Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:25:00 GMT

روش خواندن نماز حاجت

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۸۹۵۸

برای برآورده شدن حاجت و آرزو نمازهای زیادی توسط معصومین معرفی شده که در ادامه با برخی از روش های خواندن نماز حاجت آشنا میشوید. ناطقان: نماز حاجت" روز پنجشنبه از پیامبر اکرم (ص):
از پیامبر گرامی اسلام (ص) روایت است که هر کس این نماز را در روز پنجشنبه بخواند و در آخر نماز در حالی که به سجده رفته است حاجت خود را از خداوند بخواهد، حاجتش حتی اگر جابجا شدن کوهها یا نزول باران هم باشد برآورده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در مقام و حکمت این نماز هر چقدر بگوییم کم گفته‌ایم و برای درک بهتر مقام این نماز در نزد خدواند متعال، به این روایت از پیامبر اکرم(ص) اکتفا می‌کنیم که فرموده‌اند: هر کس این نماز را بخواند و چیزی از خدا نخواهد، رواست که خداوند بر او غضب کند.


و اما نکاتی که باید در خواندن این نماز جهت دستیابی به اجر واقعی به آن توجه کرد:
1- این نماز را با حضور قلب واقعی بخوانید.


2- نحوه‌ی خواندن این نماز را در طول هفته تمرین کنید تا بتوانید بدون هیچگونه اشکالی آن را بخوانید.


3- برنامه روز پنجشنبه خود را طوری تنظیم کنید که استراحت کافی داشته باشید و به هنگام خواندن این نماز هیچگونه احساس خستگی و کسالت در شما نباشد تا بتوانید نماز را کامل و بدون هیچ اشتباهی بخوانید.


4- در تعداد سوره‌ها دقت کنید و از خواندن بیشتر یا کمتر سوره ها جهت احتیاط خودداری کنید.

 
نحوه خواندن نماز حاجت:
این نماز، از دو نماز 2 رکعتی، و اعمال بعد از نماز تشکیل شده است.
نیت نماز: نماز حاجت روز پنجشنبه قربةً الی الله.
بهتر است «بین دو نماز» و همچنین «بین نماز دوم و اعمال بعد از نماز» فاصله نیفتد و از سخن و عمل اضافی خودداری کنید.


نماز اول حاجت:
در رکعت اول بعد از نیت، یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و 11 مرتبه سوره‌ی توحید(قل هو الله احد) و سپس همانند نمازهای معمولی به رکوع و سجود بروید.

در رکعت دوم یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و 21 مرتبه سوره‌ی توحید و بعد از آن قنوت نمازهای معمولی را بخوانید و سپس به رکوع و سجود بروید و بعد از سجده دوم، تشهد و سلام بگویید و نماز اول را تمام کنید.

 

نماز دوم حاجت:
در رکعت اول بعد از نیت، یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و "31 مرتبه سوره‌ی توحید" و سپس همانند نماز قبل به رکوع و سجود بروید.

در رکعت دوم، یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و "41 مرتبه سوره‌ی توحید" را تلاوت کنید و سپس قنوت بخوانید و بعد از آن به رکوع و سجود بروید و بعد از سجده دوم، تشهد و سلام بخوانید و نماز را تمام کنید.

بعد از دو نماز:
بعد از سلام نماز دوم، اعمال زیر را به جا آورید:
در حالت نشسته" 51 مرتبه"سوره توحید را تلاوت کنید و بعد از آن " 51 صلوات" بفرستید و سپس به سجده رفته و در حالت سجده صد مرتبه"یا الله "بگویید و بعد از آن در همان حالت سجده، حاجت خود را خداوند متعال بخواهید.


سه چیز از خدا بخواهید:
شما در سجده آخر هر چه دوست دارید می‌توانید از خدا بخواهید اما بهتر آنست که حاجات خود را به ترتیب زیر از خداوند طلب کنید و اطمینان قلبی داشته باشید که حاجات شما برآورده خواهد شد:

اول: تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) از از خداوند طلب کنید(چرا که این نماز در بعدازظهر پنجشنبه خوانده می‌شود).
دوم: در حق دیگران و هر آنکه محتاج دعای شماست دعایی کنید(چرا که دعای افراد در حق یکدیگر زودتر مستجاب می‌شود).
سوم: هرآنچه برای خود می‌خواهید از خداوند طلب کنید ضمن اینکه یادتان باشد بهترین دعا؛ «عاقبت به خیر شدن» است.



نحوه خواندن نماز حاجت امام جواد:
نماز حاجت امام جواد (ع) یکی از نماز‌های توصیه شده در کتب دینی برای برآورده شدن حاجات به ویژه رفع حاجات دنیوی، دور کردن بلا و گرفتاری‌ها است.


نماز امام جواد (ع) دو رکعت است که در هر ركعت حمد يك مرتبه و توحيد هفتاد مرتبه خوانده میشود. سید بن طاووس در جمال الاسبوع برای هریک از ائمه علیهم السلام نمازی با دعا ذکر نمودهاست. دعای بعد از پایان نماز جواد الائمه به شرح زیر میباشد:

اللَّهُمَّ رَبَّ الْأَرْوَاحِ الْفَانِيَةِ وَ الْأَجْسَادِ الْبَالِيَةِ
اى خداى آفريننده روحهايى كه از جهان فانى رفته و بدنهاى كهنه پوسيده شده

أَسْأَلُكَ بِطَاعَةِ الْأَرْوَاحِ الرَّاجِعَةِ إِلَى أَجْسَادِهَا (أَحِبَّائِهَا)
درخواست مى‏ كنم به طاعت روحهايى كه به امر تو به بدن باز مى ‏گردند

وَ بِطَاعَةِ الْأَجْسَادِ الْمُلْتَئِمَةِ بِعُرُوقِهَا وَ بِكَلِمَتِكَ النَّافِذَةِ بَيْنَهُمْ‏
و به طاعت بدنهايى كه پس از تفرق با عروق و اعضاء همه ملتئم و مجموع مى‏گردند و به امر نافذ تو ميان آنها

وَ أَخْذِكَ الْحَقَّ مِنْهُمْ وَ الْخَلاَئِقُ بَيْنَ يَدَيْكَ يَنْتَظِرُونَ فَصْلَ قَضَائِكَ‏
و به آن حقى كه تو از همه باز خواهى گرفت در حالى كه خلايق در پيشگاه حضور تو منتظر حكم تو

وَ يَرْجُونَ رَحْمَتَكَ وَ يَخَافُونَ عِقَابَكَ‏
و اميدوار رحمت تو و ترسان از عقاب تواند

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
درود فرست بر محمد و آل محمد

وَ اجْعَلِ النُّورَ فِي بَصَرِي وَ الْيَقِينَ فِي قَلْبِي‏
و نور در چشم من و يقين و ايمان در قلب من

وَ ذِكْرَكَ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ عَلَى لِسَانِي وَ عَمَلاً صَالِحاً فَارْزُقْنِي‏
و ذكر دائم خود را به شب و روز بر زبان من جارى كن و عمل صالح روزى من گردان



نماز حاجت امام رضا (ع):
یکی از امامانی که همه ما ایرانی‌ها به شوق دیدن حرمش غوغایی در دل داریم و به ایشان توسل می‌کنیم امام رضا (ع) هستند.

امام رضا (ع) فرمودند: هرگاه دچار امر دشواری شدی دو رکعت نماز بخوان.

در رکعت اول بعد از حمد آیه الکرسی
در رکعت دوم بعد از حمد سوره قدر

بعد از نماز قرآن را بر روی سر بگیر و بگو:
«أَللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ إِلى خَلْقِکَ، وَ بِحَقِّ کُلِّ ایَةٍ فیهِ، وَ بِحَقِّ کُلِّ مَنْ‏ مَدَحْتَهُ فیهِ عَلَیْکَ، وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِ، وَ لا نَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفَ بِحَقِّکَ مِنْکَ»

سپس ۱۰ مرتبه هر یک از ذکر ‌های زیر را بگو:
«یا سَیِّدی یا اَللَّهُ»
«بِحَقِّ مُحَمَّدٍ»
«بِحَقِّ عَلِیٍّ»
«بِحَقِّ فاطِمَةَ»
«بِحَقِّ الْحَسَنِ»
«بِحَقِّ الْحُسَیْنِ»
«بِحَقِّ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ»
«بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ»
«بِحَقِّ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ»
«بِحَقِّ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ»
«بِحَقِّ عَلِیّ ‏بْنِ مُوسى»
«بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ»
«بِحَقِّ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ»
«بِحَقِّ حَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ»
«بِحَقِّ الْحُجَّةِ»

اگر چنین کنی پیش از آن که از جایت برخیزی خداوند حاجتت را برآورده می‌کند.

برچسب ها: نماز ، حاجت ، مستحب ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نماز حاجت مستحب ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر جز افرادی باشید که کتاب خواندن، بخشی از سبک زندگی‌تان است، به‌احتمال برایتان جالب باشد که اطلاعاتی در مورد کتاب‌های پرفروش سال ۱۴۰۳ به‌دست بیاورید.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا این کتاب‌ها را به شما معرفی کنیم، همچنین به روایت بخشی از محتوای آن‌ها بپردازیم. پس اگر در شروع سال جدید، هنوز تصمیم به انتخاب و خرید هیچ کتابی نگرفته‌اید، تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

در نوروز ۱۴۰۳ فروش چه کتاب‌هایی بیشتر بود؟

در تعطیلاتی که گذشت، ۸ کتاب جذاب که داستان‌های متفاوت و تأثیرگذاری را روایت می‌کنند، بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند. این کتاب‌ها در همه زمینه‌ها ازجمله عشق و فلسفه نوشته شده‌اند و محتوای آن‌ها، تا عمق جان خواننده نفوذ می‌کند.

به همین سبب، اگر قصد خرید کتاب دارید و می‌خواهید در سال ۱۴۰۳، دیدگاه متفاوت‌تری نسبت به زندگی پیدا کنید، نگاهی به ماجرای کتاب‌های فهرست پایین بیندازید:

هزار خورشید تابان

مردی به نام اوه

کیمیاگر

ملت عشق

چشم‌هایش

جز از کل

دنیای سوفی

عقاید یک دلقک

هزار خورشید تابان

اگر تجربه خواندن کتاب‌های خالد حسینی را داشته باشید، به‌قطع می‌دانید که با یک ماجرای رمانتیک و فانتزی روبه‌رو نیستید! رمان هزار خورشید تابان، داستان ۲ زن را با نام‌های مریم و لیلا روایت می‌کند و سختی‌هایی را که به زن‌ها، به‌سبب زن بودن‌شان تحمیل می‌شود، به شما نشان می‌دهد. ا

ین کتاب تجربه‌های تلخی از جنگ، خشونت و فقر را از زندگی زنان افغانستان به‌نمایش می‌گذارد و خواندن آن، وسعت دیدتان را به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، گسترش می‌دهد.

مردی به نام اوه

اوه پیرمردی سرسخت و سنتی است که به‌تنهایی در چهارچوب‌های خودش زندگی می‌کند. به عقیده او، فقط احمق‌ها هستند که می‌توانند به کامپیوتر و فناوری اعتماد کنند. در طول خواندن این رمان، شما ماجرای عاشقانه اوه را با همسرش در دوران جوانی‌شان خواهید خواند. این رمان تاکنون به ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده و حتی منتقدهای سرسخت کتاب‌ها نیز، خواندن آن را به همه افراد توصیه می‌کنند.

کیمیاگر

اگر جز کسانی هستید که به افسانه شخصی باور دارید، همچنین فکر می‌کنید که فهم نشانه‌های جهان، شما را به هدف و تقدیرتان نزدیک می‌کند، کیمیاگر مناسب شماست. این رمان، داستان پسر چوپانی را روایت می‌کند که در جستجوی افسانه شخصی‌اش، شغل خود را ترک کرده و راهی مصر می‌شود. او تلاش‌های زیادی برای پیدا کردن گنجی که سال‌ها قبل خوابش را دیده بود، انجام می‌دهد. اما آیا در انتهای داستان، موفق به یافتن گنج می‌شود؟

ملت عشق

آیا دوست دارید در مورد شمس تبریزی و مولانا، همچنین نحوه آشنایی آن‌ها بخوانید؟ آیا علاقه‌ای به درک بهتر عشق دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، خواندن کتاب ملت عشق، باعث می‌شود که به یک دنیای دیگر متصل شوید.

همچنین، با فهم ۴۰ قاعده زندگی، دیدگاه گسترده‌تری به جهان هستی پیدا کنید. این کتاب در مورد زنی ۴۰ ساله است که هیچ باوری به عشق ندارد. اما آیا واقعاً عشق یک دروغ است یا این زن می‌تواند طعم واقعی این حس را در زندگی بچشد؟

چشم‌هایش

بزرگ علوی نویسنده کتاب چشم‌هایش است. او در این رمان، داستان یک زوج عاشق را تعریف می‌کند که درگیر مشکلات سیاسی هستند. چشم‌هایش، روایت عشقی نافرجام است که در قالب یک تابلوی نقاشی، شروع به صحبت می‌کند. این داستان کوتاه، یکی از پرخواننده‌ترین رمانی‌هایی بود که در نوروز ۱۴۰۳ فروش زیادی را به خود اختصاص داد.

جز از کل

جز از کل یک رمان جذاب و بی‌نظیر است که حین خواندن آن، به‌هیچ‌عنوان احساس خستگی نخواهید کرد. این کتاب، داستان ۲ برادر که یکی از آن‌ها تبدیل به خلافکار زیرزمینی می‌شود و دیگری که یک فیلسوف عجیب است را روایت می‌کند.

البته کل ماجرا از زبان پسر یکی از این برادرها تعریف می‌شود که در نوع خود، بسیار دوست‌داشتنی، بامزه و چالش‌برانگیز است. بنابراین، اگر دوست دارید که یک رمان متفاوت با شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده را بخوانید، حتماً برای خرید جز از کل اقدام کنید.

دنیای سوفی

آیا به خواندن فلسفه علاقه دارید؟ آیا دوست دارید که کل مفهوم فلسفه را در قالب یک رمان و به‌صورت یک‌جا یاد بگیرید و حین مطالعه، برترین فیلسوف‌های جهان و کل تاریخ بشریت را بشناسید؟ اگر جواب‌تان بله است، توصیه می‌کنیم که برای خواندن کتاب دنیای سوفی دست به کار شوید.

این کتاب، قلم یک مدرس مشهور فیلسوف است که با نوشتن این رمان، تصمیم گرفت تا فلسفه را به شیرین‌ترین شیوه ممکن به شاگردهایش آموزش دهد.

عقاید یک دلقک

اگر از دسته افرادی هستید که خواندن رمان‌های نوشته‌شده از زمان هیتلر علاقه دارید، عقاید یک دلقک مناسب شماست. این کتاب، داستان یک دلقک غم‌انگیز را روایت می‌کند که گویا اسیر انسان‌های ریاکار و دنیایی پوچ شده است.

این رمان بسیار روان نوشته شده و با وجود اینکه سال‌های طولانی از انتشارش می‌گذرد، همچنان کشش و جذابیت‌های خاص خود را دارد. این رمان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ توسط افراد زیادی خریداری و خوانده شده است.

برای خرید کتاب‌های پرفروش، نمایشگاه آنلاین کتاب را از دست ندهید!

اگر از کاربران دائمی دیجی‌کالا باشید، حتماً می‌دانید که این برند مشهور ایرانی، هرساله برای برگزاری نمایشگاه آنلاین کتاب، بستری را فراهم می‌کند که به‌کمک آن، قادر به خرید کتاب‌های مورد نظرتان خواهید بود. این فضا باعث می‌شود که حتی اگر فرصت شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را ندارید، بتوانید برای خرید پرفروش‌ترین کتاب‌های ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و هر کتاب دیگری، دست به کار شوید.

دقت داشته باشید که در این نمایشگاه، هر کتابی را که مد نظر دارید، می‌توانید با تخفیف‌های ویژه‌ای خریداری کنید. پس دست بجنبانید و جز اولین کسانی باشید که برای خرید کتاب‌های دنیای سوفی، کیمیاگر، جز از کل، عقاید یک دلقک، چشم‌هایش، مردی به نام اوه، ملت عشق و هزار خورشید تابان با بهترین قیمت ممکن، اقدام می‌کنند.

جمع‌بندی

اگر به‌تازگی تصمیم به ورود به دنیای کتاب‌خوانی گرفته‌اید، بهترین کار این است که از مطالعه رمان‌ها و کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار شروع کنید. برخی از کتاب‌هایی که نام آن‌ها در فهرست برترین کتاب‌های ۱۴۰۳ گنجانده می‌شود و در نمایشگاه آنلاین کتاب دیجی‌کالا به‌فروش می‌رسد، عبارت است از: دنیای سوفی، کیمیاگر، جز از کل، عقاید یک دلقک، چشم‌هایش، مردی به نام اوه، ملت عشق و هزار خورشید تابان.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6084467

دیگر خبرها

  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • ببینید | اشک و بغض حمید محمدی هنگام خواندن یک خبر بد روی آنتن زنده
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند
  • این سه کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید
  • برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران نماز بخوانید!
  • پخش آهنگ شماعی زاده حین قرآن خواندن در تلویزیون