Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن نصرا... به نظامیان آمریکایی هشدار داد که «عمودی» آمده‌اند و اگر خودشان منطقه را ترک نکنند، «افقی» خارج خواهند شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ این روز‌ها تصاویر مربوط به سخنرانی تاریخی دبیرکل حزب ا... لبنان، سید حسن نصرا... در فراق سردار دل‌ها، شهید سپهبد قاسم سلیمانی دست به دست می‌چرخد! آری! تصاویر! به کارگیری «زبان بدن» سید مقاومت، در توصیف سرنوشت نیرو‌های آمریکا در منطقه و ترسیم بصری سرنوشت قاتلان رزمندگان مقاومت و خصوصا سردار سلیمانی، مورد توجه کاربران شبکه‌های مجازی و اجتماعی در سراسر جهان قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن نصرا... به نظامیان آمریکایی هشدار داد که «عمودی» آمده‌اند و اگر خودشان منطقه را ترک نکنند، «افقی» خارج خواهند شد. تصویر دبیرکل حزب ا... لبنان در لحظه بیان این هشدار، خود به نماد یک هشدار صریح به ترامپ و مقامات کاخ سفید تبدیل شده است.

ویژگی‌های زبان بدن رهبر مقاومت لبنان
رفتارشناسان و افرادی که در حوزه زبان بدن تخصص دارند، معتقدند میان لحن هشدار و تصویر سازی آن از سوی سید مقاومت، ارتباطی کاملا مستقیم و متناسب وجود دارد.

به عبارت بهتر، زبان بدن سید مقاومت، ترجمانی از اقتدار و انگیزه‌ای است که در نیت و ذهن این قهرمان جهان اسلام قرار دارد. این نخستین بار نیست که زبان بدن سید مقاومت، به‌پیام آور اقتدار حزب ا... نزد مخاطبان (اعم از دوستان و دشمنان دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان) تبدیل می‌شود.

حتی متخصصان زبان بدن معتقدند در موارد حساس و تعیین کننده، نگاه ثابت سید حسن نصرا... نشان از اصرار وی بر انجام وعده‌هایش دارد. در سخنان، نگاه و حرکات بدن سید مقاومت نشانه‌ای از نبود اطمینان و سردرگمی مشاهده نمی‌شود. این مسأله، در سخنرانی‌های با شکوه رهبر مقاومت لبنان در فراق شهید عماد مغنیه و مصطفی بدرالدین نیز قابل مشاهده بود. در آبان سال ۱۳۹۲ (مراسم عاشورای آن سال در بیروت) نیز سید حسن نصرا... از حضور نیرو‌های حزب ا... در سوریه و مبارزه با تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته دست واشنگتن، تل آویو و آل سعود قویا دفاع و بر استمرار این روند تأکید کرد.

متخصصان زبان بدن در تشریح و واکاوی آن سخنرانی معروف، تأکید کردند که رهبر مقاومت اسلامی لبنان با حرکت مکرر دستان خود از جمله بالابردن دست‌ها و خصوصا انگشت سبابه و حتی حرکت عضلات و صورت خود که متناسب با حرکت دست‌هایش صورت می‌گرفت، پیام اقتدار و عزم راسخ مقاومت را به صورتی صریح و مستقیم به مخاطبان خود در سراسر لبنان، منطقه و دنیا مخابره کرد.

تناسب لحن و زبان بدن سید مقاومت
با این حال در توصیف زبان بدن سید مقاومت، شاهد شکل گیری یک ارتباط غیر کلامی میان وی و مخاطبانش هستیم. به نظر می‌رسد آنچه زبان بدن سید مقاومت را پیچیده می‌سازد، تناسبی است که میان جنبه و بعد کلامی و غیر کلامی سخنان وی وجود دارد.

به عبارت بهتر، سخنان سید مقاومت و حرکات دست و بدن وی، هر دو در یک زمان و در ذیل یک هدف به مخاطبان سخنان وی مخابره می‌شود. در این معادله، نه تنها میان لحن هشدار آمیز و حرکات بدن سید مقاومت، کمترین تمایز و تفکیکی نمی‌توان متصور شد، بلکه هر دوی این موارد، مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

