Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا پوربابائی دونده 21 ساله آبیکی و قهرمان ارزنده دو و میدانی این شهرستان به عنوان تنها نماینده منتخب استان قزوین در مسابقات بین المللی داخل سالن دهه مبارکه فجر شرکت می‌کند.

وی در مسابقات بین المللی داخل سالن دهه مبارکه فجر که فردا پنجشنبه 19 دی و پس فردا جمعه 20 دی ماه در تهران برگزار می‌شود در ماده سرعت ۶۰ و ۴۰۰ متر شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دونده آبیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: این مسابقات با حضور دوندگانی از کشورهای مالزی، عمان، سوریه، قرقیزستان، افغانستان حضور خواهند یافتند که تیم‌هایی از کشورهای دیگری هم در حال مذاکره برای حضور در این مسابقات هستند.

پوربابایی این رقابت را مهم‌ترین رویداد مسابقات داخل سالن جهت انتخاب ترکیب تیم‌ ملی دو و میدانی ایران برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دانست و افزود: این مسابقات در بهمن ماه امسال در هانگژو کشور چین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین سال است که در رده سنی بزرگسالان دونده برای شرکت در مسابقات داخل سالن شرکت قرار گرفته‌ام، افزود: رقابت در این مسابقات خیلی سخت‌تر از رده جوانان خواهد بود.

این دونده آبیکی با اذعان این مطلب که به دلیل اینکه باشگاه نداریم خوابگاه هم با هزینه شخصی بوده  و پر شده، تصریح کرد: از سوی استان قزوین فقط جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی داخل سالن معرفی شده‌ام و به دلیل اینکه باشگاهی شده و از سوی فدراسیون اذعان می‌شود اگر باشگاه ندارید و ‌ورزشکار خوبی هستید استان معرفی کند که حضور یابم و امروز به جای اینکه در قرنطینه و خوابگاه باشم، در منزل هستم.

در آسفالت‌های آبیک می‌دوم

پوربابایی با اشاره به تمرین هفته‌ای دو مرتبه در پیست دو و میدانی استادیوم 15 هزار نفره سردار آزادگان قزوین اضافه کرد:  در شهر آبیک پیست و فضای مناسب برای تمرین و دویدن ندارم و در آسفالت‌ها می‌دوم گرچه در پیست خاکی روستای قشلاق هم تمرین می‌کنم که کیفیت زمین آن هم نامطلوب شده و سنگلاخی شده است.

این دونده آبیکی خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل اینکه کمبود امکانات داشتم و با تخته استارت تمرین نداشتم در یک مسابقه زودتر از صدای تپانچه بلند شدم که خطا محسوب شد و مسابقه را از دست دادم.

پوربابایی با اشاره به اهدای یک تخته استارت از سوی یکی از نمایندگان مجلس گفت: نماینده دیگر مجلس هم به هیأت دو و میدانی استان قزوین مساعدتی کرده بود که 10 میلیون ریال به بنده اهدا شده است.

وی افزود: اگر پیست دو و میدانی در اختیار بنده قرار گیرد دیگر نیازی به مساعدت و حمایت مسئولان برای شرکت در مسابقات ندارم اما زمانی که با مشکلات بسیاری در قزوین تمرین می‌کنم به حمایت مادی و معنوی مسئولان نیازمند هستم.

حمایت بعد از قهرمان شدن ارزشی ندارد

این دونده آبیکی مطرح کرد: از یکی از دستگاه‌ها درخواست مساعدت کرده بودم که اذعان شده به دلیل اینکه یک بار به شما مساعدت شده، دیگر نمی‌توانیم حمایت کنیم.

پوربابایی که به طور ژنتیکی خون دوندگی در رگ‌هایش جاری است، حدود هفت سال است که به صورت حرفه‌ای در رشته دو و میدانی فعالیت دارد و در حال حاضر هم دانشجوی رشته مدیریت دولتی در یکی از دانشگاه‌های دولتی است.

به گفته وی، به دلیل اینکه پیست دو ومیدانی در شهر آبیک وجود ندارد، برخی از علاقمندان به این رشته تمایلی برای ماندن در این رشته ورزشی ندارند که می‌طلبد مسئولان تدبیری داشته باشند تا استعدادهای بالقوه دوستداران این رشته به فعلیت برسد.

این دونده آبیکی خطاب به مسئولین اذعان کرد: از ورزشکاری که با دست خالی در مسابقات شرکت می‌کند نباید انتظار قهرمان شدن داشت و لازم است پیش از قهرمان شدن از ورزشکار حمایت کنند چرا که بعد از قهرمان شدن، حمایت از ورزشکار ارزش مادی و معنوی نخواهد داشت.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دی ماه رقابت قرقیزستان مشکلات دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • پایان شرم‌آور در نیمه ماراتن پکن: مدال‌ها پس گرفته شد
  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مشخص شد
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا
  • رویداد مهم کشتی ایران در مریوان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها