Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت در سلسله تماس‌هایی با "کشورهای دوست" به تلاش جهت ایجاد آرامش و کاهش تنش در منطقه ادامه می‌دهد.

به دنبال تحولات اخیر در منطقه تماس‌ها میان مسئولان کشورهای منطقه و دیگر کشورها افزایش یافته است.

 

لبنان: ترور سردار قاسم سلیمانی تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت

رئیس پارلمان لبنان گفت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی موجب تنش‌آفرینی خطرناک در منطقه شده و معادلات درگیری را تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز (چهارشنبه) در دیدار با نمایندگان پارلمان این کشور ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را زیر پا گذاشتن تمامی خطوط قرمز دانست.

به نوشته المنار، «نبیه بری» در این دیدار گفت که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و برخی از فرماندهان الحشد الشعبی یک تنش‌آفرینی خطرناک است که معادلات درگیری در منطقه را تغییر می‌دهد.

او سپس با اشاره به تشکیل دولت در لبنان گفت که مطلوب این است که دولتی ملی‌گرا و عامل اطمینان مردم روی کار آید و تمامی گروههای لبنانی را نمایندگی کند.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد: «اکنون زمان شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها و پرداختن بیهوده به نوع و شکل دولت نیست.»

نبیه بری همچنین از دولت پیشبرد امور به ریاست «سعد الحریری» نیز خواست تا به انجام وظایف خود ادامه دهد.

از سوی دیگر «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز امروز در دیدار با «جل میشو» مشاور صلح وا منیت دبیرکل سازمان ملل در بیروت، از نقض مستمر حریم هوایی و دریایی لبنان به دست رژیم صهیونستی انتقاد کرد و گفت که این تجاوزات حاکمیت لبنان و ثبات و امنیت جنوب لبنان را تهدید می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد که بحران اخیر در منطقه بر اوضاع لبنان تأثیر نگذارد.

در همین حال پس از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به جنایت اخیر آمریکا، تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در لبنان در «عوکر» (در شمال لبنان) تشدید شد.

بر اساس گزارش وبگاه «لبنان ۲۴»، شرکت‌های امنیتی خصوصی و کماندوهای ارتش لبنان به ویژه در ورودی‌های سه‌گانه سفارت آمریکا ، تدابیر امنیتی را شدت داده‌اند.


دبی امارات: از سوی ایران تهدید نشده‌ایم

امیرنشین دبی اینکه در معرض تهدیدات ایران به دنبال تنش فزاینده میان واشنگتن و تهران قرار گرفته باشد را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، دفتر رسانه ای امیرنشین دبی اینکه در معرض تهدیدات ایران به دنبال تنش فزاینده میان واشنگتن و تهران قرار گرفته باشد را به شدت تکذیب کرد.

در توییتی که دفتر رسانه ای امیرنشین دبی منتشر کرده، آمده است: دفتر رسانه ای دبی شایعاتی که درباره ادعاهای تهدیدات علیه امیر نشین دبی مطرح شده را بی اساس می داند و اینکه هیچ منبع رسمی یا نهادی در ایران چنین تهدیدی نکرده و همچنین تهدیدی از سوی هیچ مسئول ایرانی نشده است از این رو خواهشمندیم که نهایت دقت و احتیاط را در انتشار اخبار به کار بندید.

این در حالی است که وزارت خارجه امارات در بیانیه ای اعلام کرد که اوضاع در منطقه را به دقت رصد می کند.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: راه دیپلماتیک و گفتگوی عقلانی بهترین راه حل است. تحولات اخیر در منطقه بر امارات و شهروندان و افراد مقیم این کشور و میهمانان آن تاثیری نگذاشته و همه بخش ها فعالیت عادی دارند.

 

واکنش ایتالیا به انتقام موشکی ایران از تروریست‌های آمریکائی

وزارت خارجه ایتالیا به انتقام موشکی ایران از تروریست‌های آمریکائی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق که نیروهای ائتلاف نیز در آن حضور دارند را محکوم کرد.