متعاقب سخنرانی سید حسن نصرا... و تأکید وی بر این جمله که ترامپ خواهد فهمید چه کرده هنگامی که سربازان آمریکایی افقی بازمی گردند. وی با دو دست خود، تصویری زنده از سربازان زنده و عمودی آمریکایی و چگونگی تبدیل آن‌ها به سربازان کشته شده یا افقی خلق کرد. این تصویرسازی به اندازه‌ای فعالانه و در تناسب با سخن و لحن قاطعانه سید مقاومت بود که از همان لحظه بیان، مورد توجه شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان اسلام و حتی دنیا قرار گرفت.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان اسلام هشتگ #سیعودون_بالنعوش را مبتنی بر همین تصویرسازی سید حسن‌نصرا... داغ کردند. در نهایت این که حرکت دستان سید مقاومت در ترسیم سرنوشت نیرو‌های آمریکایی در منطقه، نه تنها ترجمانی از لحن کوبنده وی در برابر قاتلان سردار مقاومت است، بلکه نوعی تصویرسازی آشکار از مواضع جمهوری اسلامی ایران و کل جبهه مقاومت در پروسه انتقام خون سردار سلیمانی محسوب می‌شود.

امروز میلیون‌ها کاربر در منطقه و جهان، در حال تمرکز بر زبان بدن قهرمانی هستند که به دادن وعده‌های صادق در میان دوستان و دشمنانش شهره است! پس باید به ترامپ، پمپئو و اسپر حق داد که تاب و توان مشاهده این تصویر تاریخی را نداشته باشند.

منبع: جام جم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان ذهن سوریه مبارزه با تروریسم واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به‌عنوان صدرنشین گروه D صعود کرده و خود را برای دیدار با قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی آماده کند.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با تمجید از عملکرد شاگردان وحید شمسایی بخصوص در جریان برد چهار بر صفر مقابل کویت گفت: بازی با کویت نسبت به دو دیدار قبل غیر قابل مقایسه بود. خیلی خوب بازی کردیم و تمام اندیشه‌های فنی در زمین پیاده شد. استرس در هیچ ثانیه‌‌ای وجود نداشت و همین نشان می‌دهد قدرت فکری اندازه توانایی فنی اهمیت دارد.

او با اشاره به ذهن قوی شاگردان وحید شمسایی ابراز کرد: تمرکز بازیکنان خیلی بالا بود. ما توانستیم در دفاع و حمله همه کار کنیم. علی اکرمی مثل حسن‌زاده، سنگ‌سفیدی و اولادقباد و تک تک بازیکنان خیلی خوب توانستند وظیفه‌های فردی را در یک کار گروهی منسجم پیش ببرند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران به کلین شیت مؤمنی هم اشاره و تصریح کرد: ما باید به گل نخوردن توجه کنیم. این موضوع مهمی برای تیم بود که خوشبختانه اعتماد به نفس کافی را حالا می‌توانیم با چنین گلری داشته باشیم.

او فرآیند بازگشت آمادگی جسمانی مسلم اولادقباد را پس از پشت سر گذاشتن یک دوره نقاهت تحسین برانگیز دانست و گفت: من شخصا توقع نداشتم اولاد قباد اینقدر زود به بازی‌ها برگردد. او در هر سه دیدار حضور داشت و همین نکته نشان می‌دهد که می‌توانیم امیدوار به آینده باشیم. مسلم همچون سالار آقاپور یک به یک با بازیکن حریف را خیلی راحت بر می‌دارد تا نشان دهد همچنان یکی از بهترین‌های دنیاست.

شمس از اهمیت بالای فوتسال در قلب آسیا صحبت کرد و با تاکید روی بازی‌های منطقه کافا گفت: هر پنج تیمی که در کافا بازی کردند، به مرحله بعدی صعود کردند. همین امر نشان دهنده اهمیت کافا است. افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان به همراه تیم ملی فوتسال ایران حالا در دور بعدی هستند؛ این در حالی است که عراق تنها نماینده غرب آسیا و تایلند و ویتنام هم از شرق قاره به دور حذفی خواهند آمد. صعود پنج تیم از آسیای مرکزی خیلی مهم است و نشان می دهد چقدر باید بازی های این منطقه را جدی بگیریم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران درباره حذف زودهنگام تیم ملی ژاپن یادآور شد: ژاپن به هیچ وجه تیم خوبی نداشت. همانطور که همه دیدیم شایسته صعود نبود و اوت شد. مجموعه فوتسال آسیا خیلی پیشرفت داشته که مدیون کلاس‌های آموزشی در این حوزه است.

دیگر خبرها

  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • تصمیم جالب آرسنال: خداحافظی با لوگوی همیشگی
  • حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس