Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@07:05:37 GMT

رفع بوی بد واژن در بارداری چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۴۴۸۷

رفع بوی بد واژن در بارداری چگونه است؟

هر بارداری منحصر به فرد است و نمی توان گفت همه زنان این موضوع را در بارداری تجربه می‌کنند. اما احساس بوی بدن از واژن یکی از اولین نشانه‌های بارداری است. پزشکان معتقدند خیلی از زنان در دوره‌های مختلف بارداری با این مشکل روبرو می‌شوند. مشکلی که حتما باید ریشه‌ آن را پیدا و درمان کرد. بیشتر بخوانید: ترشحات بارداری از چه زمانی شروع می‌شود؟

چرا بوی واژن در بارداری تغییر می‌کند؟
پزشکان متخصص برای بررسی این موضوع چند احتمال را مطرح کرده‌اند، مثل:
تغییرات هورمونی
در بارداری هورمون‌های بدن تغییرات زیادی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این اختلالات هورمونی باعث بالا رفتن ترشحات واژن می‌شود. همین ترشحات مثل ترشح زیاد استروژن می‌تواند باعث التهاب و تغییر بوی واژن شود.
عفونت قارچی
زنان در دوران بارداری به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بیشتر از همیشه در معرض خطر ابتلا به عفونت و قارچ هستند. یکی از دلایل تغییر بوی واژن ابتلا به عفونتهای قارچی است. سطح بالای استروژن در دوران بارداری باعث می‌شود که واژن، گلیکوژن بیشتری تولید کند و در نتیجه فضای مناسب برای رشد سریع قارچ‌ها فراهم شود. قرمزی، خارش و التهاب در واژن، درد و سوزش در واژن و ناحیۀ بیرونی اطراف آن، ترشحات بی‌بو و پنیری شکل یا مانند کرِم از واژن و اغلب سفید رنگ، ناراحتی یا درد زمان رابطه جنسی،سوزش هنگام ادرار کردن از نشانه‌های عفونت قارچی هستند.
عفونت باکتریایی
شایع ترین عفونت واژینال دردوران بارداری واژینوز باکتریال است. واژینوز باکتریال بوی واژن را تغییر می‌دهد. این عفونت می‌تواند باعث زایمان زودرس شود. به همین دلیل خیلی زود باید درمان شود. ترشحات عفونت باکتریایی رقیق، سفید و با بوی تند هستند که می‌تواند بافت پنیری نیز داشته باشد.
بالا رفتن حجم خون
بالارفتن حجم خون در دوران بارداری می‌تواند در تغییر بوی بدن و بوی واژن موثر باشد.
تغییر رژیم غذایی
هرگونه تغییر در رژیم غذایی می‌تواند باعث تغییر بوی واژن هم باشد. مصرف بعضی از مواد غذایی مثل: انواع کلم، پیاز، سیر و لبنیات می تواند بوی واژن را تغییر بدهد.
کم آب شدن بدن
کم آب شدن بدن هم می‌تواند یکی از دلایل تغییر بوی واژن باشد. یادتان باشد در دوران بارداری باید بین ۶ تا ۸ لیوان آب بخورید.
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟
با این که تغییر در بوی واژن در دوران بارداری در بیشتر موارد طبیعی است، اما اگر این نشانه‌ها را دیدید حتما باید به پزشک مراجعه کنید:
قرمز شدن ناحیه داخلی واژن
خارش و سوزش شدید
احساس درد در هنگام ادرار کردن
ترشحات غیر معمول، مثل تغییر در رنگ، بوی شبیه به ماهی و ...
بوی واژن در بارداری
چگونه می‌توان بوی بد واژن را برطرف کرد؟
لطفا خود درمانی نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر خانم‌هایی که خودشان برای درمان عفونت قارچی اقدام می‌کنند، علت اصلی را نادیده می‌گیرند و درمان مناسب انجام نمی‌شود. به همین دلیل اگر نشانه‌های عفونت قارچی را احساس کردید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. چون استفاده از بعضی از پمادهای واژینال و موضعی بدون تجویز پزشک در زمان بارداری خیلی خطرناک است. پزشک با معاینه و نمونه‌برداری از ترشحات واژن مثل آزمایش پاپ‌اسمیر و آزمایش آن، از وجود هر گونه عفونت قارچی مطمئن می‌شود و بعد داروهای لازم را تجویز می کند.در مورد عفونت باکتریایی هم همین موضوع صدق می‌کند. یعنی پزشک با تشخیص نوع عفونت آنتی بیوتیک مناسب برای دوران بارداری تجویز می‌کند. خود درمانی ممکن است هم برای مادر و هم برای جنین با عوارض خطرناکی همراه باشد.
بهتر است در دوران بارداری لباس ‌‌زیر نخی بپوشید.
لباس زیرتان را روزی دوبار، یک بار صبح و یک بار شب عوض کنید.
دور جوراب‌شلواری، شلوار تنگ و لباس‌هایی که جنس آنها از الیاف مصنوعی است خط قرمز بکشید.
اگر لباس زیرتان خیس شد خیلی سریع آن را عوض کنید.
برای شستن واژن، از آب ولرم استفاده کنید.
از دوش واژینال و شوینده های شیمیایی معطر استفاده نکنید.
برای خشک کردن واژن، دستمال را از جلو به عقب اندام تناسلی خود بکشید.       منبع:نی نی سایت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری بوی واژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی: در سطح ورزش دیگر رؤیایی ندارم

