Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:08:56 GMT

پلدختر از نگاه مردم و مسئولان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۹۹۱۰

پلدختر از نگاه مردم و مسئولان

گرچه اقدامات زیادی از همان ابتدای وقوع سیل توسط نهادهای دولتی و مردمی در این شهر انجام شد ولی با توجه به بزرگی خسارت وارد شده نیازهای مردمی برطرف نشده و در این راستا همت مسئولین را می طلبد.

یک شهروند پلدختر به خبرنگار ایرنا می گوید: بیش از ۹ ماه از وقوع سیل ویرانگر در پلدختر که حوزه‌های مختلف زیرساختی ، مسکونی و غیره در۲ بخش شهری و روستایی از بین رفت می گذرد ولی هنوز آثار آن در نقاط مختلف شهر نمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"رضا سگوند" اظهار داشت: اگرچه بخشی از این آسیب ها با کمک دولت، خیران و مردم جبران شده، اما هنوز برای برطرف شدن بخش عمده‌ای از نواقص ناشی از سیل نیاز به صرف هزینه و زمان است که به تبع مشکلاتی برای مردم منطقه به دنبال دارد.

یکی از سیل زدگان شهر پلدختر نیز گفت: در جریان وقوع سیل فروردین ماه ۹۸ تمام زندگی ام درمنطقه سازمانی شهر پلدختر به طور کامل از بین رفت و پس از آن برای مدتی مجبور به زندگی در زیر چادرهای هلال احمر با تحمل کمبودهای زندگی بودیم.

مرید علی عزیزی اظهار داشت: دولت برای احداث واحدهای مسکونی سیل زدگان پلدختر چهار هکتار زمین در بخش شرقی شهر در نظر گرفت و تسهیلاتی برای احداث از سوی بنیاد مسکن استان معین اصفهان در اختیار ما قرار گرفته که برای ساخت مسکن کافی نیست.

وی افزود: هر کدام از سیل زدگان که پس اندازی داشتند در کنار تسهیلات دریافتی توانستند ساختمان جدید مسکونی خود را بسازند اما ما تاکنون موفق به نصب اسکلت شده ایم و برخی نیز تا حد بالا آوردن چهار دیواری و برخی تا حد سقف پیش رفتنه اند و دیگر برای ادامه کار پولی ندارند.

وی اضافه کردک در فصل زمستان و بارندگی مجبور هستیم تا در ساختمان نیمه کاره زندگی کنیم.

ساخت دیواره ساحلی شهر پلدختر یکی دیگر از گلایه های مردم این شهر سیلزده است که یک شهروند پلدختری در این باره می گوید: با وجودی که دولت و مسئولان تلاش زیادی برای تکمیل دیواره ساحلی انجام داده اند اما هنوز در برخی قسمت‌ها این دیواره تکمیل نشده و مردم نگران رویارویی با بارندگی های شدید در آینده هستند.

عیسی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درپلدختر اظهار داشت: پیمانکار دیواره ساحلی بنا به منابع خبری گفته که برای اجرای این پروژه تا ۲۰۰ متر دیگر قرارداد دارد و از آنجا به پایین را رها می‌کند و از این حیث مردم نگران نفوذ آب هنگام بارندگی به درون بخش غربی شهر هستند.

وی افزود: از این رو شهروندان از شهرداری و مسئولان مربوطه خواستار تامین اعتبار برای ادامه و تکمیل کامل دیواره ساحلی در امتداد خیابان هفتم تیر هستند.

یکی دیگراز شهروندان سیل زده پلدختری گفت: پل شهدای هفتم تیر که در جریان سیل تخریب شد و برای مدتی مردم از طریق پل موقت ارتش روی آن تردد داشتند از ماهها قبل برای احداث دیواره ساحلی در این بخش برداشته شده که مردم برای تردد مشکلاتی دارند.

علی کریمی اظهار داشت: از آنجا که مسیر اصلی کسبه و بازاریان و مردم عادی برای کارهای روزمره از پل شهدای هفتم تیر بوده و پل شهدای دولت تنها جایگزین در زمان بحران می باشد اکنون نیز

نبود این پل مسافت مسیر را طولانی کرده و مردم خواستار تسریع در احداث پل شهدای هفتم تیر پلدختر هستند.

پیمانکار طرح دیواره های ساحلی در پلدختر گفت: ساخت دیواره ساحلی پلدختر بر عهده شرکت سامان محیط وابسته به بنیاد مسکن است که کار دیواره های ساحلی شهر پلدخترو روستاهای بابازید و چم مهر را انجام می دهد و این طرح ها در حال اجرا هستند.

"وحید شیرکش" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درپلدختر اظهار داشت: دیواره ساحلی شهر پلدختر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که همزمان با اجرای این طرح کار ترمیم پل  شهدای هفتم تیر نیز آغاز شده و تیرگذاری آن به پایان رسیده است.

وی افزود: ورقه عرشه یکی از دهنه های پل شهدای هفتم تیر پلدخترنصب شده و آماده ، آرموتور بندی و بتن ریزی است.

پیمانکار طرح دیواره های ساحلی در پلدخترگفت: دیواره ساحلی روستای "بابازید" حدود ۵۵ درصد و دیواره ساحلی روستای "چم مهر" حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر بارندگی ها اجازه دهد و هوا مساعد باشد با افزایش راندمان کار تا پایان سال دیواره های ساحلی تکمیل می شود.

رییس شورای اسلامی پلدختر نیز گفت: مسوولان به فکر مردم سیلزده این شهرستان باشند و آنها را  که هنوز درگیر تبعات سیل هستند و رهایی نیافته اند را فراموش نکنند.

غلامرضا نصیری اظهار داشت: بارش باران‌های پاییز امسال موجب بالا آمدن جزیی سطح آب رودخانه کشکان و ایجاد خسارت به زیرساخت های حیاتی ترمیم نشده از سیل در این شهرستان شده و در این بین روستاها به واسطه پراکندگی و محرومیت مشکلات بیشتری دارند.

وی افزود: قطع شدن راه دسترسی روستاهای "پران پرویز"، "تیمورآباد" و "کیان آباد" که پل مواصلاتی  این روستاها در سیل فروردین ماه سال جاری تخریب شده و به طور موقت  برقرار شده بود، باعث مشکلات عدیده ای برای ساکنان این روستاها در بارش های امسال در آغاز فصل بارندگی شده است.

رییس شورای اسلامی پلدختر گفت:مشکل تردد روزانه مردم، تعطیلی مدارس به واسطه عدم امکان حضور معلمان و اخلال در انتقال محصولات کشاورزان از جمله مشکلاتی در برخی روستاهای سیلزده این شهرستان است که مسوولان در استانداری، راهداری و فرمانداری پلدختر باید به صورت ضرب الاجل نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی افزود: پل های زیادی در سطح شهرستان در سیل فروردین ماه سال جاری تخریب شد که بیشتر آنها بازسازی شده، اما متاسفانه علی رغم تذکرهای متعدد به دلیل آنچه که عدم اعتبار کافی عنوان می شود رها شده اند.

نصیری یادآورشد: براین اساس لازم است مسوولان با پیگیری ویژه نسبت به بازسازی این پل ها به عنوان راه دسترسی بیش از سه هزار نفر از ساکنان این روستاها اقدام کنند.

وی افزود: جاده ترانزیتی پلدختر - خرم آباد به دلیل تخریب در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری در بارندگی های چند روز اخیر در چندین نقطه دچار آبگرفتگی و نشست شد که ناامنی آن را آشکارتر کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان پلدختر همچنین گفت: با توجه به این که این جاده راه ارتباطی ۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان پلدختر با مرکز استان بوده و مسیر جایگزین آزادراه نیز محسوب می شود، نیازمند توجه ویژه است.

نصیری افزود: بنابر این اقدامات لاک پشتی در بازسازی  محور پلدختر - خرم آباد هرگز پاسخگو نیست و لازم است علاوه بر فعال شدن پیمانکار قطعه اول، وضعیت ساخت قطعات دیگر آن نیز تعیین تکلیف شود.

شهردار پلدختر نیز گفت: با توجه به قرارداد پیمانکار پروژه دیواره ساحلی که تا ۳۰۰ متر پایین تر از پل شهدای دولت است و تا انحنای منطقه سازمانی ها ادامه پیدا می کند که این امر باعث نگرانی مردم و مدیریت شهری است.

صمد چراغی پور درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار داشت:با توجه به پیگیری های انجام شده بنا است طرح جدیدی با تامین اعتبار برای ادامه دیواره ساحلی شهر از انحنای منطقه سازمانی ها تا انتهای منطقه رسالت ها در نظر گرفته شود که تاکنون این طرح به جمع بندی نرسیده است.

وی افزود: درشرایط فعلی ، پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد دیواره ساحلی شهر پلدختر مناسب است و از نظر کیفی نیز باید دستگاه های نظارتی اظهار نظر کنند.

به گفته وی  دربخش شرقی شهر، دیواره قدیمی را تخریب کردند که با توجه به فصل بارندگی و احتمال سیلاب ، شهرداری به آنها هشدار داده که اگر با سیلاب مواجه شویم با این اقدام آب وارد شهر نشود.

چراغی پور یادآورشد: در پاسخ پیمانکار اعلام کرده که دیواره ساحلی قدیمی به صورت بخش ، بخش تخریب می شود و آمادگی لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی را دارد.

وی به پل ارتباطی شهدای هقتم تیر شهر پلدختر اشاره کرد و افزود:با توجه به این که پل جزو قرارداد پیمانکار دیواره ساحلی است ، بنا شده طبق برنامه تا پایان دی ماه بتن ریزی عرشه صورت گیرد و آن را جهت آسفالت تحویل شهرداری دهند تا در ۲۲ بهمن ماه سال جاری پل آماده بهره برداری شود.

فرماندار پلدخترگفت:دیواره ساحلی شهر پلدختربا تلاش بی وقفه پیمانکارشرکت سامان محیط از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است و این پروژه در بازده زمانی مساعد بودن هوا برای پیشبرد آن تلاش بیشتری می شود.

حسن رضاییان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار داشت: با توجه به فصل بارندگی و احتمال شدت بارش ها درآینده انتظار می رود در تکمیل این دیواره تسریع به عمل آید .

گزارش از فاطمه مهرابی

برچسب‌ها خسارت سیل پلدختر بازسازی منازل مسکونی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل پلدختر بازسازی منازل مسکونی خسارت سیل پلدختر بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با حضور مدیرکل و نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان، فرماندار و جمعی از مسئولان و خیرین شهرستان بدره، عملیات اجرایی ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان آغاز شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اعتبار این ساختمان را ۴۰ میلیارد رال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات بنیاد مسکن استان بوده است و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح در کوتاه‌ترین زمان به بهره برداری می‌رسد.
محبی با حضور در سایت اجرای طرح نهضت ملی مسکن فرهنگیان شهرستان بدره از روند اجرای این طرح مطلع شد.

علیزاده، فرماندار بدره در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بدره دو مکان برای اجرای آن درنظر گرفته شده که یکی از این نقاط به ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای فرهنگیان اختصاص یافته و مقدمات ساخت یک مکان دیگر نیز برای سایر شهروندان این شهرستان انجام شده است.
طرح نهضت ملی مسکن یکی از راه کار‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مستأجران و اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است که با پیگیری‌های مسئولان، اجرای این طرح درشهرستان بدره شتاب گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • منصوری: مسئولان در پناه مردم ایران هستند
  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • سیلاب در هلمند خسارات جانی برجای گذاشت
  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • حماسه وعده صادق از نگاه مردم استان
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت