درنهایت متوجه خواهید شد که یک فضای مرتب و سازمان یافته چطور می تواند روحیه و توانایی ادارک شما را بالاتر برد.

آموزش های جدید ببینید / یاد گرفتن یک سرگرمی یا مهارت جدید مانند نواختن ساز، تسلط بر یک زبان خارجی میزان اعتماد به نفس فرد را بالا برده و مغز را فعال تر نگه می دارد. همین روش فرد را شادتر می کند.

به طور مرتب ورزش کنید / هر روز هر چند در مدت زمان کوتاه ورزش کنید. ورزش می تواند تاثیر زیادی بر شادی شما داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که حداقل 10 دقیقه به صورت مرتب ورزش کرده اند بسیار خوشحال تر از افرادی هستند که ورزش نمی کنند و احساس افسردگی دارند.

به خوردن خود دقت کنید/ آنچه ما می خوریم نه تنها به سلامتی بلکه به شادی ما نیز بستگی دارد. «الیزابت سامر» نویسنده «کتاب راه شادی در خوردن»  تاکید کرده که خوردن غذاهای مناسب در زمان مناسب روحیه و انرژی فرد را افزایش می دهد و استرس را دو چندان کم می کند.

افکارتان را ثبت کنید/ ثبت افکار در بالا بردن سطح شادی شگفت انگیز است. در نوشتار خود می توانید از احساسات درونی و افکار منفی خود صحبت کنید و به عبارتی تخلیه انرژی منفی را در عمل تجربه کنید.

لبخند بزنید/ می دانستید لبخند مصنوعی نیز می تواند مغز شما را شاد کند. به گفته یک متخصص اعصاب در آمریکا لبخند واکنش شیمیایی را در مغز فعال می کند که در نتیجه دو هورمون دوپامین و سروتونین را در بدن آزاد کرده و باعث افزایش خوشحالی می شود.

در وب سایت های اجتماعی حضور داشته باشید/ مطالعات نشان داده که استفاده بی رویه از فضای مجازی می تواند بر سلامتی روانی اثر منفی بگذارد اما استفاده کم و مدیریت زمان در حضور شبکه های اجتماعی و دیدن کلیپ های جذاب، خنده دار و شگفت انگیز می تواند روحیه فردی را بالا ببرد.

عزیزان خود را در آغوش بگیرید/ باید یاد بگیریم به عزیزان و دوستان خود محبت کنیم. آنها را در آغوش بگیریم و از احساسات صادقانه خود سخن بگوییم. این کار می تواند میزان رضایت از زندگی و احساس لذت بخش شادی را در بدن دو چندان کند.

زمانی را با خانواده و دوستان سپری کنید/ برقراری ارتباط با افراد نزدیک به شما تضمین کننده یک زندگی شاد و سالم است. هر فرد نیاز به حمایت نزدیکان خود را دارد و عشق دو طرفه در این ارتباط می تواند احساس خوشایند را در فرد افزایش دهد.

 

--- --- --- ---

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • علی دایی: هر کاری بتوانم برای ترانه علیدوستی انجام می‌دهم!
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • سیمونه اینزاگی پس از فتح اسکودتو: کاری باورنکردنی انجام دادیم
  • بازرسان اعماق دریا
  • پیولی: هر کاری می‌کنیم تا اینتر برنده دربی نباشد
  • آیا به نسبت سن خود تناسب اندام دارید؟
  • آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