برنده هشت توپ طلا می‌گوید در سطح ورزش به همه چیز رسیده است و دیگر رؤیای خاصی ندارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی که در دوران حرفه‌ای پربارش به عناوین تیمی و انفرادی زیادی از جمله قهرمانی در جام جهانی، کوپا آمه‌ریکا و لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا توپ طلا و جایزه THE BEST فیفا دست یافته است، در گفت‌وگو با برنامه «بیگ تایم» از شبکه تلویزیونی «ام‌بی‌سی» عربستان، در پاسخ به این پرسش که «رؤیایت برای آینده چیست؟»، گفت: من دیگر رؤیای خاصی در سطح ورزشی ندارم. من خوش‌شانس بوده‌ام که در دوران حرفه‌ای‌ام به همه چیز رسیده‌ام.

وی در پاسخ به این پرسش که «ورزش مورد علاقه‌ات بعد از فوتبال چیست؟»، اظهار داشت: تنیس، پدل، بسکتبال و فوتبال آمریکایی. من چیزهای زیادی از فوتبال آمریکایی یاد گرفته‌ام و حالا درک بهتری از آن دارم و از دیدن بازی‌های فوتبال آمریکایی لذت می‌برم.

فوق‌ستاره آرژانتینی اینترمیامی درباره دوران کودکی‌اش هم خاطر نشان کرد: من دوران کودکی زیبایی داشتم، حتی زمانی که با دوستانم در روساریو بودم. این دوران خوب تا زمانی که مجبور به ترک اسپانیا شوم که بسیار سخت بود، ادامه داشت اما حقیقت این است که بارسلونا همیشه با من خوب رفتار ‌کرد.

اسکالونی: تنها جایگاه مسی و دی‌ماریا تضمین شده است

برنده هشت توپ طلا درباره جدایی‌اش از بارسلونا در سال 2021 هم گفت: فکر می‌کردم در بارسلونا می‌مانم. من برای ساخت مجدد زندگی‌ام و جابه‌جایی خانواده‌ام از یک مکان به مکانی دیگر آماده نبودم.

مسی 36 ساله در مواجهه با این پرسش که «مهمترین لحظه در جام جهانی 2022 قطر برای تو کدام لحظه بوده است؟»، اظهار داشت: لحظه‌ای که بازی فینال را بردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محفلی به نام و یاد شهدا در عقدا
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • ایتالیایی‌ها چگونه از دوران نوزادی تیم محبوب خود را انتخاب می کنند؟ / ویدیو فان
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • مسی: در سطح ورزش دیگر رؤیایی ندارم
  • فیلسوف چگونه موجودی است؟
  • تایکان توربو جی تی 2025 قدرتمندترین پورشه تمام دوران (عکس)
  • صحبت های ریو فردیناند در مورد دوران اوج رونالدو نازاریو / زیرنویس فارسی
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید