Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی با تغییر چند عادت در زندگی روزمره می توانیم زندگی سالم تری داشته باشیم.

طرفداری - بعد از یک روز کاری سخت ما می خواهیم از عصر برای استراحت استفاده کنیم. ولی اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید عادت هایی به زندگی روزمره تان اضافه کنید که شما را به موفقیت برساند.

البته منظور ما این نیست که باید همه تفریحات تان را فراموش کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توصیه ها به شما کمک می کنند به خوبی از وقت تان استفاده کنید و در مسیر کاهش وزن هم قدم های خوبی بردارید.

خواب ناکافی باعث ایجاد اختلال در هورمون های شما می شود1. خواب خوب

شرایط کاری و زندگی در جامعه امروز به شکلی شده که معمولا تا نیمه شب بیدار هستیم. اما همین بیدار ماندن تا دیروقت یکی از عوامل بالارفتن وزن ماست. خواب ناکافی باعث ایجاد اختلال در هورمون های شما می شود. این هورمون ها مسئول مدیریت استرس، نرخ متابولیسم، گرسنگی و سیری هستند. وقتی خواب شما کافی نیست، سطح هورمون گرسنگی (گرلین) بالا می رود و از سوی دیگر، سطح هورمون لپتین که به ما کمک می کند احساس سیری داشته باشیم، افت می کند. همین نکته هم می تواند در افزایش وزن موثر باشد. کم خوابی همیشه نسبت مستقیمی با چاقی، دیابت و فشار خون بالا دارد. بنابراین برای حفظ سلامتی و کاهش وزن باید به اندازه کافی بخوابید.

وقتی شبانه در صفحات مختلف اینستاگرام وقت می گذرانید، ساعت بدن تان را مختل می کنید2. کاهش زمان تماشای نمایشگرها

اگر می خواهید خواب خوبی در شب داشته باشید، باید زمان کمتری را برای تماشای فیلم و سریال یا کار با کامپیوتر صرف کنید. طبق نتایج تحقیقی که در انستیتوی پلی تکنیک رنسلار انجام شده، دو ساعت تماشای نمایشگر در شب، سطح ملاتونین را تا 23 درصد کاهش می دهد. چرا این نکته مهم است؟ ملاتونین هورمونی است که مسئول ارسال محرک برای شروع خواب است. سرکوب کردن این هورمون می تواند باعث ایجاد اختلال در خواب و بالارفتن ریسک ابتلا به چاقی و دیابت شود. به زبان دیگر، وقتی شبانه در صفحات مختلف اینستاگرام وقت می گذرانید، ساعت بدن تان را مختل می کنید و ساعت های طلایی که باید در خواب سپری می کردید را از دست می دهید. بهتر است 1-2 ساعت قبل از خواب، کتاب خواندن، روزنامه خواندن یا حرکات کششی را امتحان کنید تا راحت تر بخوابید.

3. یوگا را امتحان کنید

اگر در پایان روز موضوعات زیاد به ذهن شما هجوم می آورند و همین مشکل باعث بی خوابی شما می شود، بهتر است یوگا را امتحان کنید. پژوهشی که در سال 2009 انجام شد نشان می دهد یوگا در بالارفتن کیفیت خواب موثر و در مبارزه با افسردگی سلاحی توانمند است. در تحقیقی دیگر هم ثابت شد یوگا به کاهش وزن کمک می کند.

یوگا در بالارفتن کیفیت خواب موثر و در مبارزه با افسردگی سلاحی توانمند است4. شام را زود میل کنید

شاید زود شام خوردن زیاد جذاب نباشد ولی تحقیقات نشان می دهد میل کردن یک شام زود و سبک، روش موثری در جلوگیری از افزایش وزن است. انسولین هورمونی است که ماهیچه ها و سلول های چربی بدن تان را تحریک می کند تا قند خون را دریافت کنند. این قند در ادامه تبدیل به انرژی می شود یا اینکه به صورت چربی ذخیره می گردد. فعالیت انسولین در صبح بیشتر است. این به آن معناست که مصرف غذاهای پر از قند و کربوهیدرات در وعده شام باعث ذخیره شدن انرژی غذاها به صورت چربی در بدن می شود. بنابراین هر چه زودتر دست از خوردن بکشید (صرف شام در ساعات اولیه شب) برای سلامتی شما بهتر است.

5. از اسنک های با پروتئین بالا استفاده کنید

اگر می خواهید شبانه اسنک میل کنید، از اقلام با پروتئین بالا استفاده کنید. تحقیقات نشان داده مصرف اسنکی که زیر 150 کالری باشد، به افزایش وزن ختم نمی شود و برای سنتز پروتئین ماهیچه هم مفید است. سنتز پروتئین ماهیچه دوره ای است که ماهیچه رشد و ریکاوری می کند. در ضمن چنین اسنکی به خواب راحت شما هم کمک می کند. به عنوان مثال می توان برای شام از پنیر بدون چربی یا دو تخم مرغ آب پز استفاده کرد.

تحقیقات نشان داده خستگی رابطه مستقیمی با دریافت کالری بالا دارد6. ذهن تان را تهییج کنید

همه ما این مورد را تجربه کرده ایم: در حال تماشای تلویزیون یا فیلم هستیم. حس می کنیم خسته ایم. تصمیم می گیریم اسنک بخوریم و متاسفانه در نهایت یک بسته بزرگ چیپس می خوریم. تحقیقات نشان داده خستگی رابطه مستقیمی با دریافت کالری بالا دارد. در ضمن در چنین شرایطی بیشتر می خواهیم غذای ناسالم بخوریم. بنابراین باید ذهن تان را درگیر نگه دارید. پس از تلویزیون یا کامپیوتر جدا شوید و سراغ فعالیتی بروید که ذهن تان را درگیر کند: خواندن کتاب، گوش دادن به پادکست، دوش گرفتن یا تمرین بدنی و ورزش.

بهتر است به جای نوشیدنی های الکلی از آب میوه طبیعی یا چای بدون کافئین استفاده کنید7. از نوشیدنی های الکلی دوری کنید

مصرف نوشیدنی های الکلی خواب شما را مختل می کند و از سوی دیگر باعث می شود اشتهای بیشتری برای غذا خوردن داشته باشید. شما میل بیشتری برای مصرف اسنک پیدا می کنید و بیشتر به دنبال خوردن فست فود و غذاهای با کالری بالا هستید. بهتر است به جای این نوع نوشیدنی ها از آب میوه طبیعی یا چای بدون کافئین استفاده کنید.

پژوهشگران می گویند اگر دمای بدن شما در شب پایین بیاید می تواند در روند کاهش وزن به شما کمک کند8. سرما بهتر از گرماست

طبیعتا خوابیدن در رختخواب گرم با یک لحاف بزرگ و سنگین، راحت و مطلوب است. اما پژوهشگران می گویند اگر دمای بدن شما در شب پایین بیاید می تواند در روند کاهش وزن به شما کمک کند. تحقیقی در سال 2014 انجام شد و مشخص شد قرارگرفتن در فضای نسبتا سرد می تواند در کاهش وزن موثر باشد. محققان مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت هلند دو گروه از افراد را در این مورد آزمودند. افراد در گروه اول دو ساعت در روز در دمای 62.6 درجه فارنهایت بودند. این آزمایش شش هفته به طول انجامید. در نهایت مشاهده شد چربی بدن آنها کاهش پیدا کرده است. افراد در گروه دوم هر روز 6 ساعت در دمای پایین تر بودند. آزمایش برای آنها در 10 روز انجام شد. مشاهدات در مورد افراد این گروه نشان داد که چربی قهوه ای آنها بیشتر شده است. شاید این به نظر شما بد برسد ولی چربی قهوه ای در واقع انرژی (کالری) را می سوزاند تا گرما تولید کند. یعنی چربی قهوه ای بیشتر به معنای کاهش وزن است. بنابراین بهتر است دمای خانه شما کمی پایین باشد.

در همین رابطه بخوانید: 

همه چیز در مورد پروتئین وی همه چیز در مورد ویتامین‌ها سوخت و ساز (متابولیسم) کربوهیدرات ها در حالت استراحت و ورزش به چه شکل است؟ دسته‌بندی: اختصاصیبخش‌های دیگر طرفداریسلامت و تندرستیتغذیه سالمزندگی سالمبرچسب‌ها: سلامت و تن درستیخوابتغذیه مناسبکاهش وزن دیدگاه‌ها (اولین دیدگاه را بنویسید) برای ارسال دیدگاه وارد شوید. ورود مشاهده 0 دیدگاه جدید آخرین اخبار همه اخبار خارجی اخبار ایران ویدیو تصویر دستیاران اسپانیایی فرهاد مجیدی از حضور در کادر فنی استقلال منصرف شدند8 اقدام ساده برای کاهش وزن که قبل از خواب باید انجام دهیداضافه شدن ووشو به بازی های المپیک 2022رسمی؛ قرارداد برایان کریستانته تا 2024 با رم تمدید شدلیست باشگاه های فوتبال منطقه 11 تهرانلیست باشگاه های فوتبال منطقه 18 تهرانلیست باشگاه های فوتبال سمنانلیست باشگاه های فوتبال یزدبرتری نساجی مازندران برابر گل گهر سیرجان در دیداری دوستانهلیگ دسته اول فوتبال؛ صعود مس رفسنجان به صدر جدول با پیروزی برابر سپیدرودناپولی به دنبال جذب دیگو دمه، کاپیتان لایپزیشبا اعلام باشگاه پرسپولیس، رادوشوویچ پنجشنبه به تهران بازمی‌گرددمحمود اسلامیان: سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود؛ مربیان خارجی تحت تاثیر فضای منفی هستند و بحث مالی را مطرح می‌کنندپیتزی، سرمربی سابق عربستان: دیدن لیونل مسی برای هواداران عربستانی بسیار مهم خواهد بودشیعی: باید هر چه سریعتر سرمربی تیم ملی انتخاب شود؛ در این مورد همه چیز در اختیار بهاروند استکولاکوویچ: باید به روند خوبمان ادامه دهیم؛ تمام بازی ها برای ما مهم استعلی دایی: صراحتا اعلام می کنم هیچ مذاکره ای با من برای هدایت پرسپولیس صورت نگرفته است؛ با مسئولان فدراسیون گفت و گویی نداشته اممهابادی، سرمربی فجرسپاسی: بازیکنانم بی خیال و بی نظم بازی کردند؛ کل دریافتی تیم ما 400 میلیون بوده است!بازی و سرگرمی؛ اورال خط هافبک تیم منتخب سال فیفا 20 مشخص شدپرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در دیداری دوستانه به مصاف هم خواهند رفت مطالب بیشتر لیست کامل آخرین مطالب کاربران گفتگو فایل همه بازدید بحث موزیک ویدیو عکس مطلب سوال فایل ویترین مطالب منتخب کاربران طرفداری مقایسه ی هیروشیما و خرمشهر پس از نابودی...ایران اعلام کرده که جعبه سیاه رو به شرکت بویینگ تحویل نمیده بهترین دریبل زن سری آ؛ژرمی بوگا بالاتر از رونالدوپیروضی صنعت نفت ایرانتازه ترین استوری دلال آرژانتینی دستیاران اسپانیایی فرهاد مجیدی از حضور در ایران منصرف شدند.چیکار کنم اکانتم از ساسپندی در بیاد تو توییتر؟ ایمیلم زدم. هلپ پلیز:(اپراتور بیچاره رو مسدود کردی بی جنبه ؟چیکار کنم اکانتم از ساسپندی در بیاد تو توییتر؟ ایمیلم زدم. هلپ پلیز:(از غم جدا مشو که غنا می دهد به دلیه دختری از من تو دانشگاه خوشش اومده:/ بعد دگ منم دیدم دختر خوبیه باهاش دوست شدم بعد.....تراکتور آره...بقیه نه!بیاید تو این پست و برای مسی و هواداراش کری بخونیعمر و ال کلاسیکو 14 (حدس بزنید کدوم ال کلاسیکوئه)عمر و ال کلاسیکو 14 (حدس بزنید کدوم ال کلاسیکوئه)دانلود سوالات عمومی کنکور 99 همراه با پاسخنامه تشریحیعصر‌ متمایل به بعداز ظهرتون بخیر.خوب و سلامتین؟؟در چه حالین؟؟کسی هست؟؟یا همه تو خاب عصرگاهی تشریف دارن؟

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:   400 گرم آرد   1 قاشق چایخوری نمک   75 گرم شکر   8 گرم مخمر خشک   شیر (200 میلی لیتر)   50 گرم کره ذوب شده   200 گرم کره سرد   300 میلی لیتر شیر   2 عدد زرده تخم مرغ   75 گرم شکر   35 گرم نشاسته ذرت   1 قاشق چایخوری پودر وانیل   کشمش 70 گرم     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا ارده اصل ترکی، ساده و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه نان سیمیت ترکیه ای، نرم و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم)
  • ۱۰ نکته برای کاهش استرس
  • تکنیکی ساده برای کاهش احساس خشم
  • اگر قبل از خواب آب زیاد بنوشید چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
  • ساده‌ترین ورزش‌ها از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • پاکسازی محل تجمعی کارتن‌خواب‌ها در مسیل باقری
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه
  • بخوابید و لاغر شوید!