در بیانیه جانبدارانه وزارت امور خارجه ایتالیا در این خصوص بی اشاره به اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار سلیمانی در عراق آمده است: ایتالیا تحولات اخیر در عراق را با نگرانی ویژه ای پیگیری کرده و حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا را محکوم می کند. حمله موشکی ایران در این دوره حساس بر تنش‌ها افزوده است!

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه این کشور نیز طرف‌ها را به اعتدال فراخواند و گفت: در ابتدا به فکر نیروهای نظامی خود در این کشور هستیم. از آنها سپاسگزاریم. برای جلوگیری از متشنج شدن اوضاع در منطقه تمام طرف ها را به خودداری از اقدامات تحریک‌ آمیز فرا می خوانیم. گزینه نظامی به هیچ وجه قابل قبول نیست. بی‌ثباتی بیشتری در منطقه به لحاظ امنیت جهانی، نتایج مستقیم و طولانی مدتی را در پی خواهد داشت. ایتالیا با شرکای اروپایی خود هماهنگی داشته و حاضر است از هر اقدام سازگار در منطقه خلیج حمایت کند.

به گزارش مهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

طبق اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این عملیات با نام عملیات سردار سلیمانی و با رمز یا زهرا (س) انجام شده است.

بر اساس اعلام منابع خبری، موشک های ایران به پایگاه عین الاسد در استان انبار عراق اصابت کرده و تلفات و خسارت هائی را در پی داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قطر عبدالرحمن آل ثانی تحولات اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای

به گزارش همشهری آنلاین، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند.

با این وجود، گروسی گفت که نسبت به حفظ گفت‌وگوها در این باره متعهد است. خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش داد که گروسی در گفت‌وگویی با این خبرگزاری مدعی شد ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد.

او افزود: اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت.

مدیرکل آژانس توضیح داد، در حالی که غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نگران‌کننده است، نمی‌توان بر اساس این نتیجه گرفت که ایران در حال حاضر یک سلاح اتمی دارد.
گروسی گفت که اهداف ایران در این زمینه مشخص نیست و تنها می‌توان درباره آن گمانه‌زنی کرد.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

اگرچه، مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورت بازگشت تمامی طرفین توافق به اجرای تعهدات خود، اقدامات انجام‌شده را به حالت اولیه بازمی‌گرداند.

در این میان، مذاکرات میان ایران و طرفین اصلی برجام به منظور احیای این توافق که در مارس ۲۰۲۱ آغاز شد، به بن‌بست رسیده است. ایران طی توافق هسته‌ای متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.
دویچه وله در ادامه نوشت که گروسی مدعی شد، آژانس از سطح دسترسی مورد نیازش در ایران برخوردار نیست که گمانه‌زنی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن را تشدید می‌کند.


او همچنین به حل‌وفصل نشدن مسئله برخی یافته‌های آژانس، از جمله ذرات اورانیوم در محل‌های پیش‌بینی‌نشده اشاره کرده و گفت که این موضوع به تردیدها درباره شفافیت ایران دامن می‌زند. او گفت: این موضوع محور اصلی گفت‌وگویی بوده است که تلاش کرده‌ام با ایران برقرار کنم.


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه، با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی در پی اقدامات متجاوزانه این رژیم و پاسخ قاطعانه ایران، هرگونه ایده حمله به تاسیسات هسته‌ای را محکوم کرد.
او بیان کرد:حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است.

گروسی همچنین درباره تهدید حملات هسته‌ای نیز گفت: به نظرم عادی‌سازی صحبت کردن از تسلیحات اتمی، استفاده از تسلیحات اتمی، کسب تسلیحات اتمی واقعا اسفناک است.

او همچنین گفت که آژانس همواره از گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند.


مدیرکل آژانس همچنین درباره مذاکرات میان ایران و آژانس گفت: آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد داریم به زودی به ایران سفر کنیم.

او گفت که پیامش به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

کد خبر 846538 منبع: ایسنا برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه
  • دفاع اخیر موشکی ایران در برابر صهیونیست‌ها تنبیه و تلنگری بیش نبود