Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۹۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده که با احتساب قیمت کنونی ارز، سرمایه گذاری به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این مجتمع صنعتی انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح ریخته‌گری پیوسته (CCM) به عنوان مهمترین بخش طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین، افزایش ظرفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات نهایی این مجتمع را درپی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با ورود سوپروایزرهای خارجی برای انجام آخرین آزمایش ها و راه اندازی، به نظر بهره برداری از این طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال قطعی به نظر می رسد.

اسماعیلی گفت: هفته گذشته معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع  ایران (ایدرو) از آخرین وضعیت طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین بازدید کرده و با ابراز رضایت از روند اجرای آن بر ضرورت بهره برداری از این طرح صنعتی تا پایان امسال تاکید کردند.

عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسراین، ظرفیت ذوب فولاد این مجتمع از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن و ظرفیت تولید محصولات نهایی نیز، که با استفاده از فناوری ریخته گری پیوسته صورت می گیرد، از ۸۱ هزار تن به ۱۶۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

اسماعیلی با تاکید بر مقرون به صرفه شدن قیمت محصولات نهایی این مجتمع در روش ریخته گری پیوسته،  گفت: تولید محصولات در اندازه های بزرگ از ویژگی های منحصر به فرد روش ریخته گری پیوسته  در این مجتمع صنعتی است.

به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

برچسب‌ها اسفراین فولاد تولید ملی رونق تولید سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور صنعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین فولاد تولید ملی رونق تولید سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور صنعت اسفراین فولاد تولید ملی رونق تولید سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال